Η COVID-19 είχε μεγάλο αντίκτυπο στα ταξίδια το 2020, επηρεάζοντας και τα airbnb. Καθώς κοιτάζουμε το 2021, αυτές οι επιπτώσεις θα συνεχίσουν να γίνονται αισθητές με διάφορους τρόπους.
Πρώτον, η συνεχιζόμενη εξ αποστάσεως εργασία, και σε ορισμένες περιπτώσεις η εξ αποστάσεως εκπαίδευση, θα διαφοροποιήσει τις παραδοσιακές εποχές των διακοπών και θα θολώσει τις γραμμές μεταξύ εργασίας και ταξιδιού.
Δεύτερον, η ασφάλεια και η καθαριότητα θα συνεχίσουν να είναι το μυαλό των ταξιδιωτών. Θα δίνουν προτεραιότητα σε ιδιωτικά, ολόκληρα σπίτια αντί για πολυσύχναστα ξενοδοχεία.
Τρίτον, τα διεθνή ταξίδια, ειδικά οι μεγάλες αποστάσεις, θα συνεχίσουν να επηρεάζονται. Και τελικά, αφού έχουν απομονωθεί για μεγάλο μέρος του 2020, οι άνθρωποι θα θέλουν να χρησιμοποιήσουν τα ταξίδια για να επανασυνδεθούν με φίλους και συγγενείς με ασφαλή και ελεγχόμενο τρόπο.
Το 2021, τα ταξίδια θα συνεχίσουν να είναι λιγότερο για τουρισμό και περισσότερο για τη ζωή, την εργασία και τη διασύνδεση με ασφάλεια. Το Airbnb είναι ιδανικό για να καλύψει αυτές τις μεταβαλλόμενες ανάγκες. Και η πλατφόρμα επιτρέπει σε οποιονδήποτε να μοιραστεί τον χώρο που διαθέτει για να αξιοποιήσει αυτές τις τάσεις και να κερδίσει το απαραίτητο επιπλέον εισόδημα.
Η Airbnb αποκαλύπτει τις τρεις κορυφαίες τάσεις που επαναπροσδιορίζουν τα ταξίδια το 2021. Αυτές προέκυψαν από την έρευνα που έκανε σε ταξιδιώτες των ΗΠΑ και από την ανάλυση των δεδομένων αναζήτησης και κράτησης για το επόμενο έτος.
Ζωή οπουδήποτε
Το 2021, η εργασία από το σπίτι θα μπορούσε να γίνει εργασία από οποιοδήποτε σπίτι. Η απομακρυσμένη εργασία εξακολουθεί να είναι πραγματικότητα για πολλούς ανθρώπους. Στην έρευνα της Airbnb *:
- Το 83% των ερωτηθέντων τάσσεται υπέρ της μετεγκατάστασης ως μέρος της εξ αποστάσεως εργασίας.
- Το ένα τέταρτο πιστεύει ότι θα είναι σε θέση να «ζήσει εκεί που θέλει και να εργαστεί από απόσταση».
- Ένας στους πέντε ερωτηθέντες μετεγκαταστάθηκε κατά τη διάρκεια της πανδημίας είτε προσωρινά είτε μόνιμα.
- Το 60% των γονέων είναι πολύ ή κάπως πιθανό να εξετάσουν το ενδεχόμενο να εργαστούν εξ αποστάσεως και να ταξιδεύουν με τα παιδιά τους εάν τα σχολεία συνεχίσουν να διαταράσσονται.
Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι οι Gen Z’ers και νέοι millenials πιστεύουν ότι μπορούν να μετακινηθούν σε μια νέα τοποθεσία για να εργαστούν ή να σπουδάσουν από απόσταση.
