Η ασφάλεια αναδεικνύεται στον νούμερο παράγοντα επιλογής καταλύματος από ταξιδιώτες στη νέα εποχή. Ο επαγγελματικός καθαρισμός των bnb καταλυμάτων δείχνει να αποτελεί μονόδρομο. Τι είναι αυτό όμως που διασφαλίζει ότι οι ταξιδιώτες όχι μόνο θα αισθάνονται αλλά και θα είναι ασφαλείς;
Ο Λάμπρος Παλάντζας, ιδρυτής της HomePlus, που προσφέρει την υπηρεσία BnBClean, απαντά σε όλα τα κρίσιμα ερωτήματα που δημιουργούν οι νέες συνθήκες: Τι πρέπει να προσέξει ο host. Πώς πρέπει να λειτουργεί ένα συνεργείο καθαρισμού. Τι πρότυπα καθαρισμού πρέπει να ακολουθούνται.
– Οι νέες συνθήκες επιβάλλουν αλλαγή στους κανόνες ασφάλειας και υγιεινής στα καταλύματα bnb. Τι θα πρέπει να προσέξει ένας host επιλέγοντας την κατάλληλη υπηρεσία καθαρισμού; Πώς μπορεί ο επαγγελματικός καθαρισμός να διασφαλίσει την αποτελεσματικότητα;
Η επιδημία του Covid-19 έχει αλλάξει εκτός των άλλων και τα ταξίδια και φυσικά τις υπηρεσίες φιλοξενίας. Βρισκόμαστε ήδη σε μια νέα εποχή, στην οποία τα καταλύματα φιλοξενίας επισκεπτών θα πρέπει να εξασφαλίζουν ασφαλή διαμονή στους επισκέπτες αλλά και ασφαλείς συνθήκες για το προσωπικό και για τους ίδιους τους Hosts. Σε αυτήν τη νέα εποχή ο επαγγελματικός καθαρισμός και η απολύμανση των bnb καταλυμάτων είναι σημαντικά για τους Hosts. Όταν επιλέγουν υπηρεσίες καθαριότητας θα πρέπει να εξακριβώνουν ότι ο πάροχος διαθέτει επαρκή και εκπαιδευμένο προσωπικό, ότι ακολουθεί ένα πρότυπο που διασφαλίζει την ποιότητα των υπηρεσιών, χρησιμοποιεί πιστοποιημένα υλικά και διαθέτει μηχανισμούς ελέγχου και αντιμετώπισης εκτάκτων αναγκών. Είναι επίσης σημαντικό η υπηρεσία που θα επιλέξουν να παρέχεται από προσωπικό που εργάζεται νόμιμα και που υπάρχει μέριμνα για την υγιεινή και την ασφάλεια του.
– Ταυτόχρονα πρέπει να διασφαλιστεί ότι τα συνεργεία καθαρισμού δε θα μεταφέρουν πιθανές μολύνσεις από το ένα σπίτι στο άλλο. Πώς μπορεί να επιτευχθεί αυτό;
Ο καλύτερος τρόπος είναι να περιορίζουμε όσο το δυνατόν τη μετακίνηση του προσωπικού από κατάλυμα σε κατάλυμα. Σύμφωνα με το δικό μας πρωτόκολλο σε κάθε κατάλυμα μόνο ένα άτομο από το προσωπικό καθαριότητας εκτελεί την καθαριότητα. Επιπλέον παρέχονται Μέσα Ατομικής Προστασίας μιας χρήσης και έχουμε ένα πολύ καλά οργανωμένο πρόγραμμα εκπαίδευσης για τη χρήση των ΜΑΠ αλλά και για τους κανόνες μετακίνησης. Η υπηρεσίες μας παρέχονται στη βάση ενός αυστηρού πρωτοκόλλου με συγκεκριμένους κανόνες και διαδικασίες.
– Μήπως τελικά είναι πιο ασφαλές να αναλάβει τον καθαρισμό του bnb καταλύματος ο ίδιος ο host, εφόσον έχει αυτή τη δυνατότητα;
Προσωπικά πιστεύω πως οι μεμονωμένοι hosts διαδραματίζουν ένα εξαιρετικά σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη της βραχυχρόνιας μίσθωσης στη χώρα μας. Είμαι σίγουρος ότι οι περισσότεροι hosts μπορούν να τα καταφέρουν μια χαρά. Είναι σημαντικό όμως να ενημερώνονται, να προσπαθούν να εκπαιδευτούν, να ακολουθούν τους κανόνες. Οι επαγγελματικές υπηρεσίες που εμείς παρέχουμε βασίζονται στην τήρηση αυστηρών διαδικασιών. Η δική μας ομάδα εκτελεί πάνω από 20.000 καθαρισμούς καταλυμάτων ετησίως, υπάρχει μια τεράστια εμπειρία που ανεβάζει το επίπεδο.
