• Η πύλη ενημέρωσης των επαγγελματιών της αγοράς Short-Term Rentals
ΝΕΑ, ΣΥΝΕΔΡΙΑ

Οι προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι hosts και οι λύσεις τους

hosts προκλήσεις

Ποιες είναι οι συχνότερες προκλήσεις που αντιμετωπίζoυν οι hosts των βραχυχρόνιων μισθώσεων και ποιες είναι οι λύσεις τους;

Αν και στην αρχή μπορεί να φαίνεται αλλιώς, το να έχεις ένα short-term rental δεν είναι εύκολο. Πέρα από τις βασικές απαιτήσεις που έχει ένα σπίτι, μπορεί να συμβούν διάφορες «εκπλήξεις» που ένας host θα πρέπει να αντιμετωπίσει.

Επειδή η θερινή σεζόν είναι έτοιμη να αρχίσει, ας δούμε πώς θα την υποδεχτείτε προετοιμασμένοι.

1.     Αλλαγές στις ώρες check-in και check-out

Αρκετά συχνά οι επισκέπτες θέλουν να έρθουν νωρίτερα ή να φύγουν αργότερα. Όποια και να είναι η περίπτωση, οι πιθανότητες να σας βολεύει κάτι τέτοιο είναι ελάχιστες. Ειδικά όταν το πρόγραμμά σας είναι γεμάτο και δεν έχετε τη δυνατότητα να παρεκκλίνετε.

Η πρόληψη είναι αυτή που θα σας σώσει. Σημειώστε στην καταχώρησή σας εάν δέχεστε αλλαγές στις ώρες του check in/check-out. Αν ναι, διευκρινίστε με σαφή τρόπο πόση ώρα πριν ξεκινήσει η επίσκεψή τους θα πρέπει να σας έχουν ενημερώσει για να κάνετε κάποια αλλαγή. Με αυτό τον τρόπο θα αποφύγετε τις αλλαγές τελευταίας στιγμής. Αν το αναφέρετε στην καταχώρησή σας και ο επισκέπτης το αγνοήσει, αρνηθείτε ευγενικά. Στις περισσότερες περιπτώσεις, ο επισκέπτης θα το σεβαστεί.

Και φυσικά, εάν το πρόγραμμά σας το επιτρέπει και μπορείτε να εξυπηρετήσετε, μη διστάσετε να δώσετε τη χαρά στους επισκέπτες σας.

2.     Αν θέλετε να ακυρώσετε μια κράτηση

Υπάρχουν κάποιες φορές που ένας host έχει ένα προαίσθημα πως τα πράγματα δεν θα πάνε καλά πριν ακόμη γίνει η κράτηση. Ίσως οι επισκέπτες έχουν πολλές απαιτήσεις. Ίσως ανησυχείτε πως θα κάνουν κάποιο απροειδοποίητο πάρτι. Όποιος και αν είναι ο λόγος, θέλετε να ακυρώσετε την κράτησή τους.

Θα πρέπει να λάβετε υπ’ όψη σας ότι σε αυτές τις περιπτώσεις μπορεί η πλατφόρμα που χρησιμοποιείτε να επιβάλλει κάποιο penalty. Ο λόγος είναι πως αυτό μπορεί να χαλάσει το ταξίδι ενός επισκέπτη. Γι’ αυτό πριν προχωρήσετε, βεβαιωθείτε πως θέλετε να ακυρώσετε την κράτηση.

Σαν host μπορείτε να ακυρώσετε χωρίς penalty σε αυτές τις τρεις περιπτώσεις:

Ειδικές περιστάσεις

Αυτές είναι οι περιστάσεις που δεν μπορείτε να ελέγξετε (φυσικές καταστροφές, πολιτική αστάθεια κ.λπ.). Σημειώστε πως οι περιστάσεις αυτές θα πρέπει πραγματικά να είναι από εκείνες που δεν μπορεί κανείς να ελέγξει. Περιπτώσεις όπου το σπίτι δεν πρόλαβε να καθαριστεί ή χάθηκαν τα κλειδιά δεν ανήκουν σε αυτή την κατηγορία.

Απροειδοποίητα πάρτι

Στην Airbnb, αν ανακαλύψετε ότι ο επισκέπτης σας σχεδιάζει να κάνει πάρτι στο ακίνητό σας, μπορείτε να ακυρώσετε την κράτηση. Όμως θα πρέπει να μπορείτε να δώσετε αποδείξεις στην πλατφόρμα πως το πάρτι θα γινόταν (προσκλήσεις, μηνύματα, reviews από προηγούμενους hosts που έλεγαν ότι ο επισκέπτης έκανε πάρτι στο ακίνητό τους).

