Οι ημέρες που τα ταξίδια μεγάλης διάρκειας ήταν αποκλειστικότητα των νεότερης ηλικίας ταξιδιωτών με τα σακίδια πέρασαν ανεπιστρεπτί. Σήμερα, οι μεγάλης ηλικίας ταξιδιώτες αλλάζουν το νόημα της συνταξιοδότησης και αποφασίζουν να ζήσουν τα «χρόνια της χρυσής ανάπαυλας».
Παλαιότερη έρευνα της Booking.com αποκάλυψε ότι το 65% των ταξιδιωτών παγκοσμίως βλέπουν τα ταξίδια ως τον τέλειο τρόπο για να απολαύσουν τα ώριμα χρόνια της ζωής τους.
Αυτή η τάση αναδεικνύει πλέον τη χρησιμότητα ενός αποτελεσματικού μάρκετινγκ για την προσέλκυση των ηλικιωμένων ταξιδιωτών. Ακριβώς με αυτό το θέμα ασχολείται επικαιροποιημένο άρθρο της Booking.com, που απευθύνεται στα συνεργαζόμενα μαζί της καταλύματα. Διαβάστε το….
Ταξιδιωτικές τάσεις για τους ηλικιωμένους: πώς μπορείτε να τις αξιοποιήσετε για να αυξήσετε τις κρατήσεις σας;
Η παγκοσμιοποίηση παίζει ιδιαίτερο ρόλο στην ενίσχυση της επιθυμίας αυτής της ομάδας ανθρώπων να γνωρίσουν τον κόσμο, λέει η Heilwig Jones, Διευθύντρια του Kaya Responsible Travel, η οποία καταθέτει το ακόλουθο σχόλιο γι αυτό το ζήτημα:
«Αυτή είναι η πρώτη γενιά, που συνταξιοδοτείται έχοντας ζήσει σε μια εποχή όπου η παγκόσμια επικοινωνία είναι πανταχού παρούσα: διεθνείς ειδήσεις, παγκόσμια τηλεοπτικά προγράμματα, θέσεις εργασίας σε όλον τον κόσμο, μεγάλη κινητικότητα, διεθνής κουζίνα, δυνατότητα χρήσης αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους για φθηνές διακοπές στο εξωτερικό και διαφορετικότητα στις κοινότητες γύρω τους».
«Με τόσο μεγάλη έκθεση σε έναν παγκοσμιοποιημένο κόσμο, ο φόβος για το άγνωστο μειώνεται και αυξάνεται η επιθυμία να εξερευνήσουν προσωπικά τα μέρη ή τις εμπειρίες που τους είχαν συναρπάσει ήδη από το σπίτι. Καθώς αυτό συνδυάζεται με μια πιο «νεανική» οπτική, σε συνδυασμό με την πρόοδο της ιατρικής, οι συνταξιούχοι θέλουν να αξιοποιήσουν στο έπακρο τη συνταξιοδότησή τους και να δρέψουν τους καρπούς μιας ολόκληρης ζωής σκληρής εργασίας».
Εκτός αυτού, ο παγκόσμιος πληθυσμός γερνά. Ο αριθμός των ατόμων ηλικίας 65 ετών και άνω αναμένεται να διπλασιαστεί τις επόμενες τρεις δεκαετίες και να φτάσει τα 1,6 δισεκατομμύρια το 2050, σύμφωνα με έρευνα των Ηνωμένων Εθνών. «Οι άνθρωποι ζουν περισσότερο και έχουν καλύτερη υγεία. Εκτός από αυτό, έχουν και όνειρα που θέλουν να πραγματοποιήσουν, καθώς και χρόνο στη διάθεσή τους, κάτι που τους καθιστά ιδανικό κοινό για τον κλάδο του τουρισμού και των ταξιδιών», λέει ο Philippe Doizelet, Managing Partner της Horwath HTL.
Οι συνταξιούχοι περνούν επίσης περισσότερο χρόνο στο εξωτερικό, με αποτέλεσμα να κάνουν κρατήσεις για περισσότερες διανυκτερεύσεις. Σύμφωνα με μια έρευνα της Inspired Villages, ενός φορέα που λειτουργεί και αναπτύσσει κοινότητες διαβίωσης ηλικιωμένων σε όλο το Ηνωμένο Βασίλειο, σχεδόν το ένα τέταρτο των συνταξιούχων είτε διέθεσε έναν χρόνο για να ταξιδέψει είτε θα σκεφτόταν να το κάνει, ενώ είναι πρόθυμοι να ξοδέψουν 9.059 £ για ένα έτος «χρυσής ανάπαυλας».
