[vc_row][vc_column][vc_images_carousel images=”12052,12408,12472,12348,12409,12404,12405,12400″ img_size=”full” speed=”2000″ autoplay=”yes”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_empty_space][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_cta h2=”Enter the Future” h4=”12 Απριλίου 2022″ txt_align=”center” color=”white” css=”.vc_custom_1698619015074{background-color: #004aad !important;}”][/vc_cta][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]H Ελληνική αγορά της βραχυχρόνιας μίσθωσης συναντήθηκε και πάλι από κοντά στο 4ο BnB Greece Conference. Στις 12 Απριλίου 2022, εκατοντάδες ιδιοκτήτες και διαχειριστές ακινήτων βραχυχρόνιας μίσθωσης παραβρέθηκαν στις εργασίες του συνεδρίου, δείχνοντας για άλλη μια φορά τη δυναμική της αγοράς, που παράγει εκατομμύρια ευρώ εσόδων τόσο για τον εθνικό προϋπολογισμό όσο και για τις τοπικές οικονομίες. Επισκέπτες από όλη την Ελλάδα παρακολούθησαν με αμείωτο ενδιαφέρον τις ομιλίες, συζητήσεις και παρουσιάσεις και συνομίλησαν με διακεκριμένα στελέχη της αγοράς από την Ελλάδα και το εξωτερικό. Παράλληλα, εταιρείες που παρέχουν προϊόντα και λύσεις, πραγματοποίησαν εκατοντάδες επαγγελματικές συναντήσεις και σύνηψαν συμβόλαια και συνέργειες.
Το BnB Greece Conference αναδεικνύεται πλέον σε θεσμό της αγοράς βραχυχρόνιας μίσθωσης που αναπτύσσεται δυναμικά.
Οι εργασίες του 4ου BnB Greece Conference
Τάσεις, δεδομένα, συμπεράσματα αλλά και ενδιαφέρουσες ειδήσεις ακούστηκαν στο 4ο BnB Greece Conference.
To βασικό συμπέρασμα ήταν ότι το 2022 αναμένεται να είναι μια εξαιρετική χρονιά για τη βραχυχρόνια μίσθωση στην Ελλάδα.
Η Ελλάδα καταγράφει αύξηση της ζήτησης κατά 232% σε σχέση με το 2021, σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε η Martha Wilson από την AirDNA, εταιρεία καταγραφής στοιχείων κρατήσεων στις πλατφόρμες Airbnb και Vrbo. Μάλιστα, την περίοδο από τον Οκτώβριο του 2021 έως τον Φεβρουάριο του 2002, η ζήτηση για την Ελλάδα ήταν αυξημένη κατά μέσο όρο κατά 11,7% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο διάστημα του 2019, δηλαδή προ πανδημίας. Την ίδια στιγμή, η Ευρώπη σημειώνει κατά μέσο όρο αύξηση της τάξης του 2,6%.
Συγκεκριμένα για το καλοκαιρινό τρίμηνο Ιουνίου – Αυγούστου, η ζήτηση είναι υπερδιπλάσια από πέρυσι. Τη μεγαλύτερη αύξηση στην καλοκαιρινή ζήτηση σημειώνουν η Κρήτη (306%) και τα Δωδεκάνησα (302%). Ακολουθεί η Αθήνα με αύξηση 248%, οι Κυκλάδες με αύξηση 233% και το Ιόνιο με 230%. Πολύ καλές επιδόσεις εμφανίζουν επίσης η Θράκη (+216%), οι Σποράδες (215%), τα νησιά του Βορειοανατολικού Αιγαίου (188%), η Ήπειρος 157%, η Θεσσαλία 153%, η Πελοπόννησος 135%, η Μακεδονία 132% και η Κεντρική Ελλάδα 109%.
Επιπλέον την περασμένη χρονιά, η βραχυχρόνια μίσθωση στην Ελλάδα κατάφερε να ανακτήσει το 94,4% των εσόδων του 2019.
Την πολύ αυξημένη ζήτηση για την Ελλάδα επιβεβαίωσε και ο Simon Lehmann, της εταιρείας συμβούλων βραχυχρόνιας μίσθωσης AJL Atelier. Τόνισε ότι μέσα στα δύο χρόνια (2020 – 2021) της πανδημίας, υπερδιπλασιάστηκε ο αριθμός των ανθρώπων οι οποίοι έκαναν κράτηση σε καταλύματα βραχυχρόνιας μίσθωσης. Επεσήμανε ότι οι διαχειριστές ακινήτων βραχυχρόνιας μίσθωσης πρέπει να αυξήσουν τον επαγγελματισμό τους προκειμένου να ικανοποιήσουν τις αυξημένες απαιτήσεις των ταξιδιωτών και να εξασφαλίσουν μια βιώσιμη ανάπτυξη.