Ένας από τους τρόπους με τους οποίους οι ταξιδιώτες εκμεταλλεύονται αυτήν την τάση είναι να δοκιμάσουν πριν αγοράσουν. Στρέφονται στην Airbnb για να δοκιμάσουν νέες γειτονιές και πόλεις προτού αναλάβουν μια μακροπρόθεσμη δέσμευση. Από τον Ιούλιο έως τον Σεπτέμβριο του τρέχοντος έτους, σημειώθηκε αύξηση 128% στις κριτικές επισκεπτών που αναφέρονται σε «μετεγκατάσταση», «απομακρυσμένη εργασία» και «δοκιμή νέας γειτονιάς» σε σύγκριση με το ίδιο χρονικό πλαίσιο πέρυσι.
Από όσους έχουν μετεγκατασταθεί κατά την πανδημία, το 24% δηλώνει ότι μετακόμισε σε προάστιο και το 21% σε αγροτική περιοχή. Και τα δύο είναι μεγαλύτερα ποσοστά από εκείνους που λένε ότι μετακόμισαν σε πόλεις.*
Στην Airbnb, όσοι έχουν τη δυνατότητα για εργασία από οπουδήποτε, κάνουν κρατήσεις για διαμονές μεγαλύτερης διάρκειας (2+ εβδομάδες), σε μικρές έως μεσαίες πόλεις, με πρόσβαση σε καταπληκτικό φυσικό περιβάλλον και ανοιχτούς χώρους.
Επαναπροσδιορισμός του Staycation
Καθώς η αβεβαιότητα παραμένει, τα εγχώρια ταξίδια θα συνεχίσουν να αποτελούν βασική τάση το 2021. Όσοι ενδιαφέρονται να κάνουν διακοπές σε απόσταση οδήγησης από το σπίτι, φτάνουν στο 62% των ερωτηθέντων.*
Τον Σεπτέμβριο του 2019, όσοι Αμερικανοί προγραμμάτιζαν διακοπές το 2020, το Παρίσι, το Λονδίνο και η Ρώμη ήταν κορυφαίοι προορισμοί. Φέτος, μια σειρά από εγχώριοι προορισμοί σε εθνικά πάρκα, χειμερινά θέρετρα σκι και παραλιακές πόλεις γίνονται οι πιο δημοφιλείς.
Αν και τα περισσότερα ταξίδια το 2021 θα παραμείνουν κοντά στο σπίτι, αυτό δεν σημαίνει ότι οι ταξιδιώτες δεν αναζητούν νέες, συναρπαστικές περιπέτειες στην Airbnb. Οι επισκέπτες επεκτείνουν τους ορίζοντές τους και αναζητούν μοναδικές ταξιδιωτικές εμπειρίες διαμένοντας σε κάποιο ξεχωριστό κατάλυμα στο Airbnb. Οι πιο δημοφιλείς τύποι καταλυμάτων μεταξύ των ταξιδιωτών των ΗΠΑ τον επόμενο χρόνο περιλαμβάνουν μια ποικιλία χώρων, γνωστών για τη χρήση λιγότερης ενέργειας και την παραγωγή λιγότερων αποβλήτων. Δεντρόσπιτα, γιουρτς, αχυρώνες, κυκλαδίτικες κατοικίες και θολωτοί χώροι.
Επίσης, δημοφιλή είναι τα καταλύματα που είναι πιο απομακρυσμένα και κοινωνικά απομακρυσμένα. Τα ολόκληρα σπίτια έχουν πάρει τη θέση των διαμερισμάτων ως κορυφαίος τύπος καταλύματος το 2021. Για ακόμα πιο εναλλακτικές διαμονές, οι καλύβες και τα cottages βρίσκονται στο top 5, αντικαθιστώντας βίλες και αρχοντικά από τη λίστα του 2020.
Η άνοδος του Pod Travel
Το 2020 έκανε την επιθυμία για θεμελιώδη ανθρώπινη σύνδεση πολύ πραγματική. Και αυτό αντηχεί στο πώς σκέφτονται οι άνθρωποι για ταξίδια το 2021. Η μόνιμη ή προσωρινή μετεγκατάσταση κοντά στην οικογένεια προτιμάται από το 85% των ερωτηθέντων.*
Και, οι οικογένειες στρέφονται όλο και περισσότερο στην Airbnb ως μέσο για να συνδεθούν ξανά με ασφάλεια. Κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, στις λίστες επιθυμιών περιλαμβάνονταν τρεις φορές περισσότερο από ό,τι το περασμένο καλοκαίρι καταλύματα με τον όρο «οικογένεια» στον τίτλο τους.
