Η Expedia ετοιμάζεται να δαπανήσει ένα ποσό ρεκόρ στο καμπάνια μάρκετινγκ το 2024 για να προωθήσει τη Vrbo και να μειώσει τη διαφορά από τον ανταγωνιστή της Airbnb στις βραχυχρόνιες μισθώσεις.
Η Expedia δεν αποσαφήνισε πόσα θα ξοδέψει για την εφετινή καμπάνια της για τη Vrbo. Ανέφερε μόνο ότι θα είναι περισσότερα από όσα έχει ξοδέψει ποτέ πριν. Το 2022, η Expedia ξόδεψε 6,1 δισεκατομμύρια δολάρια. Οι αναλυτές αναμένουν δαπάνες μάρκετινγκ ύψους 7 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2024 και 8 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2025.
Ήδη η Expedia ξεκίνησε μια σειρά διαφημίσεων κατά τη διάρκεια αγώνων του αμερικανικού πρωταθλήματος ποδοσφαίρου AFC και NFC στα τέλη Ιανουαρίου, ενόψει του Super Bowl τον Φεβρουάριο.
Ο στόχος αυτών των διαφημίσεων ήταν να μειώσει την ποιότητα πολλών εκκεντρικών ακινήτων, που προβάλλει η Airbnb. Στις διαφημίσεις, βεβαίως, δεν υπήρχε σαφής αναφορά στον αντίπαλό της. Τα σποτ έδειχναν επισκέπτες να κάνουν check in σε μια αγροικία και ένα διαστημόπλοιο σε σχήμα εξάγωνου και να αγωνίζονται να εγκατασταθούν σε αυτά. Αμέσως μετά, προβάλλονταν κατοικίες της Vrbo, στις οποίες οι επισκέπτες θα έχουν μια διαφορετική, καλύτερη εμπειρία.
Η βασική επιδίωξη της καμπάνιας της Expedia είναι να αυξήσει την αναγνωρισιμότητα της επωνυμίας της στις ΗΠΑ – τη μεγαλύτερη αγορά της – και στο εξωτερικό.
Καμπάνια Vrbo εναντίον Airbnb
Η Vrbo έχει περίπου δύο εκατομμύρια καταχωρήσεις, σε σύγκριση με τα επτά εκατομμύρια της Airbnb. Ωστόσο, οι δύο πλατφόρμες έχουν ελαφρώς διαφορετικά επιχειρηματικά μοντέλα: Η Vrbo εστιάζει περισσότερο σε καταχωρήσεις για ολόκληρο το σπίτι σε υψηλότερες τιμές κοντά σε παραλίες και σε ορεινούς και αγροτικούς προορισμούς. Η Airbnb έχει μεγαλύτερη συγκέντρωση στις μεγάλες πόλεις.
Οι διαφημίσεις, Relax/Rooster και Relax/Spaceship, που προβλήθηκαν στα pregame του Super Bowl, αποτελούν μέρος μιας καμπάνιας πολυμέσων της Vrbo. Αυτή περιλαμβάνει υπαίθριες διαφημίσεις, ψηφιακά και μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπως δήλωσε εκπρόσωπος της εταιρείας.
Στη διαφήμιση Relax/Rooster, οι επισκέπτες φτάνουν σε μια αγροικία και ένας λέει: “Αυτό μοιάζει με πραγματική φάρμα”. Οι επισκέπτες βρίσκουν ένα μικρό ρυμουλκούμενο στο κατάλυμα, με ένα γουρούνι να ρουθουνίζει στο κρεβάτι. Στο κυρίως σπίτι κυκλοφορούν κοκόρια.
Στη συνέχεια, ο αφηγητής λέει: Όταν τα άλλα ενοικιαζόμενα καταλύματα δεν είναι όπως πρέπει, δοκιμάστε ένα όπου θα ξέρετε τι θα έχετε. Στη συνέχεια, οι θεατές μπορούν να δουν ένα tagline: «Χαλαρώστε, κλείσατε μια κατοικία της Vrbo».
Οι διαφημίσεις της Vrbo, όπως προαναφέρθηκε, δεν αναφέρουν την Airbnb, αλλά απεικονίζουν ξεκάθαρα τα «άλλα καταλύματα διακοπών» όπως αυτά που βρίσκονται στο Airbnb. Η Airbnb, η οποία θεωρεί τις «μοναδικές» ιδιότητές της ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, διαθέτει κατηγορίες αναζήτησης που περιλαμβάνουν, για παράδειγμα, σκάφη, κοντέινερ και ανεμόμυλους. Το 2019 η Airbnb είχε αναφέρει ότι το 72% των ακινήτων της ήταν αποκλειστικά στην πλατφόρμα της.
Η διαφήμιση Relax/Spaceship ακολουθεί παρόμοια προσέγγιση.
Η Airbnb αρνήθηκε να σχολιάσει τις διαφημίσεις της Vrbo.
Η διαφορά στα μεγέθη
Το ερώτημα, βεβαίως, είναι: Μπορεί η Vrbo να κλείσει το χάσμα με την Airbnb;
Ο Jon Gieselman, πρόεδρος της Expedia Brands, δήλωσε στο Bloomberg πριν από λίγες ημέρες, ότι ο Όμιλος Expedia θα αυξήσει τις διαφημιστικές του δαπάνες το 2014, έναντι των 6,1 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2023.
Το Bloomberg υποστήριξε ότι η Expedia στοχεύει μέσω του “blitz μάρκετινγκ” της να “μειώσει το χάσμα” με την Airbnb.
Αλλά η Vrbo δεν είναι σε κανένα κριτήριο κοντά στην κλίμακα της Airbnb. Ως εκ τούτου, παρά τη νέα καμπάνια, δεν είναι σε θέση να ανταγωνιστεί κατά μέτωπο την Airbnb.
Η Vrbo εστιάζει εξ ολοκλήρου σε ολόκληρα σπίτια και δεν διαθέτει απόθεμα ακινήτων για να ανταγωνιστεί την Airbnb όταν πρόκειται για αστικά διαμερίσματα και κοινόχρηστα δωμάτια, για παράδειγμα.
Η Airbnb είχε 9,1 εκατομμύρια συνολικές καταχωρήσεις, συμπεριλαμβανομένων 7,2 εκατομμυρίων ενεργών καταχωρίσεων (αυτές με τουλάχιστον μία κριτική) τον Δεκέμβριο του 2023, σύμφωνα με το AirDNA.
Η Vrbo είχε 2,5 εκατομμύρια συνολικές καταχωρίσεις, συμπεριλαμβανομένων 1,3 ενεργών καταχωρήσεων. Με άλλα λόγια, η Airbnb είχε 5,5 φορές περισσότερες ενεργές καταχωρήσεις από τη Vrbo. Αυτό είναι ένα τεράστιο κενό που πρέπει να καλυφθεί.