Στον μετασχηματισμό της Airbnb από πλατφόρμα καταλυμάτων σε εταιρεία «πολλών κατηγοριών» στοχεύει η νέα στρατηγική της για τα επόμενα χρόνια.
Αυτό αποκάλυψε ο συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Airbnb, Brian Chesky, συζητώντας με αναλυτές της Wall Street, με αφορμή την παρουσίαση των οικονομικών αποτελεσμάτων του α’ τριμήνου το 2024.
Στο επίκεντρο αυτής της στρατηγικής είναι να πείσει περισσότερους χρήστες να δημιουργούν το προφίλ τους στην πλατφόρμα της. Περιέγραψε χαρακτηριστικά πώς θα είναι η Airbnb σε μια τριετία:
«Σκεφτείτε την Airbnb ως ηλιακό σύστημα. Αυτή τη στιγμή, το σπίτι είναι σαν τον ήλιο στο κέντρο του ηλιακού συστήματος. Στο μέλλον, το προφίλ θα είναι το κέντρο του ηλιακού συστήματος της Airbnb και το σπίτι θα είναι μια από τις πολλές κατηγορίες που θα περιστρέφονται γύρω από το προφίλ».
Όπως τόνισε, τα επόμενα τρία χρόνια θα δούμε «αυτό το παιχνίδι να εξελίσσεται αρκετά ουσιαστικά».
Οι πρώτες αλλαγές που σηματοδοτούν τον μετασχηματισμό της Airbnb
Τα αποκαλυπτήρια της Airbnb την περασμένη εβδομάδα των εντυπωσιακών εμπειριών “Icons” και μια σειρά νέων εργαλείων για ομαδικά ταξίδια ήταν η έναρξη αυτού του μετασχηματισμού της πλατφόρμας.
Για τα Icons, οποιοσδήποτε θέλει να κάνει αίτηση για να κάνει κράτηση για μία από τις 11 εμπειρίες, που βασίζονται στην ποπ κουλτούρα, πρέπει να δημιουργήσει έναν λογαριασμό Airbnb και να συμπληρώσει ένα προφίλ.
Η φόρμα του προφίλ ζητεί από τους αιτούντες να απαντήσουν σε τουλάχιστον μία ερώτηση από μια λίστα που περιλαμβάνει ερωτήσεις, όπως:
«Τι δουλειά κάνεις;», «Πού πήγες σχολείο», «Έχετε κάποιο κατοικίδιο στη ζωή σας» και πολλές άλλες. Απαιτεί επίσης την επιλογή τουλάχιστον τριών ενδιαφερόντων, όπως «ζωντανή μουσική», «μουσεία», «φαγητό» και «υπαίθρια δραστηριότητα».
Ο Τσέσκι δεν είπε πόσα άτομα έχουν ήδη ζητήσει να κάνουν κράτηση για τις πέντε εμπειρίες που είναι διαθέσιμες αυτήν τη στιγμή, αλλά τα δεδομένα δείχνουν ότι είναι πολλοί οι ενδιαφερόμενοι.
Ως προς τα νέα εργαλεία ομαδικών ταξιδιών, ο Τσέσκι είπε ότι περισσότερο από το 80% των κρατήσεων στην πλατφόρμα αφορούν ταξίδια τουλάχιστον δύο ατόμων, αλλά παραδοσιακά μόνο το άτομο που κάνει την κράτηση έχει συνδεδεμένο προφίλ.
Τα εργαλεία, που ανακοινώθηκαν την περασμένη εβδομάδα, έχουν σκοπό να εμπνεύσουν όλους τους συμμετέχοντες στη διαμονή να δημιουργήσουν ένα προφίλ, ώστε μαζί να μπορούν να μοιράζονται λίστες επιθυμιών και να αξιολογούν ιδιότητες, να επικοινωνούν με τους οικοδεσπότες και να βλέπουν τις λεπτομέρειες του check-in.
Είναι στρατηγικό για εμάς να έχουμε περισσότερους λογαριασμούς, καθώς θέλουμε να προωθήσουμε τις πωλήσεις περισσότερων πραγμάτων, πέρα από τα σπίτια, τόνισε.
Τα οικονομικά αποτελέσματα
Τα έσοδα της Airbnb το πρώτο τρίμηνο του 2024 έφτασαν τα 2,14 δισεκατομμύρια δολάρια, αυξημένα κατά 18% σε ετήσια βάση.
Οι διανυκτερεύσεις και οι εμπειρίες, που κρατήθηκαν το πρώτο τρίμηνο, αυξήθηκαν στα 133 εκατομμύρια, σημειώνοντας αύξηση 9,5% σε ετήσια βάση. Μάλιστα, αύξηση αναφέρεται σε όλες τις περιοχές του κόσμου.
Σε σύγκριση με το ίδιο τρίμηνο του 2023, οι ενεργές καταχωρίσεις για καταλύματα – εξαιρουμένων χιλιάδων ακινήτων που αφαίρεσε η Airbnb λόγω χαμηλής ποιότητας – αυξήθηκαν κατά 17%.
Η εταιρεία είπε ότι η υψηλότερη αύξηση στα αποθέματα κατοικιών σημειώθηκε στην Ασία-Ειρηνικό και τη Λατινική Αμερική, περιοχές που είχαν επίσης την υψηλότερη αύξηση από έτος σε έτος σε διανυκτερεύσεις και κρατήσεις εμπειριών.