Οι αλλαγές που έχει φέρει η πανδημία στα ταξίδια γενικά, και στη βραχυχρόνια μίσθωση ειδικά, είναι τεράστιες, με το 2021 να καλύπτεται από ένα πέπλο αβεβαιότητας.
Η Booking.com έκανε μια προσπάθεια να ξεκαθαριστεί το τοπίο προκειμένου να αποφασίσουν οι διαχειριστές ακινήτων πώς θα κινηθούν. Επτά ειδικοί της βιομηχανίας ταξιδιών μοιράζονται τις προβλέψεις τους για τις αλλαγές που θα σηματοδοτήσουν την επόμενη μέρα.
Casper Overbeek, Director of CS & Digital, citizenM
«Στην αρχή της πανδημίας πιστεύαμε ότι οι άνθρωποι δεν θα άλλαζαν τη ρουτίνα τους. Αλλά καθώς η κατάσταση εξελισσόταν, παρατηρήσαμε κάτι ακόμα. Τα επαγγελματικά ταξίδια θα χρειαστούν περισσότερο χρόνο από όσο υπολογίζαμε για να ανακάμψουν και θα είναι διαφορετικά από πριν».
Simon Lehmann, Co-founder and CEO, AJL Atelier
«Η κατάσταση θα αλλάξει σε μεγάλη κλίμακα μόνο όταν κάποιο εμβόλιο θα είναι ευρέως διαθέσιμο. Καθώς ο κλάδος προσπαθεί να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα θα δούμε μια αύξηση στην υιοθέτηση ανέπαφων διαδικασιών ή υπηρεσιών που σχετίζονται με την ασφάλεια και την υγιεινή. Προκειμένου να αναπτυχθούν, οι εταιρείες διαχείρισης ακινήτων θα πρέπει να επικεντρωθούν στην κερδοφορία και τη βιωσιμότητα. Ως αποτέλεσμα, αυτές οι εταιρείες θα παραμείνουν υπερ-τοπικές και υπερ-κατακερματισμένες – το μεγάλο παιχνίδι ενοποίησης έχει τελειώσει προς το παρόν».
Jeremy Gall, Founder and CEO, Breezeway
«Το 2020 έχει επιταχύνει την τάση για «ποιοτικά καταλύματα». Η ασφάλεια και η καθαριότητα έχουν γίνει οι πιο σημαντικοί προβληματισμοί για τους επισκέπτες. Η αυξημένη ευαισθησία των ταξιδιωτών στην προετοιμασία και τη φροντίδα των καταλυμάτων θα διατηρηθεί».
Steve Parlin, Vice President of Global Partnerships, Amadeus
«Το μέλλον των ταξιδιών θα επικεντρωθεί στην ικανότητα του ξενοδόχου να προσφέρει ποιοτικές εμπειρίες τόσο ασφαλείς όσο και μοναδικές. Διασφαλίζοντας ότι οι συνεργάτες τεχνολογίας και τα κανάλια διανομής σας, παρέχουν τα εργαλεία και την ευελιξία που απαιτούνται θα είναι ζωτικής σημασίας για την αντιμετώπιση των νέων ανησυχιών του “Generation Clean“».
Marloes de Vries, Senior Travel Analyst, Mintel
«Αν και η πορεία προς την ανάκαμψη θα είναι αργή, οι μακροπρόθεσμες προοπτικές παραμένουν θετικές. Μόλις η απειλή Covid-19 εξαφανιστεί, οι καταναλωτές θα δώσουν προτεραιότητα στις εμπειρίες και πάλι, με τις διακοπές να είναι μεταξύ των πιο επιθυμητών δραστηριοτήτων. Το ξέσπασμα του κορονοϊού επιτάχυνε επίσης τη ζήτηση για αποφυγή πολυσύχναστων περιοχών».
Brian Quinn, Chief Development Officer, Domio
«Οι ταξιδιώτες έχουν τώρα αυξημένη επιθυμία για ευελιξία, ιδιωτικότητα, υγιεινή και περισσότερο προσωπικό χώρο. Λόγω αυτών των παραγόντων, τα διαμερίσματα και τα ξενοδοχεία μακροχρόνιας διαμονής είναι έτοιμα να ξεχωρίσουν για τους ταξιδιώτες αποτελώντας ελκυστικές επιλογές. Επιπλέον, καθώς όλο και περισσότερες εταιρείες εφαρμόζουν απομακρυσμένες πολιτικές εργασίας, θα δούμε επαγγελματίες ταξιδιώτες που αναζητούν μέρη για να δουλεύουν και να περνούν ωραία, απολαμβάνοντας βολικές ανέσεις».
Erwin van der Graaf, Vice President of Operations, Accor
«Είναι πολύ νωρίς για να προσδιορίσουμε ποιο θα είναι το τελικό αποτέλεσμα, αλλά νομίζω ότι πρόκειται να είναι μια παραδειγματική αλλαγή – πρώτα απ’ όλα για τον κόσμο αλλά σίγουρα και για τον τουρισμό και τη φιλοξενία. Μέσα σε αυτήν τη μετατόπιση, δεν θα εκπλαγώ αν θα υπάρξει ένα τεράστιο άλμα προς τις απαιτήσεις για πιο βιώσιμους τρόπους επιχειρηματικής δραστηριότητας. Το σημείο όπου είμαστε σήμερα μπορεί να είναι ο καταλύτης αυτής της αλλαγής».
Συνοψίζοντας, η ασφάλεια και η καθαριότητα θα παίξει το μεγαλύτερο ρόλο το 2021, με τη βραχυχρόνια μίσθωση να έχει την ευκαιρία να αναδειχτεί σε κρίσιμος παίκτης στον τομέα των ταξιδιών. Η βιωσιμότητα είναι επίσης ένα στοιχείο που θα το δούμε να συζητείται πολύ περισσότερο στο άμεσο μέλλον.