Με την ανάκαμψη της ταξιδιωτικής βιομηχανίας να έχει ακόμα πολύ δρόμο να διανύσει, η Expedia βλέπει τη Vrbo, την πλατφόρμα short-term rentals, να σημειώνει θετική πορεία.
Η τελευταία οικονομική έκθεση της Expedia ενισχύει την πραγματικότητα ότι η επιστροφή στην ομαλότητα δεν είναι ακόμα ορατή.
Τόσο τα έσοδα όσο και οι ακαθάριστες κρατήσεις το τέταρτο τρίμηνο του 2020 μειώθηκαν κατά 67% σε ετήσια βάση. Τα έσοδα από τον κλάδο της διαμονής μειώθηκαν κατά 58%, με μείωση 61% στις διανυκτερεύσεις. Η διαφορά αυτή προκύπτει από το αντιστάθμισμα που έφερε η αύξηση 6% στα έσοδα ανά διανυκτέρευση. Ωστόσο, μεταξύ του χαρτοφυλακίου της Expedia, το οποίο περιλαμβάνει μεταξύ άλλων τα Hotels.com, Orbitz, Travelocity, Hotwire, CheapTickets, CarRentals.com και VacationRentals.com, η πλατφόρμα βραχυπρόθεσμης ενοικίασης κατοικιών Vrbo υπήρξε η μόνη «φωτεινή» περίπτωση.
«Θα έλεγα ότι η Vrbo είναι πιθανότατα το μόνο κομμάτι της εταιρείας που αναπτύσσεται», δήλωσε ο CEO της Expedia, Peter Kern, στο Yahoo Finance Live. «Ξέρετε, η ανάπτυξη των ταξιδιών σε αυτό το περιβάλλον είναι πολύ δύσκολο να γίνει. Και στην πραγματικότητα η Vrbo είναι αρκετά δυνατή».
«Θέλουν να βρίσκονται σε κλειστό χώρο που μπορούν να ελέγξουν»
Τα έσοδα ανά διανυκτέρευση ενισχύθηκαν από την αύξηση του ποσοστού διανυκτερεύσεων της Vrbo. Η πλατφόρμα έχει υψηλότερα έσοδα ανά διανυκτέρευση σε σχέση με τα υπόλοιπα brands διαμονής της Expedia. Όπως και η ανταγωνιστική Airbnb, η Vrbo επωφελείται από την απροθυμία των ταξιδιωτών να συγχρωτίζονται σε ξενοδοχεία εν μέσω κορονοϊού.
«Έχουμε αυξήσει το μερίδιο σε όλες τις ισχυρές αγορές μας. Και προφανώς, είναι επειδή πρόκειται για μια περίπτωση χρήσης που αρέσει πραγματικά. Ξέρετε, οι οικογένειες προσπαθούν να ξεφύγουν. Οι άνθρωποι προσπαθούν να ξεφύγουν. Θέλουν να είναι σε κλειστό χώρο που μπορούν να ελέγξουν», είπε ο Κερν.
Η Expedia, ο μεγαλύτερος παίκτης σε διεθνή ταξίδια και ταξίδια σε μεγάλες πόλεις, βασίζεται σε μεγάλο βαθμό σε οικογένειες που επιθυμούν να κάνουν κράτηση ξενοδοχείων, πτήσεων και ενοικιάσεων αυτοκινήτων στο εξωτερικό. Και ενώ η Vrbo έχει ενισχύσει το χαρτοφυλάκιο της Expedia, σίγουρα δεν αντισταθμίζει την έλλειψη ζήτησης στις βασικές της δραστηριότητες. Και η Vrbo εξακολουθεί να επισκιάζεται από την Airbnb όταν πρόκειται για το χαρτοφυλάκιο και την αναγνώριση του ονόματος.
«Καθώς κοιτάζουμε μπροστά φέτος, είναι σαφές ότι οι κρατήσεις για το καλοκαίρι και μετά, είναι πολύ δυνατές στην ενοικίαση κατοικιών. Αλλά καλύπτουμε… τα πάντα. Και νομίζω ότι όπως στις περισσότερες ταξιδιωτικές εταιρείες, υπάρχουν μερικά φωτεινά σημεία και υπάρχουν μερικά δύσκολα σημεία», είπε ο Κερν. Ωστόσο, πρόσθεσε: «Νομίζω ότι είναι πιθανό ότι όλα θα εξισορροπήσουν καθώς θα βγαίνουμε και περισσότεροι άνθρωποι θα ταξιδεύουν ξανά».
«Άλλο ένα όπλο στο οπλοστάσιό μας»
Η Vrbo ιδρύθηκε το 1995 και εξαγοράστηκε από την HomeAway το 2006. Και τα δύο εξαγοράστηκαν από την Όμιλο Expedia έναντι 3,9 δισεκατομμυρίων δολαρίων τον Δεκέμβριο του 2015.
Όταν ρωτήθηκε αν η Expedia θα ξεδίπλωνε ποτέ τις πλατφόρμες ενοικίασης κατοικιών ως αυτόνομη επιχείρηση, ο Kern είπε ότι δεν υπάρχει τέτοια πρόθεση.
«Πιστεύουμε ότι η μακροπρόθεσμη αξία για εμάς ως εταιρεία τόσο σε ό,τι αφορά τη Vrbo όσο και τα εναλλακτικά καταλύματα γενικά, είναι να αποτελέσουν άλλο ένα όπλο στο οπλοστάσιό μας ώστε να είμαστε μια διαδικτυακή ταξιδιωτική εταιρεία για όλα», είπε.
Η Vrbo και η Homeaway, σε αντίθεση με την Airbnb, μπορούν να αξιοποιήσουν άλλες επωνυμίες όπως η Expedia.com ή η Hotels.com για να κάνουν στρατηγικές καταχωρήσεις ακινήτων της Vrbo. Με τον τρόπο αυτό, η εταιρεία θα μπορούσε να προσεγγίσει ένα εντελώς νέο δημογραφικό κοινό, που δεν θα σκεφτόταν ποτέ εναλλακτικά καταλύματα. Επιπλέον, ο κλάδος business-to-business της Expedia (ο οποίος τροφοδοτεί ανταμοιβές και προγράμματα ταξιδιών αεροπορικών εταιρειών) θα μπορούσε να προσδώσει ακόμα μεγαλύτερη αξία στη Vrbo, σύμφωνα με τον Kern.
«Έτσι θα ανταγωνιστούμε στον εναλλακτικό χώρο. Σε αντίθεση με το να προσπαθούμε απαραίτητα να υπερασπιστούμε τη μάρκα παντού σε όλο τον κόσμο. Kάτι που δεν λειτουργεί πάντα», είπε.
Ο Κερν, πρώην μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Expedia, διορίστηκε Διευθύνων Σύμβουλος τον Απρίλιο του 2020, όταν οι πρώτες πολιτείες εφάρμοζαν lockdown. Ο προηγούμενος διευθύνων σύμβουλος, Mark Okerstrom, παραιτήθηκε το 2019 μαζί με τον CFO Alan Pickerill μετά από σύγκρουση με το διοικητικό συμβούλιο του ταξιδιωτικού γίγαντα σχετικά με τη στρατηγική.