Πάνω από 300 εκατομμύρια αφίξεις επισκεπτών αναμένει το 2023 στα καταλύματα της πλατφόρμας της σε όλο τον κόσμο η Airbnb.
Η εταιρεία θεωρεί ότι η προσιτή διαμονή είναι ο καθοριστικός παράγοντας για την προσέλκυση επισκεπτών αυτή τη δύσκολη οικονομικά εποχή. Γι’ αυτό στο επίκεντρο της πολιτικής της επανέρχεται η κοινή χρήση ενός σπιτιού, που αποτέλεσε και την αρχική ιδέα της ίδρυσής της.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της, το 80% των ιδιωτικών δωματίων κοστολογείται κάτω από 100 δολάρια ανά διανυκτέρευση με μέση τιμή τα 67 δολάρια ανά διανυκτέρευση. Η διαμονή με έναν οικοδεσπότη, εξάλλου, είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να γνωρίσει ο επισκέπτης κάποιον νέο φίλο και να ζήσει την πόλη ως ντόπιος.
Με αυτό το σκεπτικό, η Airbnb παρουσίασε την πρωτοβουλία Airbnb Rooms, που καλύπτει περισσότερα από ένα εκατομμύριο ιδιωτικά υπνοδωμάτια με καταχωρίσεις που περιλαμβάνουν πρόσβαση σε κοινόχρηστο χώρο όπως η κουζίνα, το σαλόνι ή ο κήπος.
Παράλληλα, αυτή η πρωτοβουλία ενισχύεται με το «διαβατήριο οικοδεσπότη», το οποίο βοηθά τους επισκέπτες να γνωρίσουν τον οικοδεσπότη τους πριν κάνουν κράτηση για τη διαμονή τους.
Το Host Passport παρέχει βασικές πληροφορίες για τον οικοδεσπότη και λεπτομέρειες σχετικά με τα ενδιαφέροντα και τα χόμπι του, την εργασιακή του εμπειρία, τις γλώσσες που μιλάει και άλλα προσωπικά στοιχεία, που θέλει να μοιραστεί ο οικοδεσπότης.
Ο συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος Brian Chesky δήλωσε ότι με τα Airbnb Rooms, η πλατφόρμα επιστρέφει στην ιδέα που απέφερε την ίδρυσή της, με την κοινή χρήση σπιτιών, χαρακτηρίζοντας την ιδέα αυτή ως την “ψυχή της Airbnb”.
Η οικονομική προσιτότητα είναι κεντρικής σημασίας για τη στρατηγική της Airbnb προς τα εμπρός, τόνισε. Γι’ αυτό η εταιρεία εισάγει εργαλεία που δίνουν στους οικοδεσπότες τη δυνατότητα να τιμολογούν τα ακίνητά τους πιο ανταγωνιστικά από άλλους οικοδεσπότες στην περιοχή τους.
Αυξημένες κρατήσεις κατά 19%
Σύμφωνα με τον Brian Chesky, οι κρατήσεις για διανυκτερεύσεις και εμπειρίες στην Airbnb αυξήθηκαν κατά 19% το πρώτο τρίμηνο του 2023 σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2022. Η αύξηση αποδίδεται τόσο στην αφοσίωση των επαναλαμβανόμενων επισκεπτών, όσο και σε νέους επισκέπτες, που έκαναν κράτηση για πρώτη φορά.
Ο κ.Chesky επανέλαβε ότι οι επισκέπτες συνεχίζουν να χρησιμοποιούν την Airbnb για μακροχρόνιες διαμονές. Οι διαμονές των 28 διανυκτερεύσεων και άνω αντιπροσωπεύουν το 18% των συνολικών διανυκτερεύσεων που κρατήθηκαν το πρώτο τρίμηνο του 2023 στην Airbnb, από 16% το προηγούμενο τρίμηνο στο τέλος του 2022.
Κοιτάζοντας προς το μέλλον, η Airbnb, όπως τόνισε ο Brian Chesky, χτίζει τα θεμέλια για την κυκλοφορία νέων προϊόντων και υπηρεσιών το 2024 και μετά, καθώς και ότι επεκτείνει την παρουσία της σε περισσότερες από 220 χώρες και περιοχές σε όλο τον κόσμο.
Η Βραζιλία και η Γερμανία έχουν εξελιχθεί σε δύο από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες αγορές της εταιρείας, γι αυτό και η Airbnb σχεδιάζει περαιτέρω επενδύσεις σε αυτές τις αγορές.
Ο CEO της εταιρείας πρόσθεσε ότι υπάρχει μια «τεράστια ευκαιρία» να εδραιωθεί η παρουσία της Airbnb στην Ασία τα επόμενα πέντε χρόνια, καθώς και στην Ευρώπη. Προς τούτο, η εταιρεία σχεδιάζει να συνεργαστεί με τοπικούς παράγοντες επιρροής των μέσων κοινωνικής δικτύωσης σε προορισμούς σε όλο τον κόσμο για να επιταχύνει την κυκλοφορία προϊόντων και υπηρεσιών.
Ο κ.Chesky ρωτήθηκε, τέλος, για τις προθέσεις της Airbnb να ενσωματώσει την τεχνητή νοημοσύνη [AI] στις δραστηριότητές της. Αποκάλυψε ότι η Airbnb είχε προταθεί ως συνεργάτης για την προώθηση του ChatGPT στα τέλη του περασμένου έτους, όμως, τελικά αποφασίστηκε να μην υπάρξει συνεργασία.
Μια τεχνητή νοημοσύνη μόνο κειμένου δεν θεωρείται επαρκής για να μεταδώσει τη μοναδικότητα και την ποικιλομορφία των προσφορών καταχωρίσεων της Airbnb, είπε.