Κρατήσεις Instant Book

Σε ορισμένες περιπτώσεις, μπορείτε να ακυρώσετε κρατήσεις που έγιναν μέσω Instant Book:

    1. Αν ο επισκέπτης δηλώσει ρητά πως σκοπεύει να αγνοήσει έναν κανόνα, όπως το να καπνίσει ή να φέρει κατοικίδιο ζώο.
    2. Αν το ακίνητό σας δεν ταιριάζει στις ανάγκες του επισκέπτη σας.
    3. Αν ο επισκέπτης σας έχει αρνητικά reviews από προηγούμενους hosts ή ένα μη ολοκληρωμένο προφίλ.

Σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει να ακυρώσετε τουλάχιστον 24 ώρες πριν την ώρα του check in. Διαφορετικά, για λιγότερο από 24 ώρες θα πρέπει να επικοινωνήσετε με την Airbnb και να ζητήσετε να κάνουν εκείνοι την ακύρωση. Στην περίπτωση των Instant Book μπορείτε να κάνετε ακύρωση χωρίς penalty μέχρι τρεις φορές σε ένα χρόνο.

“Οι πρoκλήσεις και οι ανάγκες των μεμονωμένων hosts”
Ένα πάνελ όπου οι hosts μοιράζονται τις ανησυχίες τους
Κλείστε τώρα τη θέση σας στο 4ο BnB Greece Conference

3. Ακύρωση κράτησης από επισκέπτη

Μια από τις συχνότερες και πιο κρίσιμες προκλήσεις που μπορεί να αντιμετωπίσουν οι hosts είναι μία ακύρωση της τελευταίες στιγμής. Για να μην έχετε δυσάρεστες εκπλήξεις, επικοινωνήστε με τον επισκέπτη πριν κάνετε την κράτηση και ελέγξτε τα reviews του από προηγούμενους hosts. Ρωτήστε λεπτομέρειες για το ταξίδι του, ώστε να βεβαιωθείτε πως ο επισκέπτης θέλει να νοικιάσει τον χώρο σας.

Μπορεί μία αυστηρή πολιτική ακυρώσεων να φαντάζει ιδανική σε τέτοιες περιπτώσεις, αλλά καλύτερα να την αποφύγετε. Οι αυστηρές πολιτικές ακυρώσεων μπορεί να απομακρύνουν πιθανούς επισκέπτες, επηρεάζοντας αρνητικά τα ποσοστά πληρότητας και τα έσοδά σας.

4. Προβλήματα εξοπλισμού

Χαλασμένο ντους, internet που δεν λειτουργεί, η πόρτα του γκαράζ δεν κλείνει. Όποιο κι αν είναι το πρόβλημα, σαν host, θα πρέπει να το λύσετε. Ο επισκέπτης σας πρέπει να γνωρίζει πως αν προκύψει κάποιο πρόβλημα, θα ασχοληθείτε με την επίλυσή του άμεσα.

Ζητήστε συγνώμη και ρωτήστε τους επισκέπτες σας πότε μπορείτε να έρθετε στο χώρο για να αποκαταστήσετε τη ζημιά. Θυμηθείτε πως θα πρέπει να δράσετε γρήγορα, διαφορετικά ρισκάρετε ο επισκέπτης να ακυρώσει και να σας αφήσει αρνητικό review.

Καλό θα ήταν ακόμη, να πείτε στους επισκέπτες σας να σας καλέσει αμέσως εάν προκύψει κάποιο θέμα κατά τη διάρκεια της διαμονής τους, ώστε να μην έχετε «εκπλήξεις» όταν φύγουν.

5. Παράπονα για θόρυβο

Μπορεί να μη φταίτε εσείς για το θόρυβο, αλλά έχετε την ευθύνη να παρέχετε μία σωστή εμπειρία διαμονής στον επισκέπτη σας. Τηλεφωνήστε στους γείτονες, ζητώντας τους να χαμηλώσουν. Αν σας αγνοήσουν, καλέστε το αστυνομικό τμήμα της περιοχής και υποβάλλετε το παράπονό σας. Αν το πρόβλημα είναι συχνό, θα ήταν καλό να αναθεωρήσετε την καταχώρησή του συγκεκριμένου χώρου, μιας και μπορεί να σας αποφέρει πολλά αρνητικά reviews.

