Από απάτες με πιστωτικές κάρτες μέχρι phishing, η ψηφιακή εποχή έχει συμβάλλει στην αύξηση πολλών διαφορετικών απειλών για απάτη και η Airbnb μοιράζεται συμβουλές για ασφαλείς κρατήσεις.
H δικαίωση μπορεί να καθυστέρησε λίγο αλλά ήρθε για τους baby boomers (όσοι γεννήθηκαν μεταξύ 1946 – 1964). Πρόσφατη έρευνα έδειξε ότι οι καταναλωτές δυσκολεύονται να ξεχωρίσουν μια ψεύτικη ιστοσελίδα διακοπών ή διαμονής. Και παρά την κοινή πεποίθηση πως τα θύματα απάτης είναι κυρίως άτομα της γενιάς των baby boomers, στην πραγματικότητα οι νεότερες γενιές πέφτουν πιο συχνά θύματα απάτης.
Την ώρα λοιπόν που οι νεότερες γενιές έχουν μεγαλώσει στην ψηφιακή εποχή, έρευνα που διενεργήθηκε για λογαριασμό της Airbnb δείχνει ότι είναι λιγότερο προσεκτικοί όσον αφορά στην ασφάλεια στο διαδίκτυο. Οι νεότεροι παραδέχονται ότι είναι πρόθυμοι να ρισκάρουν την ώρα που κάνουν κράτηση για τις διακοπές τους αν δουν ότι θα εξοικονομήσουν χρήματα, ακόμα και αν έχουν περιορισμένες πληροφορίες. Όπως αναφέρει η έρευνα, άνθρωποι σε αυτήν την ηλικιακή ομάδα είναι διατεθειμένοι να επικοινωνούν εκτός των αξιόπιστων πλατφορμών κρατήσεων, αυξάνοντας τον κίνδυνο να πέσουν θύματα απάτης.
Σε τι αφορούν οι απάτες
Καθώς οι Έλληνες ταξιδιώτες αναζητούν ευκαιρίες για τις καλοκαιρινές διακοπές τους, οι απατεώνες μπορεί να προσπαθήσουν να τους εξαπατήσουν για να νομίζουν ότι κάνουν κράτηση σε μια νόμιμη εταιρεία αλλά αυτό να γίνεται μέσω ψεύτικων ιστοσελίδων, μηνυμάτων και email, ή ακόμα και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Με αυτό το δεδομένο η Airbnb ενημερώνει το κοινό για τις πιθανές απάτες και βοηθά τους καταναλωτές να προστατευτούν όταν προκρατούν τις πολυπόθητες διακοπές τους.
Η Airbnb προστατεύει τους ταξιδιώτες
Με σκοπό να βοηθήσει την κοινότητα ώστε να παραμείνει ασφαλής στο διαδίκτυο, η Airbnb έχει εφαρμόσει εγγυήσεις για να βοηθήσει στην προστασία των κρατήσεων, συμπεριλαμβανομένων των ασφαλών διαδικασιών πληρωμής. Επιπλέον, ζητά από τους χρήστες να της αναφέρουν ύποπτους ιστότοπους ή emails για περαιτέρω διερεύνηση. Σε διάστημα 12 μηνών, η ομάδα της Airbnb εντόπισε και περιόρισε σχεδόν 2.500 phishing domains παγκοσμίως, προστατεύοντας τους καταναλωτές από απάτες.
Η Valentina Reino, Επικεφαλής Public Policy της Airbnb για την Ελλάδα, δήλωσε: “Καθώς οι ταξιδιώτες κλείνουν τις καλοκαιρινές τους διακοπές, θέλουμε να τους βοηθήσουμε ώστε να μάθουν τι πρέπει να προσέχουν και τι πρέπει να αποφεύγουν. Όσον αφορά στις κρατήσεις στην Airbnb, ενθαρρύνουμε τους επισκέπτες μας να επικοινωνούν, να κάνουν κρατήσεις και να πληρώνουν μόνο μέσω της πλατφόρμας μας, όπου διαθέτουμε ασφαλείς διαδικασίες και υποστήριξη όπως το Aircover, για να βοηθήσουμε στην προστασία από απάτες και να διασφαλίσουμε ότι δεν υπάρχουν προβλήματα”.
