Κάθε χρόνο η Vrbo δημοσιεύει την ετήσια Έκθεση για να αναδείξει τις τάσεις για οικογενειακές διακοπές για την επόμενη χρονιά.
Η εφετινή έκθεση ρίχνει φως στους τύπους παραθεριστικών κατοικιών στις οποίες λατρεύουν να μένουν οι οικογένειες, στην οπτική τους για τις διακοπές, στον προγραμματισμό του ταξιδιού και τον χρόνο που θα είναι μαζί όλα τα μέλη της οικογένειας, συμπεριλαμβανομένου του κατοικιδίου, με ζητούμενο να περνούν περισσότερο ποιοτικό χρόνο μαζί.
Η φετινή Έκθεση Τάσεων βασίστηκε σε έναν συνδυασμό δεδομένων από την πλατφόρμα της Vrbo. Εφενός τα στοιχεία ζήτησης ενοικίασης καταλυμάτων για τη 12μηνη περίοδο που έληξε στις 31 Αυγούστου 2021. Και αφετέρου τα στοιχεία που πρέκυψαν από έρευνα καταναλωτών που διενεργήθηκε σε 1.000 οικογένειες στις ΗΠΑ.
Ιδού οι διαπιστώσεις της έρευνας για τις τάσεις του 2022:
Αυξημένη ζήτηση για σαλέ
Tα σαλέ αναδείχθηκαν ως o ονειρεμένος τύπος ακινήτου για διακοπές όπου οι οικογένειες θέλουν να χαλαρώσουν. Φωλιασμένα σε δάση, όχθες λιμνών και προορισμούς για σκι, τα σαλέ αποτελούν πλέον κορυφαίες επιλογές για υπαίθριες οικογενειακές αποδράσεις.
Στην πλατφόρμα της Vrbo, τα σαλέ παρουσίασαν αύξηση της ζήτησης σχεδόν 85% από έτος σε έτος.
Στα παιδιά ο πρώτος λόγος για τις διακοπές
Στα χρόνια της πανδημίας τα παιδιά αναγκάσθηκαν να ζήσουν πολλές ώρες μέσα στο σπίτι. Τα σπίτια μετατράπηκαν σε αίθουσες διδασκαλίας, γραφεία και αυτοσχέδια γυμναστήρια.
Η έρευνα της Vrbo έδειξε ότι όταν έρθει η ώρα για οικογενειακές διακοπές, οι γονείς είναι πιο πιθανό να ανταμείψουν τα παιδιά τους με ειδικά ταξίδια και να τους δώσουν μεγαλύτερο λόγο στον προγραμματισμό του ταξιδιού:
** Οι μισές οικογένειες είπαν ότι είναι πιο πιθανό να αφήσουν τα παιδιά τους να αποφασίσουν πού θα κάνουν διακοπές, σε σύγκριση με την περίοδο πριν από την πανδημία.
** Ένας στους τρεις είναι πιο πιθανό να αφήσει τα παιδιά του να καλέσουν έναν φίλο.
** Το 43% των γονέων είναι πιο πιθανό να αφήσουν τα παιδιά τους να χαρούν τις διακοπές ακόμη και σε βάρος της φοίτησης στο σχολείο.
** Το 61% των ερωτηθέντων γονέων είπε θα ήθελαν από τα παιδιά τους να αποσυνδεθούν από τις συσκευές τους στις διακοπές
Οικογενειακές διακοπές με το κατοικίδιο
Με την τεράστια αύξηση που έφερε η πανδημία σε κατοικιδία, οι περισσότερες οικογένειες θέλουν το ζωάκι τους μαζί στις διακοπές.
Η Vrbo παρουσίασε αύξηση 40% στη ζήτηση για εξοχικές κατοικίες φιλικές προς τα κατοικίδια από έτος σε έτος.
Πάνω από το 70% των ερωτηθέντων στη φετινή έρευνα ήταν ιδιοκτήτες κατοικίδιων ζώων, το 68% των οποίων έχουν ταξιδέψει, σχεδιάζουν να ταξιδέψουν ή θα ήθελαν να ταξιδέψουν με τα κατοικίδιά τους.
Ο κύριος λόγος για το οικογενειακό ταξίδι με κατοικίδια είναι επειδή στις οικογένειες θεωρούν το ζωάκι μέλος της οικογένειας και ως εκ τούτου δεν μπορεί αυτό να απουσιάζει.
Early Bird Κρατήσεις
Οι οικογένειες που επιλέγουν δημοφιλείς προορισμούς θα πρέπει να κάνουν κράτηση για τα εξοχικά τους σπίτια νωρίς.
Πέρυσι, οι κρατήσεις στη Vrbo σημειώθηκαν κατά μέσο όρο 2-3 μήνες νωρίτερα από το συνηθισμένο για αρκετές σημαντικές ταξιδιωτικές περιόδους, όπως το καλοκαίρι. Το 60% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι σκοπεύει να κάνει κράτηση για μελλοντικές διακοπές νωρίτερα από ό,τι πριν από την πανδημία.
Ποιοτικό χρόνο μαζί για τις οικογένειες
Οι οικογένειες θέλουν να αποσυνδεθούν από την εργασία τους, να κάνουν μεγαλύτερες διακοπές και να περνούν περισσότερο ποιοτικό χρόνο μαζί.
Καθώς οι άνθρωποι άρχισαν να επιστρέφουν στο γραφείο και οι εργοδότες εισήγαγαν μερικές ή ακόμα και μόνιμες πολιτικές τηλεργασίας, οι οικογένειες εξακολουθούν να ασπάζονται την ευελιξία, αλλά έχουν αλλάξει την οπτική τους για τον χρόνο των διακοπών, τον χρόνο που περνούν μαζί και την ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής:
** Το 44% των οικογενειών είπε ότι είναι πιο πιθανό να εργάζονται εξ αποστάσεως από ένα μέρος που δεν είναι το δικό τους σπίτι.
** Οι οικογένειες μένουν σε εξοχικά σπίτια περισσότερο. Στη Vrbo σημειώθηκε αύξηση 68% στις παραμονές 21-30 ημερών σε οικογενειακές διακοπές.
** Οι αναζητήσεις χωρίς συγκεκριμένη ημερομηνία αυξήθηκαν κατά 33% σε ετήσια βάση. Αυτό υποδεικνύει ότι οι οικογένειες δεν χρειάζεται απαραίτητα να κάνουν διακοπές κατά τη διάρκεια των σχολικών ή των εταιρικών διακοπών.
** Το 77% των οικογενειών συμφώνησε ότι έχει μεγαλύτερη εκτίμηση για το διαχωρισμό της επαγγελματικής και της προσωπικής τους ζωής, σε σύγκριση με την περίοδο πριν από την πανδημία.
** Το 59% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι είναι πιο πιθανό να κάνει διακοπές δύο εβδομάδων. Το 30% είναι πιο πιθανό ότι θα κάνει διακοπές, χωρίς να είναι σε θέση να προσδιορίσει για πόσο καιρό.
** Το 42% είναι λιγότερο πιθανό να ελέγξει το email εργασίας στις διακοπές.