Η αβεβαιότητα στα ταξίδια αυτή τη στιγμή είναι μια έννοια που μπαίνει στις περισσότερες συνομιλίες των ανθρώπων. Όσων θα ταξιδέψουν και σε όσων σκέφτονται να ταξιδέψουν στο μέλλον. Σύμφωνα με μια πρόσφατη παγκόσμια εκτίμηση, περίπου 100 εκατομμύρια θέσεις εργασίας στον ταξιδιωτικό τομέα έχουν εξαλειφθεί ή θα χαθούν τους επόμενους μήνες. Όμως, καθώς αρχίζουν να ανοίγουν τα σύνορα και να αίρονται οι περιορισμοί, υπάρχει μια αίσθηση ελπίδας που πλανάται στον αέρα.
Τα ταξίδια και οι συμπεριφορές όμως θα αλλάξουν
Τα ταξίδια θα επιστρέψουν με τις ταξιδιωτικές συμπεριφορές όμως να έχουν αλλάξει. Θα λαμβάνεται σοβαρά υπόψη στις επιλογές όχι μόνο το πώς και πού θα ταξιδέψει κάποιος, αλλά και το γιατί. Είναι πολύ πιθανό οι διακοπές να είναι λιγότερες φορές σε ένα έτος αλλά να διαρκούν περισσότερο και όσο κλισέ να ακούγεται, το ταξίδι και η εμπειρία θα είναι εξίσου σημαντικά με τον προορισμό.
Μένοντας οι άνθρωποι πολύ καιρό στο σπίτι και μην έχοντας την ελευθερία του ταξιδιού θα αναζητήσουν γαλήνια σημεία διακοπών, με απλότητα και επιθυμία να ξανασυνδεθούν με τη φύση. Ήδη βλέπουμε και καταγράφουμε αυτή την τάση στη ζήτηση για Villas και απομονωμένα καταλύματα.
Στο άμεσο μέλλον οι άνθρωποι θα γίνουν πιο υπεύθυνοι και ευσυνείδητοι ταξιδιώτες. Θα θέλουν να αισθάνονται μεγαλύτερη σύνδεση με τα μέρη που επισκέπτονται, αλληλεπιδρώντας με τις τοπικές κοινότητες, μπαίνοντας βαθύτερα στις τοπικές εμπειρίες και δίνοντας προτεραιότητα σε περιβαλλοντικά βιώσιμες πρακτικές.
Ο τουρισμός θα διαδραματίσει ακόμη μεγαλύτερο ρόλο στις κοινωνίες βοηθώντας στην ανοικοδόμηση των οικονομιών, στην κατάρρευση των πολιτιστικών φραγμάτων, προωθώντας την αλληλεπίδραση μεταξύ ταξιδιωτών και ντόπιων.
Πού πρέπει να επενδύσει η ελληνική αγορά STR
Το σήμα πιστοποίησης θα είναι το πλέον βασικό κριτήριο επιλογής στη διαμονή. Όσο σκληρό και να ακουστεί, κανένα σήμα από τοπικές επιχειρήσεις δεν μπορεί να προκαλέσει το αίσθημα εμπιστοσύνης στον υποψήφιο πελάτη σας. Δεν υπάρχει περίπτωση κάποιος από το εξωτερικό να νιώσει ασφαλής από σήματα που δεν γνωρίζει. Λυπούμαστε αλλά αυτή είναι η πραγματικότητα.
Το σήμα Safe Travels by WTTC θα είναι βασικό κριτήριο του ταξιδιού. Είναι το μοναδικό σήμα που αναγνωρίζει χώρες, προορισμούς και εταιρείες από όλο τον κόσμο. Επίσης έχει εφαρμογή και πιστοποίηση για την αγορά STR. Όσοι το έχουν υιοθετήσει εφαρμόζουν παγκόσμια τυποποιημένα πρωτόκολλα υγείας και υγιεινής. Είναι το μοναδικό σήμα πλήρως αποδεκτό και αναγνωρίσιμο από τους διεθνείς ταξιδιώτες κάθε κατηγορίας.
Προορισμοί στην Τουρκία, τη Βουλγαρία, την Τζαμάικα, τον Μαυρίκιο, τον Καναδά, την Πορτογαλία, τη Σ. Αραβία και το Μεξικό είναι από τους πρώτους που το έχουν λάβει. Στην Ελλάδα ακόμα παραμένουμε ήρεμοι.
Επί του παρόντος έχουν εγκριθεί περισσότεροι από 120 προορισμοί ή βρίσκονται σε διαδικασία έγκρισης.
Από την Ελληνική αγορά STR μόνο ένας Property Manager από όσο γνωρίζουμε έχει προχωρήσει στην απόκτησή του. Εάν θέλετε να ξεχωρίζετε και να έχετε το πιο ισχυρό εργαλείο marketing στα χέρια σας, κάντε το όπως εκείνοι.
Ετοιμαστείτε για οικονομίες On/Off και τουριστικές
Λαμβάνοντας υπόψη τον αριθμό των άγνωστων παραγόντων που σχετίζονται με την πανδημία και ενώ θα αίρονται οι περιορισμοί σταδιακά, ο τουρισμός θα αποκαθίσταται εν μέρει. Η νέα αυτή πραγματικότητα χρειάζεται στρατηγική σε πολλούς τομείς και όχι μόνο στον τουρισμό. Με βάση αυτή την πραγματικότητα, ο αειφόρος τουρισμός θα γίνει προτεραιότητα και οι άνθρωποι θα κάνουν προσεκτικές επιλογές για το πώς και πού ταξιδεύουν. Καθώς θα βγαίνουμε από την πανδημία, οι άνθρωποι θα εκτιμήσουν πολύ τα ταξίδια και τους προορισμούς. Τα ταξίδια είναι ένα από τα μεγαλύτερα και τα πιο σημαντικά επιτεύγματα του πολιτισμού μας.
Τα ταξίδια δεν είναι πιθανό να επιστρέψουν στα επίπεδα ρεκόρ που είδαμε το 2018 και το 2019 έως ότου υπάρξουν ευρέως αξιόπιστα και γρήγορα τεστ ανίχνευσης και ιδανικά ένα εμβόλιο ή θεραπεία. Όμως τα ταξίδια θα ανακάμψουν σχετικά γρήγορα.
Οι άνθρωποι ανυπομονούν πραγματικά να ταξιδέψουν ξανά. Αυτή η κρίση θα ενθαρρύνει τους ανθρώπους να κάνουν πράγματα που είχαν στο μυαλό τους και στη λίστα τους. Θα πάνε όμως εκεί που θα νιώσουν και θα πειστούν ότι είναι ασφαλέστερο.
Και ενώ η τοποθεσία θα είναι σημαντική, με συνεχή ζήτηση για πολυτέλεια, οι πελάτες θα βλέπουν το ταξίδι ως πύλη για εμπειρίες, ευεξία και πολιτιστικές αναζητήσεις.
Δεν θα πρόκειται όμως για το πού πηγαίνει κάποιος, άλλα το γιατί και το πώς πηγαίνει.