H προσέλκυση απευθείας κρατήσεων από τους οικοδεσπότες βραχυχρόνιας μίσθωσης αποτελεί την κυρίαρχη τάση για το 2025 στην αγορά των ΗΠΑ.
Αυτό διαπιστώνει η αμερικανική πλατφόρμα διαχείρισης βραχυχρόνιων μισθώσεων Lodgify, που διαμόρφωσε τις βασικές τις τάσεις του κλάδου για τη νέα χρονιά.
Τα συμπεράσματα προέκυψαν από την ανάλυση περισσοτέρων από ένα εκατομμύριο κρατήσεων στις ΗΠΑ με check-in μεταξύ 1ης Ιανουαρίου και 22ας Δεκεμβρίου 2024. Εξετάστηκαν επίσης πληροφορίες από σχεδόν 800 ερωτηθέντες οικοδεσπότες και διαχειριστές, καθώς και 116.000 κριτικές επισκεπτών.
Για την επίτευξη του στόχου όλο και περισσότεροι οικοδεσπότες δημιουργούν ιστότοπους με δυνατότητα για direct bookings. Επιδίωξη, όπως αναφέρουν, είναι η αύξηση των κερδών, η ανάκτηση του ελέγχου της εμπειρίας των επισκεπτών και η επιθυμία να ξεχωρίσουν σε μια ολοένα και πιο ανταγωνιστική αγορά.
Το 2024, οι ιστότοποι απευθείας κρατήσεων αντιπροσώπευαν σχεδόν το 34% των κρατήσεων. Οι κρατήσεις μέσω της Airbnb ανήλθαν στο 46% του συνόλου.
Στην έρευνα της Lodgify, το ένα τέταρτο των οικοδεσποτών και των διαχειριστών, που ρωτήθηκαν, ανέφεραν τη δημιουργία ενός ιστότοπου απευθείας κρατήσεων ως κύριο συντελεστή στην ανάπτυξη της επιχείρησής τους το 2024. Η δημιουργία ενός τέτοιου ιστότοπου είναι εύκολη με τα κατάλληλα εργαλεία, αλλά είναι απλώς το πρώτο βήμα για τη διαφοροποίηση πέρα από τις πλατφόρμες κρατήσεων τρίτων. Η πρόκληση είναι η αυξημένη επισκεψιμότητα μέσω προσπαθειών μάρκετινγκ και SEO.
Όταν τους ζητήθηκε να απαριθμήσουν τις τρεις κορυφαίες προκλήσεις τους το 2024, η «η προσέλκυση απευθείας κρατήσεων» ήταν η κορυφαία επιλογή, που επιλέχθηκε από σχεδόν το 57% των οικοδεσποτών. Σχεδόν τα δύο τρίτα αναφέρουν ότι αυτή είναι βασική τους επιδίωξη για το 2025.
Η αξία των απευθείας κρατήσεων
Ο Alex Vuilleumier, διευθύνων σύμβουλος της Lodgify, δήλωσε: «Οι οικοδεσπότες και οι διαχειριστές ακινήτων βρίσκονται υπό πίεση από πολλές οπτικές γωνίες – υψηλότερο κόστος, περισσότεροι κανονισμοί, αυξημένος ανταγωνισμός και ασταθείς μακροοικονομικές συνθήκες. Η αύξηση των απευθείας κρατήσεων τους προσφέρει έναν τρόπο να διευκολύνουν ορισμένες από αυτές τις προκλήσεις, παρέχοντας παράλληλα καλύτερη αξία στους επισκέπτες.
«Όταν εξετάζουμε τα δεδομένα των κρατήσεών μας, βλέπουμε τη δυνατότητα επιτάχυνσης του κατακερματισμού της παραδοσιακής αγοράς κρατήσεων βραχυχρόνιας μίσθωσης καθώς οι επισκέπτες και οι οικοδεσπότες αναζητούν καλύτερη αξία και εξυπηρέτηση πελατών», πρόσθεσε.