6. Πάρτι

Πριν τον Covid-19 τα πάρτι ήταν ανάμεσα στις συχνές προκλήσεις που είχαν να αντιμετωπίσουν οι hosts. Το 2020 η Airbnb ανακοίνωσε την απαγόρευση των πάρτι σε όλα τα ακίνητα που βρίσκονται στην πλατφόρμα της. Μετά την απαγόρευση, οι επιλογές “event-friendly” και “επιτρέπονται πάρτι και events” βγήκαν από τις καταχωρήσεις. Ακόμη, ανακοίνωσαν ένα όριο 16 επισκεπτών ανά κατάλυμα. Υπάρχουν, επίσης, αυστηρότεροι κανόνες για επισκέπτες κάτω των 25 που θέλουν να κλείσουν ένα ολόκληρο ακίνητο, χωρίς να έχουν προηγουμένως θετικά reviews.

Αν υποψιάζεστε πως οι επισκέπτες σας σχεδιάζουν πάρτι, αρχικά ρωτήστε τους. Θυμίστε τους πως τα πάρτι απαγορεύονται αυστηρά στο ακίνητό σας και πως η ίδια η Airbnb μπορεί να λάβει νομικά μέτρα σε περίπτωση που παραβούν αυτόν τον κανόνα. Αν σας αγνοήσουν, ενημερώστε την Airbnb. Θυμηθείτε πως για να το κάνετε αυτό, χρειάζεστε αποδείξεις πως όντως σχεδιαζόταν ένα πάρτι.

Αν οι επισκέπτες σας παίζουν δυνατά μουσική ή φωνάζουν πολύ και οι γείτονες σας κάνουν παράπονα, αρχικά καλέστε τους. Θυμίστε τους πως η γειτονιά είναι για οικογένειες και ζητήστε τους να χαμηλώσουν λίγο τους τόνους. Αν αρνηθούν, καλέστε το αστυνομικό τμήμα για να κάνετε παράπονα ή την Airbnb για να κάνετε ακύρωση της κράτησης.

Για να αποφύγετε όλα αυτά, μπορείτε να προσεγγίσετε το θέμα διαφορετικά. Εγκαταστήστε ένα σύστημα παρακολούθησης –σεβόμενοι την ιδιωτικότητα- που παρακολουθεί τα επίπεδα θορύβου, χωρίς να καταγράφει τους επισκέπτες. Με αυτό τον τρόπο, είστε σίγουροι πως οι επισκέπτες σας ακολουθούν τους κανόνες σας και οι γείτονες δεν έχουν λόγο να διαμαρτυρηθούν.

7. Ζημιές

Το τελευταίο πράγμα που θέλει ένας host να δει αφού ο επισκέπτης φύγει, είναι ζημιές στο ακίνητό του. Είτε αυτές είναι ηθελημένες, είτε όχι. Είναι ο εφιάλτης των host, και κάτι που θα πρέπει να αποφύγουμε με κάθε τρόπο.

Στην περίπτωση αυτή, καλύτερα είναι να προλάβετε τη ζημιά, πολύ πριν γίνει. Υπάρχουν τρεις τρόποι που θα σας βοηθήσουν:

  • Deposit ασφαλείας
  • Συμβόλαιο ιδιοκτήτη-επισκέπτη
  • Ασφάλεια ακινήτου βραχυχρόνιας μίσθωσης

Αν η ζημιά έχει γίνει από τον επισκέπτη, μην τρομοκρατηθείτε. Βγάλτε φωτογραφίες και επικοινωνήστε με τον επισκέπτη. Εξηγήστε του τι είδατε, καθώς θα πρέπει να καλύψετε τις ζημιές από το deposit ασφαλείας που σας έδωσε.

Αν ο επισκέπτης δεχτεί, η Airbnb θα σας αποδεσμεύσει το ποσό μέσα στις επόμενες 5-7 εργάσιμες ημέρες. Σημειώστε πως αυτό θα πρέπει να γίνει σε λιγότερο από 2 εβδομάδες μετά την αναχώρηση του επισκέπτη.

Αν ο επισκέπτης αρνηθεί ή αγνοήσει τα μηνύματά σας για περισσότερες από 24 ώρες, επικοινωνήστε με την Airbnb και αιτηθείτε να πάρετε το deposit του επισκέπτη σας. Μαζί με την αίτησή σας, υποβάλλετε και τις φωτογραφίες που βγάλατε ή όποιες τυχόν αποδείξεις έχετε. Η Airbnb θα επεξεργαστεί το αίτημά σας και θα επικοινωνήσει  με τον επισκέπτη για να ακούσει και την δική του πλευρά. Αν θεωρήσουν ότι το δικαιούστε, θα λάβετε το ποσό του deposit. Σε διαφορετική περίπτωση, θα πρέπει να απευθυνθείτε στην ασφαλιστική σας εταιρεία.