Η βραχυχρόνια μίσθωση προσελκύει το ενδιαφέρον των ταξιδιωτών
Το 2021, το 43% των ταξιδιωτών επέλεξε για πρώτη φορά κατάλυμα βραχυχρόνιας μίσθωσης. Μάλιστα τα τρία τέταρτα αυτών σχεδιάζουν να συνεχίσουν να τα επιλέγουν τουλάχιστον για τα μισά τους ταξίδια στο μέλλον. Αυτό αποκάλυψε ο Enrique Planas από τη Holidu, πλατφόρμα αναζήτησης καταλυμάτων βραχυχρόνιας μίσθωσης. Δίνοντας στοιχεία συγκεκριμένα για την Ελλάδα, ο κ. Planas ανέφερε ότι η μέση διάρκεια διαμονής είναι 9 νύχτες. Ο μέσος αριθμός ταξιδιωτών είναι 4 άτομα, οι οποίοι ξοδεύουν κατά μέσο όρο 1878 ευρώ στο ταξίδι τους.
Στις ανάγκες των σύγχρονων ταξιδιωτών επικεντρώθηκε ο Senior Director του Ομίλου Expedia για την περιοχή EMEA, James Cassidy. Όπως ανέφερε στο 4ο BnB Greece Conference, το 75% των επισκεπτών της πλατφόρμας Vrbo του Ομίλου, ταξιδεύουν με την οικογένειά τους ή σε ομάδες τριών ατόμων και άνω. Οι σύγχρονοι ταξιδιώτες επιθυμούν να μένουν περισσότερο στον προορισμό, θέλουν να νιώθουν σαν στο σπίτι τους και θέλουν να έχουν ενεργή επικοινωνία με τον οικοδεσπότη. Αυτές είναι ανάγκες που μπορεί να ικανοποιήσει ένα κατάλυμα βραχυχρόνιας μίσθωσης.
Οι 10 κύριες αγορές στην Ελλάδα για τη Vrbo είναι με τη σειρά: το Νότιο Αιγαίο, το Ιόνιο, τα Χανιά, το Ρέθυμνο, η Αττική η Πελοπόννησος, το Ηράκλειο, το Λασίθι, η Ρόδος και η Θεσσαλία. Οι κύριες αγορές προέλευσης τουριστών είναι η Γερμανία (25%), το Ηνωμένο Βασίλειο (24%), οι ΗΠΑ (19%), η Γαλλία (12%) και η Ολλανδία (3%).
Υπερ-τετραπλασιασμός στα κρατικά έσοδα από τη βραχυχρόνια μίσθωση
Από τις πιο ενδιαφέρουσες παρουσίες στο συνέδριο ήταν αυτή των εκπροσώπων της ΑΑΔΕ. Ο κ. Απόστολος Μπούτος, Σύμβουλος του Διοικητή της ΑΑΔΕ και ο κ. Άγγελος Κούρος, προϊστάμενος του Αυτοτελούς Τμήματος Συντονισμού Μεταρρυθμιστικών Δράσεων και Επικοινωνίας της Ανεξάρτητης Αρχής, απάντησαν σε κρίσιμες ερωτήσεις που αφορούν τον κλάδο της βραχυχρόνιας μίσθωσης. Όπως ανέφεραν χαρακτηριστικά, το 2018, την πρώτη χρονιά που εφαρμόστηκε το Μητρώο Ακινήτων, τα κρατικά έσοδα υπερ-τετραπλασιάστηκαν σε σύγκριση με τα δύο προηγούμενα χρόνια, καταδεικνύοντας τόσο τη δυναμική του κλάδου όσο και τη συμμόρφωση των ίδιων των διαχειριστών με τον κρατικό κανονισμό.