Είτε κάποιος ταξιδεύει για να είναι μαζί με την οικογένεια, είτε με φίλους, τα pod travels είναι η νέα τάση! Μια ομάδα ανθρώπων ταξιδεύουν μαζί με ασφάλεια, μειώνοντας ταυτόχρονα τους κινδύνους που συνδέονται με την κοινωνική επαφή με άλλους.
Για όσους έχουν μετεγκατασταθεί εθελοντικά φέτος, το 37% λένε ότι έπρεπε να είναι κοντά σε οικογένεια ή φίλους – ο πιο συνηθισμένος λόγος.* Αυτό έγινε όλο και πιο δημοφιλές στις νεότερες γενιές, με το 61% των ατόμων κάτω των 50 ετών να ενδιαφέρονται για μόνιμη μετακόμιση και το 47%να ενδιαφέρονται να μετακινηθούν προσωρινά για να είναι πιο κοντά στα αγαπημένα τους πρόσωπα.* Και στην Airbnb, πάνω από τα μισά ταξίδια που αναζητήθηκαν για τον επόμενο χρόνο περιλαμβάνουν τρία ή περισσότερα άτομα, δείχνοντας πώς οι άνθρωποι ταξιδεύουν μαζί.
Για όσους δεν επιλέγουν τον ανοιχτό δρόμο, μπορούν ακόμα να συνδεθούν με τους αγαπημένους τους, μέσα από τις διαδικτυακές εμπειρίες. Οι ομάδες βρίσκουν ήδη μοναδικούς τρόπους για να μοιραστούν ξεχωριστές στιγμές μαζί, από την προετοιμασία σπιτικών αυθεντικών γευμάτων, μέχρι να βάλουν το μυαλό τους σε εικονικά κυνήγια θησαυρών, μέχρι να προκαλέσουν την περιέργεια και τη δημιουργικότητά τους μέσω του σχεδίου.
Προγραμματίζοντας το μέλλον
Ενώ τα ταξίδια μπορεί να φαίνονται λίγο διαφορετικά το 2021, οι ταξιδιώτες εμπνέονται ακόμα από μελλοντικές περιπέτειες. Το 36% των ερωτηθέντων δηλώνουν ότι ονειρεύονται τα ταξίδια καθημερινά. Το ποσοστό αυτό φτάνει στο 47% μεταξύ των ατόμων που εργάζονται από το σπίτι.*
Η έρευνα της Airbnb δείχνει επίσης ότι παρά την αβεβαιότητα που συνεχίζει να διαπερνά τις ζωές των ανθρώπων, όσο περισσότερο μένουν στο σπίτι τους, τόσο περισσότερο η σκέψη για ταξίδια τους δίνει αυτοπεποίθηση για το μέλλον. Όταν ρωτήθηκαν πώς νιώθουν σχεδιάζοντας ένα μελλοντικό ταξίδι, η πιο δημοφιλής απάντηση ήταν απλώς: ελπιδοφόρα.*
Αν και οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί εξακολουθούν να ισχύουν, οι ταξιδιώτες των ΗΠΑ εξακολουθούν να ονειρεύονται την επόμενη μακρινή περιπέτειά τους. Αυτό αντανακλάται στους κορυφαίους δημοφιλείς προορισμούς αναζήτησης ταξιδιών για το 2021. Όταν η πανδημία τελειώσει και οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί αρχίσουν να αίρονται, οι ταξιδιώτες μπορεί να κατευθυνθούν σε ζωντανά πολιτιστικά κέντρα, ειδυλλιακά νησιωτικά συμπλέγματα και αιθέρια φυσικά θαύματα.
* Με βάση έρευνα που ανέθεσε η Airbnb και διεξήχθη από την ClearPath Strategies από 15-19 Σεπτεμβρίου 2020 σε 1.010 ενήλικες των ΗΠΑ.