Τουρισμός ηλικιωμένων: τι αναζητούν οι ταξιδιώτες μεγαλύτερης ηλικίας;
Σχεδόν το ένα τέταρτο των ατόμων ηλικίας 18 έως 25 ετών σχεδιάζει να συνταξιοδοτηθεί προτού συμπληρώσει τα 55 χρόνια, οπότε τι μπορεί να μάθει ο κλάδος από αυτήν την ηλικιακή ομάδα σήμερα; Εμείς στη Booking.com, εντοπίσαμε επτά ταξιδιωτικά κίνητρα για αυτή την αγορά:
1. Ανθρώπινες σχέσεις
2. Ταξίδια που περιλαμβάνουν μέλη από διάφορες γενιές
3. Αίσθημα του «ανήκειν»
4. Ασφαλείς περιπέτειες
5. Παρορμητικές αποδράσεις
6. Προσωπική εξέλιξη
7. Απόλαυση
Όλα αυτά συνδέονται με τρία συναισθήματα: «Είμαι ακόμα μέρος της ζωής των ανθρώπων», «Ακόμα ζω μια συναρπαστική ζωή» και «Αξίζω να επενδύσω για εμένα».
Η προσφορά εξατομικευμένων λύσεων μπορεί να είναι επωφελής για έναν πάροχο, με τη δυνατότητα προσαρμογής των ταξιδιωτικών επιλογών ώστε να περιλαμβάνουν περισσότερο προσωπικό χώρο, χρόνο και οικοδόμηση σχέσεων, όπως εκτιμώνται από τους συνταξιούχους, λέει η Jones. «Οι μεγαλύτεροι σε ηλικία ταξιδιώτες είναι σίγουρα πιο απαιτητικοί και αναγνωρίζουν τις προσωπικές προτιμήσεις και τους περιορισμούς τους».
«Διαπιστώνουμε ότι οι συμμετέχοντες ηλικίας άνω των 50 ετών αναζητούν έναν προσωπικό σύμβουλο για να τους βοηθήσει να εξατομικεύσουν πραγματικά την εμπειρία ταξιδιού τους και να ικανοποιήσει τις δικές τους, προσωπικές ανάγκες. Οι «έτοιμες» λύσεις δεν τους επιτρέπουν να οργανώσουν το ταξίδι της ζωής τους και κάποιος με εξειδίκευση στην τοποθεσία, στην εμπειρία και στον τύπο δραστηριότητας που τους ενδιαφέρει μπορεί να κινητοποιήσει πλήρως αυτή την ομάδα, ώστε να αξιοποιήσει απόλυτα αυτό το σημαντικό ταξίδι».
Καταρρίπτοντας τις λανθασμένες αντιλήψεις σχετικά με τις τάσεις στα ταξίδια μετά τη συνταξιοδότηση
Η αντίληψη ότι η μεγάλη ηλικία κάνει τους ταξιδιώτες να μειώσουν τους ρυθμούς τους είναι λανθασμένη. Το αντίθετο, τους δίνει κίνητρο να παραμείνουν ενεργοί. Πολλοί συνταξιούχοι κυνηγούν τώρα εμπειρίες γεμάτες περιπέτεια: το 47%των ταξιδιωτών παγκοσμίως σκοπεύουν να είναι πιο φιλόδοξοι στις ταξιδιωτικές τους επιλογές μετά τη συνταξιοδότησή τους.
Η δική μας έρευνα για τις ταξιδιωτικές προβλέψεις για το 2025 αποκαλύπτει και άλλες τάσεις σαν αυτές. Οι ερωτηθέντες που ανήκουν στη γενιά των «baby boomer» (όσοι γεννήθηκαν μεταξύ 1946 και 1964) απορρίπτουν την ιδέα μιας ήσυχης συνταξιοδότησης και επιλέγουν εμπειρίες γεμάτες δράση, όπως η ελεύθερη πτώση από αεροπλάνο, η διάβαση ποταμών με κανό και η πεζοπορία στα βουνά.
Ο Brian Young, Managing Director της G Adventures βλέπει ήδη αυτές τις τάσεις να γίνονται πραγματικότητα. Εξηγεί, λέγοντας ότι «Περισσότεροι από το 25% των ταξιδιωτών μας στο Ηνωμένο Βασίλειο είναι ηλικίας μεταξύ 50 και 80 ετών και βλέπουμε αυτούς τους τολμηρούς baby boomer να κάνουν κρατήσεις για πάρα πολλά ταξίδια».
Τα καταλύματα μπορούν να επωφεληθούν από αυτές τις τάσεις που διαμορφώνονται, διασφαλίζοντας ότι οι επισκέπτες τους δεν θα νιώσουν ποτέ ότι η ηλικιακή τους ομάδα στιγματίζεται ως «γέροι», από την επικοινωνία πριν από τη διαμονή έως τις δραστηριότητες που θα τους προσφερθούν μετά την άφιξη. «Αυτή η γενιά συνταξιούχων δεν θεωρεί τους εαυτούς τους γέρους», επιβεβαιώνει η Jones.
«Έχουν καλή φυσική κατάσταση και ενδιαφέρονται για την πεζοπορία, τις δραστηριότητες στο ύπαιθρο και την περιπέτεια και όχι για τις πιο καθιστικές περιηγήσεις με πούλμαν. Τα παιδιά τους είναι πια ανεξάρτητα, οι ίδιοι έχουν λιγότερες ευθύνες, καθώς και την επιθυμία να ζήσουν μια ενδιαφέρουσα ζωή στη συνταξιοδότηση, για αυτό θα αξιοποιήσουν κάθε ευκαιρία να ταξιδέψουν πιο μακριά, για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα και πιο συναρπαστικά από ποτέ».