Κατά τη διάρκεια της πανδημίας η Airbnb παρατήρησε σημαντική αύξηση στις μακροχρόνιες διαμονές 28 ημερών ή περισσότερο, καθώς και κρατήσεων σε καταλύματα μη αστικών περιοχών. Μολονότι η κατάσταση ομαλοποιήθηκε την τελευταία διετία, αυτές οι δύο τάσεις παραμένουν ισχυρές, υπογράμμισε η Οικονομική Διευθύντρια της Airbnb, Ellie Mertz μιλώντας σε συνέδριο επενδυτών της Goldman Sachs τη Δευτέρα.
Η ίδια απέδωσε αυτή την εξέλιξη στην “αυξημένη ευαισθητοποίηση” των ταξιδιωτών τα τελευταία δύο χρόνια στην ποικιλία αγορών που εξυπηρετεί η Airbnb. Και, δευτερευόντως, στην “πραγματικά πολύ διαφοροποιημένη πτυχή της προσφοράς” της.
Οι μακροχρόνιες διαμονές στην Airbnb διπλασιάστηκαν
Η κα Mertz είπε συγκεκριμένα:
“Προφανώς έχουμε πολύ συναρπαστικές προσφορές σε κορυφαίους αστικούς προορισμούς. Προφανώς είμαστε ανταγωνιστικοί και σε παραδοσιακές αγορές βραχυχρόνιας μίσθωσης διακοπών. Αλλά έχουμε επίσης καταχωρίσεις σχεδόν οπουδήποτε θα θέλατε να πάτε σε όλο τον κόσμο, και στις περισσότερες περιπτώσεις σε αγορές όπου δεν υπάρχει εναλλακτική λύση ξενοδοχείου. Και έτσι αυτή η διαφοροποιημένη πτυχή της πλατφόρμας μας έχει παραμείνει πραγματικά, παρά τη συνολική ομαλοποίηση των ταξιδιών.
Θα έλεγα το ίδιο όσον αφορά ένα τμήμα που ονομάζουμε μακροχρόνιες διαμονές, άρα διαμονές 28 ημερών ή περισσότερο. Αυτό το τμήμα είχε μεγάλη ανάπτυξη στα χρόνια του COVID. Νομίζω ότι πολλοί πίστευαν ότι θα διαλυόταν καθώς βγαίναμε από την κρίση της πανδημίας και οι άνθρωποι επέστρεφαν στη δουλειά τους.
Και όμως αυτό που βλέπουμε σήμερα είναι ότι οι μακροχρόνιες διαμονές δεν αναπτύσσονται μεν τόσο γρήγορα όσο οι βραχυπρόθεσμες ενοικιάσεις, αλλά σε ονομαστικούς όρους, είναι περίπου διπλάσιες από όσο ήταν πριν από την πανδημία και εξακολουθεί να αποτελεί ένα πολύ σημαντικό μέρος της Airbnb.
Η μακροχρόνια διαμονή για πέντε, έξι εβδομάδες, έξι μήνες, σε ένα ξενοδοχείο δεν είναι μια λογική εναλλακτική λύση, Αντίθετα, η Airbnb παρέχει ένα τεράστιο απόθεμα ακινήτων, που μπορούν να εξυπηρετήσουν την ανάγκη για μακροχρόνιες διαμονές”.
Όπως είπε η κυρία Ellie Mertz, αυτές οι δύο τάσεις έχουν πολλά περιθώρια ανάπτυξης για την Airbnb.
Η προσιτή τιμή και η αξιοπιστία αποτελούν τις θεμελιώδεις αξίες της πλατφόρμας και σε αυτές θα συνεχίσει να στηρίζεται η ανάπτυξή της, τόνισε.
Επίσης, όπως είπε, ελέγχονται οι καταχωρήσεις και όσες δεν προσφέρουν τις εμπειρίες που ψάχνει ο ταξιδιώτης, αφαιρούνται από την πλατφόρμα.
Ανάπτυξη σε νέες αγορές
Σήμερα, οι πέντε βασικές αγορές της Airbnb είναι οι ΗΠΑ, ο Καναδάς, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Γαλλία και η Αυστραλία.
H έρευνα αγοράς, όπως ανέφερε, ανέδειξε τις προοπτικές ανάπτυξης σε νέες περιοχές και ιδιαίτερα σε μέρη όπως η Βραζιλία, το Μεξικό, η Κορέα. Σε αυτέ τις αγορές έχει προγραμματισθεί η επέκταση της πλατφόρμας τα επόμενα χρόνια.
Επένδυση στην Τεχνητή Νοημοσύνη και νέα προϊόντα
Η Airbnb σχεδιάζει να επενδύσει στην τεχνητή νοημοσύνη, με στόχο τη βελτίωση της εμπειρίας των πελατών και τη δημιουργία πιο εξατομικευμένων ταξιδιωτικών επιλογών. Επιπλέον, η πλατφόρμα ετοιμάζεται να εισάγει νέα προϊόντα και υπηρεσίες που θα επεκτείνουν τη δραστηριότητά της πέρα από τις βραχυχρόνιες μισθώσεις, με τις πρώτες ανακοινώσεις να αναμένονται στις επόμενες εκδόσεις της πλατφόρμας, τον χειμώνα και την άνοιξη.
Αυτές οι δράσεις αναμένεται να ενισχύσουν τα έσοδα της Airbnb και να οδηγήσουν σε νέα επίπεδα ανάπτυξης.