Άλλα ευρήματα της έρευνας
Η απομακρυσμένη διαχείριση των ακινήτων βραχυχρόνιας μίσθωσης είναι ο κανόνας
Πάνω από το 61% των ερωτηθέντων ανέφερεαν ότι διαχειρίζονται τα ακίνητά τους από μακριά. Σε αυτό βοηθά η αυξανόμενη χρήση της τεχνολογίας με τα κινητά τηλέφωνα και γενικότερα η τεχνολογία, που ενισχύει την αποτελεσματικότητα και βελτιώνει την ικανοποίηση των επισκεπτών.
Το self-check-in δίνει αξία τόσο στους οικοδεσπότες όσο και στους επισκέπτες
Σχεδόν το 74% των οικοδεσποτών δήλωσε ότι προσφέρει πάντα ή συχνά αυτόματο check-in, καλύπτοντας τη ζήτηση για απρόσκοπτες, ανέπαφες εμπειρίες επισκεπτών. Βασικός παράγοντας αυτής της τάσης είναι η αυξανόμενη υιοθέτηση των έξυπνων κλειδαριών, με το 68% των οικοδεσποτών να αναφέρει τη χρήση τους το 2024. Αυτά τα εργαλεία όχι μόνο βελτιώνουν την άνεση των επισκεπτών, αλλά βοηθούν επίσης τους διαχειριστές ακινήτων να βελτιστοποιήσουν τη διαδικασία check-in – εξοικονομώντας χρόνο και χρήμα.
Οι προσδοκίες των επισκεπτών στρέφονται προς την ευκολία και την άνεση
Οι τρεις κορυφαίες ανέσεις, που έχουν προτεραιότητα για τους επισκέπτες, περιλαμβάνουν πλήρως εξοπλισμένες κουζίνες, Wi-Fi υψηλής ταχύτητας με χώρους εργασίας και εξωτερικούς χώρους.
Συνεχής ενημέρωση για τους κανονισμούς που περιορίζουν τις βραχυχρόνιες μισθώσεις
Οι περιοριστικές ρυθμίσεις στις βραχυχρόνιες μισθώσεις το 2024 επηρέασαν το 40% των οικοδεσποτών. Γι αυτό θέλουν να έχουν έγκαιρη ενημέρωση προκειμένου να να παραμείνουν συμβατοί και προσαρμοστικοί.
Τα τεχνολογικά εργαλεία κάνουν τη διαφορά
Όταν ρωτήθηκαν ποια τεχνολογικά εργαλεία βρήκαν πιο χρήσιμα για την αύξηση της αποδοτικότητας και των εσόδων, το 56% των ερωτηθέντων ανέφεραν το λογισμικό διαχείρισης ακινήτων. Αυτό τους βοηθά να διαχειρίζονται ημερολόγια και λεπτομέρειες ιδιοκτησίας σε πολλούς ιστότοπους καταχώρισης.
Η δεύτερη πιο δημοφιλής απάντηση ήταν οι δημιουργοί ιστοτόπων, με ποσοστό 46%.
Το 32%, εξάλλου, χρησιμοποιεί τώρα τεχνητή νοημοσύνη [AI], ποσοστό που είναι πιθανό να αυξηθεί φέτος.
Το Google Vacation Rentals ηγείται της αύξησης του όγκου κρατήσεων
Ενώ η Airbnb, η Vrbo, η Booking.com και οι ιστότοποι απευθείας κρατήσεων αντιπροσώπευαν το 95% των κρατήσεων στις βραχυχρόνιες μισθώσεις, το Google Vacation Rentals παρουσίασε σημαντική ανάπτυξη, με τον όγκο κρατήσεων να αυξάνεται κατά 72%. Αυτή η τάση υπογραμμίζει την αυξανόμενη επιρροή της πλατφόρμας ως εναλλακτική λύση στα παραδοσιακά OTA.