Μέχρι στιγμής το μόνο σίγουρο ήταν ότι ο τουρισμός πέραν από τα θετικά του έχει και αρνητικά όπως για παράδειγμα το κυκλοφοριακό πρόβλημα. Έρχεται τώρα ο ευρωπαϊκός οργανισμός διαχείρισης της εναέριας κυκλοφορίας Eurocontrol και μας λέει ότι “traffic” προκλήθηκε και στον αέρα και πως οι καθυστερήσεις ήταν πολύ υψηλότερες από τις αναμενόμενες στην ευρωπαϊκή εναέρια κυκλοφορία κατά τη διάρκεια της εφετινής, υψηλής, θερινής περιόδου, χαρακτηρίζοντας το καλοκαίρι του 2025 «πολύ περίπλοκο και δύσκολο».
Όπως εξηγούν η κίνηση αυξήθηκε κατά 5%, σε σχέση με τα επίπεδα του 2023, ενώ οι επιβάτες υπέστησαν εκτεταμένες καθυστερήσεις, με περισσότερες από το ένα τρίτο των πτήσεων να καθυστερούν πάνω από 15 λεπτά κατά την άφιξη. Μάλιστα σύμφωνα με τον Eurocontrol, οι καθυστερήσεις ήταν «πολύ υψηλότερες από τις αναμενόμενες», με μέσο όρο πάνω από 21 λεπτά.
Το φαινόμενο αποδίδεται στη διαχείριση της εναέριας κυκλοφορίας με καθυστερήσεις κατά τη διάρκεια της διαδρομής 4,6 λεπτά ανά πτήση, 52% περισσότερες από το 2023 και τη δεύτερη χειρότερη χρονιά όλων των εποχών, σύμφωνα με τον απολογισμό του καλοκαιριού.
Κατά τη χρονική περίοδο Ιουνίου-Αυγούστου καταγράφηκαν κατά μέσο όρο 34.042 πτήσεις ημερησίως, αυξημένες κατά 4,8% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο το 2023, όπως ανέφερε ο ευρωπαϊκός οργανισμός.
«Μετά το 2025, απαιτείται βαθύτερη διαρθρωτική μεταρρύθμιση για την αντιμετώπιση των μεσοπρόθεσμων και μακροπρόθεσμων προκλήσεων, όπως η αναμενόμενη αύξηση της κυκλοφορίας και οι επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής», σημείωσε το Eurocontrol. Απαιτούνται λοιπόν άμεσες λύσεις για το κυκλοφοριακό πρόβλημα στους αιθέρες.