Κανένας host δεν θέλει να περάσει κάτι τέτοιο, μα είναι σημαντικό να ακολουθείται πάντα η νόμιμη διαδικασία που έχει τεθεί από την Airbnb. Μη χάσετε την ψυχραιμία σας και σε καμία περίπτωση μην απειλήσετε τον επισκέπτη σας. Κρατήστε την επικοινωνία σας μέσα στην πλατφόρμα του Airbnb.

8. Χαμένα αντικείμενα

hosts προκλήσειςΠετσέτες, χαρτιά υγείας, ή κάποιο άλλο αντικείμενο, έχουν εξαφανιστεί. Πριν κάνετε οτιδήποτε άλλο, ελέγξτε προσεκτικά όλους τους χώρους του σπιτιού σας, όλες τις ντουλάπες και τα συρτάρια. Έπειτα, ρωτήστε –ευγενικά- τους επισκέπτες σας αν είδαν τα αντικείμενα που χάθηκαν.

Αν τα αντικείμενα που χάθηκαν/κλάπηκαν ήταν μικρής αξίας, θα μπορούσατε να αναφέρετε στους επισκέπτες ότι έχουν κάποιο κόστος, χωρίς όμως να τους χρεώσετε επιπλέον. Αυτή είναι η καλύτερη οδός, ώστε να προστατεύσετε τον χρόνο, αλλά και την ηρεμία σας.

Υπάρχουν όμως και οι φορές που οι hosts αντιμετωπίζουν πολύ πιο σοβαρές προκλήσεις. Και μιλάμε για σοβαρές κλοπές. Για να αποτρέψετε μεγάλη ζημιά, η Airbnb συμβουλεύει τους hosts να μην έχουν πολύτιμα αντικείμενα στα ενοικιαζόμενα ακίνητα. Θα ήταν πιο ασφαλή σε μία τραπεζική θυρίδα, για παράδειγμα.

Χρεώνοντας ένα deposit ασφαλείας και έχοντας και ένα συμβόλαιο ιδιοκτήτη-επισκέπτη, μειώνετε αρκετά την πιθανότητα κλοπών στο ακίνητό σας. Οι επισκέπτες σας θα νιώθουν περισσότερο υπεύθυνοι για το χώρο και τις ανέσεις που παρέχετε. Σημειώστε πως μία ασφάλεια ακινήτου βραχυχρόνιας μίσθωσης, μπορεί να σας φανεί πολύ χρήσιμη αν έχει κλαπεί κάποιο κόσμημα ή έργο τέχνης.

9. Αρνητικά reviews

Τα αρνητικά reviews είναι από τις πιο συχνές προκλήσεις για τους hosts. Η καλύτερη προσέγγιση, είναι μία ειλικρινής συγνώμη. Αν αυτό δεν αρκεί, μοιραστείτε τη δική σας πλευρά της ιστορίας. Μείνετε στα θετικά της διαμονής του επισκέπτη σας, και περιγράψτε τον τρόπο με τον οποίο προσπαθήσατε να λύσετε το πρόβλημα. Απαντάτε σε όλα τα reviews ευγενικά. Έτσι δείχνετε στους μελλοντικούς επισκέπτες σας ότι ενδιαφέρεστε και σέβεστε τους επισκέπτες σας.

Όλοι οι hosts αντιμετωπίζουν προκλήσεις, μα όταν είμαστε προετοιμασμένοι, τότε δίνουμε λύσεις ευκολότερα. Γνωρίζοντας τι μπορεί να προκύψει από πριν μπορείτε να το αποτρέψετε πολύ πιο εύκολα.

Όμως, δεν είναι όλα στον έλεγχό μας. Για αυτές τις φορές, η καλύτερη συμβουλή είναι να παραμείνετε ήρεμοι και υπεύθυνοι. Ακολουθήστε το νόμο, επικοινωνήστε με σαφήνεια με τους επισκέπτες σας και εμπιστευθείτε το ένστικτό σας. Έτσι, μειώνετε κατά πολύ τον αριθμό προβλημάτων που θα έχετε να αντιμετωπίσετε.

Η κοινότητα των hosts είναι αρκετά μεγάλη και οι εμπειρίες κάποιων σε ό,τι αφορά τις προκλήσεις, μπορούν να αποτελέσουν μαθήματα για άλλους. 
Προετοιμάσου, γνώρισε ανθρώπους και μάθε ό,τι χρειάζεται να ξέρεις στο 4ο Bnb Greece Conference.

Εξασφάλισε τη θέση σου

Απόκτησε το εισιτήριο σου

Previous ArticleNext Article

Send this to a friend