Μετά και την υπογραφή μνημονίου συνεργασίας με όλες τις μεγάλες πλατφόρμες, οι οποίες παρέχουν στοιχεία για τις καταχωρίσεις αλλά και τις κρατήσεις, ολοκληρώνεται η διασταύρωση των στοιχείων. Στις αρχές του καλοκαιριού θα σταλεί ενημέρωση στις πλατφόρμες για το ποιες καταχωρίσεις δεν έχουν καθόλου ή έχουν λάθος Αριθμό Μητρώου Ακινήτου (ΑΜΑ). Στη συνέχεια οι πλατφόρμες θα ζητήσουν από τους διαχειριστές να προχωρήσουν στις απαραίτητες διορθώσεις. Όσοι δεν συμμορφωθούν θα ενημερωθούν ότι οι καταχωρίσεις τους θα αφαιρεθούν.
Αυξημένο το επενδυτικό ενδιαφέρον για αγορά ακινήτων
Ιδιαίτερο επενδυτικό ενδιαφέρον στον τομέα του real estate παρουσιάζει η χώρα μας, με τις άμεσες ξένες επενδύσεις να έχουν αγγίξει τα 1,2 δισ. σε εισροές για αγορά ακινήτων και επιπλέον 700-800 εκατομμύρια για διαχείριση ακινήτων, σύμφωνα με όσα είπε ο Θεόδωρος Μητράκος, διευθυντής- σύμβουλος και πρώην υποδιευθυντής της Τράπεζας της Ελλάδας. Όπως τόνισε, οι αντίστοιχες εισροές για αγορά ακινήτων το 2020 κυμάνθηκαν περίπου στα 840 εκατομμύρια. «Ήταν μια αξιόλογη αύξηση. Υπάρχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον από το Ισραήλ για κατοικίες αλλά και για ξενοδοχεία, υπάρχει επίσης ενδιαφέρον και από τις χώρες του βορρά αλλά κυρίως το ενδιαφέρον προέρχεται από funds» προσέθεσε.
Η βραχυχρόνια μίσθωση όμως έχει οδηγήσει και στην αναβάθμιση του υπάρχοντος κτιριακού δυναμικού με τις ανακαινίσεις που πραγματοποιούνται. Επιπλέον ενισχύεται η ενεργειακή θωράκιση των κτιρίων. Ο Λάμπρος Παλάτζας, CEO της HomePlus, έδωσε έμφαση στον προσεκτικό σχεδιασμό μιας αναβάθμισης/ανακαίνισης ενός καταλύματος για βραχυχρόνια μίσθωση προκειμένου να δώσει προστιθέμενη αξία στον ιδιοκτήτη και να ικανοποιήσει τις σύγχρονες ανάγκες των ενοικιαστών. Οι αναβαθμίσεις θα πρέπει να γίνονται με τέτοιο τρόπο ώστε τα καταλύματα να έχουν καλά σχεδιασμένους εσωτερικούς χώρους, να δημιουργούν ενεργειακά θωρακισμένες κατοικίες με εξοικονόμηση πόρων και να διαθέτουν όλες τις σύγχρονες τεχνολογίες, είπε ο κ.Παλάτζας.
Η νέα εποχή των ταξιδιών
Η πανδημία ανέδειξε νέες ανάγκες αλλά και νέες ευκαιρίες. Εξειδικευμένοι ομιλητές ανέλυσαν στο 4ο BnB Greece Conference μια σειρά από επίκαιρα θέματα. Ο Steven Hughes της Superhog μίλησε για την εξασφάλιση κρατήσεων και καταλυμάτων και την προστασία του οικοδεσπότη από απάτες αλλά και από ζημιές που μπορεί να προκαλέσουν οι επισκέπτες.
Ο Μιχάλης Ατζαράκης, ασφαλιστικός σύμβουλος, partner της Cromar Lloyd’s, παρουσίασε λύσεις για την ασφαλιστική κάλυψη των καταλυμάτων βραχυχρόνιας μίσθωσης. Ο Κώστας Σωτηρίου της Holidays Protection αναφέρθηκε στην αυξημένη ταξιδιωτική κάλυψη που προσφέρει στους ταξιδιώτες. Ο Αθανάσιος Πηλιούνης της Radefy μίλησε για τις ηλεκτρονικές κλειδαριές ενώ ο Παναγιώτης Καμπισιούλης της Sigma Security παρουσίασε πώς μπορεί κάποιος να θωρακίσει το ακίνητό του.
Από την μεριά του ο Γιώργος Μπόθος της pennie, αναφέρθηκε στη σημασία της σωστής επιλογής των λευκών ειδών. Και ο Ανέστης Παπαδόπουλος της Ήρων παρουσίασε αναλυτικά το πρόγραμμα «ΗΡΩΝ ΕΝ.Α» που προσφέρει σε κάθε καταναλωτή (ιδιώτη και επιχείρηση) τα οφέλη ενός φωτοβολταϊκού, χωρίς ανάγκη εγκατάστασης.