– Η BnBClean διαθέτει μια ευρεία γκάμα υπηρεσιών καθαρισμού, ειδικά για τα short-term rentals. Πώς είναι εξασφαλισμένοι, τόσο οι hosts όσο και οι guests για την αποτελεσματικότητα των υπηρεσιών σας;
Οι υπηρεσίες παρέχονται αποκλειστικά σε καταλύματα βραχυχρόνιας μίσθωσης και είμαστε η μοναδική εταιρεία με αποκλειστική εξειδίκευση στα STR. Αυτό όμως που κάνει τις υπηρεσίες μας μοναδικές είναι η πολύ καλή και οργανωμένη εκπαίδευση του προσωπικού μας και φυσικά οι διαδικασίες ελέγχου και επιθεώρησης. Για παράδειγμα, μια καθαρίστρια ολοκληρώνει ένα πρόγραμμα εκπαίδευσης 40 διδακτικών ωρών πριν αναλάβει τον καθαρισμό ενός καταλύματος. Παρόμοια και με το προσωπικό στη διαχείριση του ιματισμού, τους οδηγούς και στα αλλά τμήματα της εταιρείας. Όσον αφορά τον έλεγχο και την επιθεώρηση, έχουμε αναπτύξει ειδικά applications με οδηγίες, checklists κ.λπ. που χρησιμοποιούμε σε κάθε στάδιο της εκτέλεσης του καθαρισμού, από την άφιξη στο κατάλυμα μέχρι την τελική επιθεώρηση.
– Θα μπορούσατε να δώσετε μερικά χρήσιμα tips στους hosts προκειμένου να διατηρείται κατά το δυνατόν- η υγιεινή των καταλυμάτων ανάμεσα στους καθαρισμούς που πραγματοποιούν τα συνεργεία; Δηλαδή κατά τη διάρκεια της διαμονής των guests.
Όπως έχει διαμορφωθεί η κατάσταση με την πανδημία, οι hosts πρέπει πρώτα από όλα να παραμείνουν ασφαλείς οι ίδιοι. Για το λόγο αυτό καλό είναι να αποφεύγεται η συχνή επαφή με τους επισκέπτες. Σε περίπτωση που χρειαστεί να επισκεφθούν το κατάλυμα να τηρούν τα μέτρα προστασίας όπως προτείνονται από τις υγειονομικές αρχές. Είναι πολύ χρήσιμο να υπάρχουν στο κατάλυμα αλλά και στην επικοινωνία με τους επισκέπτες, οδηγίες για την ασφαλή χρήση του καταλύματος και τους κανόνες προστασίας των επισκεπτών. Στην Ελλάδα έχουμε εξαιρετικούς οικοδεσπότες και πολύ καλά οργανωμένες εταιρείες διαχείρισης και πετυχαίνουμε υψηλή ποιότητα φιλοξενίας. Θα λείψει και από τους οικοδεσπότες και από τους επισκέπτες η φυσική επαφή, το χαμόγελο και η ζεστασιά της άμεσης συναναστροφής αλλά προέχει να μείνουμε ασφαλείς και να περιορίσουμε τη μετάδοση του ιού. Οπότε η βασική συμβουλή είναι να περιορίσουμε τη φυσική επαφή με τους επισκέπτες.
– Είστε η μοναδική εταιρεία που παρέχει εξειδικευμένες υπηρεσίες για καταλύματα bnb. Τι άλλες υπηρεσίες σχεδιάζετε για τους επαγγελματίες της αγοράς short-term rentals;
Σκοπός της εταιρείας μας είναι να αποτελέσουμε έναν αξιόπιστο συνεργάτη για τους ιδιοκτήτες ακινήτων αλλά κυρίως για τις μικρές και μεγάλες εταιρείες διαχείρισης. Ο επαγγελματικός καθαρισμός bnb καταλυμάτων είναι μόνο ένα μέρος των δραστηριοτήτων μας. Ήδη παρέχουμε υπηρεσίες που αφορούν την ανακαίνιση και τον εξοπλισμό των καταλυμάτων, υπηρεσίες πλυσίματος και διαχείρισης ιματισμού, υπηρεσίες φύλαξης αποσκευών, υπηρεσίες παράδοσης κλειδιών, υπηρεσίες δυναμικού τιμοκαταλόγου, φορολογικού σχεδιασμού, διαχείριση εισπράξεων και πληρωμών. Επίσης λειτουργούμε δύο πλατφόρμες με δυνατότητα άμεσης κράτησης. Σε λίγες μέρες εγκαινιάζουμε το πρώτο eshop με το σύνολο των προϊόντων που χρειάζεται ένα κατάλυμα.
Τέλος σχεδιάσαμε και είμαστε στην τελική φάση να παρέχουμε σε εταιρείες και μεμονωμένους οικοδεσπότες την υπηρεσία Hands Free Manage με την οποία θα αναλαμβάνουμε τη διαχείριση του συνόλου μιας κράτησης, από την πρώτη επικοινωνία μέχρι το after stay service με πολύ χαμηλό κόστος για τους διαχειριστές των ακίνητων, δίνοντας παράλληλα στον επισκέπτη μια μοναδική εμπειρία επικοινωνίας και υποστήριξης του ταξιδιού του.