Οι ψηφιακοί νομάδες, αυτή η νέα γενιά ταξιδιωτών, απασχόλησαν τη συζήτηση που είχαν ο Ραφαήλ Κουδούνης και ο Μάνος Τεχνίτης, πρόεδρος και επικεφαλής έρευνας του Παρατηρητηρίου Ψηφιακών Νομάδων αντίστοιχα με την Κορίνα Σαΐα του co-working space Vios στην Αθήνα.
Η Τεχνολογία είναι το μέλλον
Η έναρξη αυτής της ενότητας έγινε με την Κύπρια host Χριστίνα Στυλιανού, η οποία παρουσίασε πώς αξιοποίησε την τεχνολογία. Κατόπιν ο Αλέξανδρος Καραβίτης της Hosthub, ο Κωνσταντίνος Κιάμος της Upstreet και η Έλενα Βαρελά της Smartbnb ανέλυσαν τα υπέρ και τα κατά των απευθείας κρατήσεων (direct bookings). Τις δικές τους τεχνολογικές λύσεις παρουσίασαν ο Joan Cortes της Hostify, ο Fausto Vieira Sa Silva της PriceLabs και ο Alistair Toffoli της Bookiply ενώ ο Αλέξανδρος Τούλιας της ελληνικής strartup RevApp μίλησε για τα οφέλη της δυναμικής τιμολόγησης.
Ο Κύρος Ασφής της Νέα Μέσα ανέλυσε τον τρόπο με τον οποίο οι διαχειριστές μπορούν να προσελκύσουν καλές κριτικές αλλά και να διαχειριστούν τις κακές. Η Φανή Ευθυμιάδου, υποψήφια Διδάκτωρ στο Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου παρουσίασε τα συμπεράσματα της μελέτης που εκπονεί για τις γυναίκες στη βραχυχρόνια μίσθωση.
Τέλος, το 4ο BnB Greece Conference έκλεισαν οι ίδιοι οι hosts! Ο Βασίλης Βελόνης, η Ντίνα Καφούση, ο Χρήστος Λαδάς, ο Χάρης Λουβεδής και η Φρόσω Τσακίρη συνομίλησαν με την πρόεδρο του ΣΟΔΙΑ Δώρα Δήμα για τις προκλήσεις και τις ανάγκες του μεμονωμένου host.
Χορηγοί του 4ου BnB Greece Conference ήταν οι:
Grand Sponsor: bnbStore. Platinum Sponsors: Hosthub, Holidu, Ήρων. Gold Sponsors: Sigma Securities, Radefy, pennie. Sponsors: mint, bnbClean, Luggagecare, bnb Greece, BitBank, Smartbnb, Hostify, Holiday Protection, PriceLabs, Olympic Agencies. Υποστηρικτές: STAMA, ΣΟΔΙΑ, Παρατηρητήριο Ψηφιακών Νομάδων, Παρατηρητήριο Τουρισμού, Ithaki House, FB page Ιδιοκτήτες Ακινήτων Ελλάδος, IST Studies, Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου, Vios.
Ειδικές ευχαριστίες στους χορηγούς φιλοξενίας ομιλητών The host master, Rizari Inn, homm.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_empty_space][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_empty_space][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_cta h2=”Το αναλυτικό πρόγραμμα του 4ου BnB Greece Conference” txt_align=”center” css=”.vc_custom_1698618077505{background-color: #ff039e !important;}”][/vc_cta][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_single_image image=”12697″ img_size=”full” onclick=”link_image”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_empty_space][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_empty_space][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_cta h2=”GRAND SPONSOR”][/vc_cta][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_cta h2=”” color=”blue” css=”.vc_custom_1639412381422{background-color: #ffffff !important;}”][/vc_cta][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_cta h2=”PLATINUM SPONSOR”][/vc_cta][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/2″][vc_cta h2=”100% επιστροφή κόστους εισιτηρίου για τους πελάτες της” color=”mulled-wine” css=”.vc_custom_1640010398100{background-color: #ffffff !important;}”][/vc_cta][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_cta h2=”Keynote Speaker” css=”.vc_custom_1640010431558{background-color: #ffffff !important;}”][/vc_cta][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/2″][vc_cta h2=”” color=”mulled-wine” css=”.vc_custom_1648063093109{background-color: #ffffff !important;}”][/vc_cta][/vc_column][vc_column width=”1/2″][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_cta h2=”GOLD SPONSORS”][/vc_cta][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/2″][vc_cta h2=”” color=”mulled-wine” css=”.vc_custom_1648062853758{background-color: #ffffff !important;}”][/vc_cta][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_cta h2=”” color=”mulled-wine” css=”.vc_custom_1639412608709{background-color: #ffffff !important;}”][/vc_cta][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/2″][vc_cta h2=”15% έκπτωση σε όλες τις αγορές για 6 μήνες” color=”mulled-wine” css=”.vc_custom_1639412592244{background-color: #ffffff !important;}”][/vc_cta][/vc_column][vc_column width=”1/2″][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_cta h2=”SPONSORS”][/vc_cta][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/2″][vc_cta h2=”” color=”mulled-wine” css=”.vc_custom_1639412658532{background-color: #ffffff !important;}”][/vc_cta][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_cta h2=”” color=”mulled-wine” css=”.vc_custom_1639412673177{background-color: #ffffff !important;}”][/vc_cta][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/2″][vc_cta h2=”” color=”mulled-wine” css=”.vc_custom_1639412691357{background-color: #ffffff !important;}”][/vc_cta][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_cta h2=”” color=”mulled-wine” css=”.vc_custom_1639412706251{background-color: #ffffff !important;}”][/vc_cta][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/2″][vc_cta h2=”” css=”.vc_custom_1639412723107{background-color: #ffffff !important;}”][/vc_cta][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_cta h2=”” color=”mulled-wine” css=”.vc_custom_1639412738125{background-color: #ffffff !important;}”][/vc_cta][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/2″][vc_cta h2=”” css=”.vc_custom_1648062239443{background-color: #ffffff !important;}”][/vc_cta][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_cta h2=”” h4=”Διπλή προμήθεια για όλους τους συνέδρους” txt_align=”center” color=”mulled-wine” css=”.vc_custom_1641906254553{background-color: #ffffff !important;}”][/vc_cta][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/2″][vc_cta h2=”” css=”.vc_custom_1648062472508{background-color: #ffffff !important;}”][/vc_cta][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_cta h2=”” css=”.vc_custom_1648667015190{background-color: #ffffff !important;}”][/vc_cta][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_cta h2=”SUPPORTERS”][/vc_cta][/vc_column][/vc_row][vc_row equal_height=”yes”][vc_column width=”1/3″][vc_cta h2=”” css=”.vc_custom_1643462781276{background-color: #ffffff !important;}”][/vc_cta][/vc_column][vc_column width=”1/3″][vc_cta h2=”” css=”.vc_custom_1639413199774{background-color: #ffffff !important;}”][/vc_cta][/vc_column][vc_column width=”1/3″][vc_cta h2=”” css=”.vc_custom_1639424919253{background-color: #ffffff !important;}”][/vc_cta][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/3″][vc_cta h2=”” css=”.vc_custom_1639581954093{background-color: #ffffff !important;}”][/vc_cta][/vc_column][vc_column width=”1/3″][vc_cta h2=”” css=”.vc_custom_1648476951812{background-color: #ffffff !important;}”][/vc_cta][/vc_column][vc_column width=”1/3″][vc_cta h2=”” css=”.vc_custom_1639749683538{background-color: #ffffff !important;}”][/vc_cta][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/3″][vc_cta h2=”” css=”.vc_custom_1647441402989{background-color: #ffffff !important;}”][/vc_cta][/vc_column][vc_column width=”1/3″][vc_cta h2=”” css=”.vc_custom_1646302232226{background-color: #ffffff !important;}”][/vc_cta][/vc_column][vc_column width=”1/3″][vc_cta h2=”” css=”.vc_custom_1648667207454{background-color: #ffffff !important;}”][/vc_cta][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_cta h2=”ΧΟΡΗΓΟΙ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑΣ”][/vc_cta][/vc_column][/vc_row][vc_row equal_height=”yes”][vc_column width=”1/3″][vc_cta h2=”” css=”.vc_custom_1643461850084{background-color: #ffffff !important;}”][/vc_cta][/vc_column][vc_column width=”1/3″][vc_cta h2=”” css=”.vc_custom_1643462356506{background-color: #ffffff !important;}”][/vc_cta][/vc_column][vc_column width=”1/3″][vc_cta h2=”” css=”.vc_custom_1648714715547{background-color: #ffffff !important;}”][/vc_cta][/vc_column][/vc_row]