Οι 7 συμβουλές της Airbnb
1.Ελέγξτε τη διεύθυνση URL του ιστότοπου που επισκέπτεστε.
Είτε χρησιμοποιείτε φορητό υπολογιστή είτε smartphone, χρησιμοποιήστε την εφαρμογή Airbnb ή πηγαίνετε απευθείας στον ιστότοπο (www.airbnb.gr) για να βεβαιωθείτε ότι βρίσκεστε στον επίσημο ιστότοπο της εταιρείας.
2.Μην κάνετε κλικ σε ύποπτους συνδέσμους.
Ψεύτικοι σύνδεσμοι και συνημμένα αρχεία σε emails έχουν σχεδιαστεί για να σας οδηγήσουν σε ιστότοπους που μοιάζουν με πραγματικές ιστοσελίδες εταιρειών, αλλά μπορούν να εξαπατήσουν τους χρήστες ώστε να αποκαλύψουν προσωπικά τους στοιχεία, όπως κωδικούς πρόσβασης και αριθμούς πιστωτικών καρτών. Αν δεν είστε σίγουροι ότι ένα μήνυμα ή μια ανάρτηση προέρχεται από μια νόμιμη εταιρεία, αγνοείστε το και μην κάνετε κλικ σε κανέναν σύνδεσμο που περιέχει. Η Airbnb παρέχει αναλυτικές οδηγίες για το πώς να αναγνωρίσετε έναν αυθεντικό σύνδεσμο ή email της Airbnb.
3.Να είστε επιφυλακτικοί με ασυνήθιστα φθηνές προσφορές ή υψηλές προκαταβολές.
Αν μια προσφορά φαίνεται πολύ καλή για να είναι αληθινή, όπως αυτές που διαφημίζονται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, μπορεί να πρόκειται για απάτη και είναι καλό να διακόψετε αμέσως κάθε επικοινωνία. Η αναζήτηση καταλυμάτων σε αναξιόπιστες ιστοσελίδες μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο να πέσετε θύματα απάτης. Αφιερώστε χρόνο για να διαβάσετε προσεκτικά τις λεπτομέρειες και να συγκρίνετε την προσφορά με άλλες επιλογές, ειδικά αν νιώθετε ότι σας πιέζουν να πληρώσετε.
4.Μην πληρώνετε τις διακοπές ή τα καταλύματα με απευθείας τραπεζική μεταφορά.
Η πληρωμή με πιστωτική κάρτα προσφέρει συνήθως καλύτερη προστασία και μεγαλύτερη πιθανότητα επιστροφής των χρημάτων σας αν κάτι πάει στραβά.
5.Πραγματοποιήστε κρατήσεις, πληρωμές και επικοινωνία αποκλειστικά μέσω της Airbnb.
Τα καταλύματα πρέπει πάντα να κλείνονται και να πληρώνονται μόνο μέσω της πλατφόρμας, για να επωφεληθείτε από τις ασφαλείς διαδικασίες και τις πολιτικές επιστροφής χρημάτων της Airbnb. Κάθε κράτηση περιλαμβάνει το AirCover, που σημαίνει ότι αν υπάρξει σοβαρό πρόβλημα με τη διαμονή σας σε Airbnb, που ο οικοδεσπότης δεν μπορεί να επιλύσει, θα σας βοηθήσουμε να βρείτε ένα παρόμοιο κατάλυμα ή θα σας επιστρέψουμε τα χρήματα. Αν κάποιος σας ζητήσει να κάνετε κράτηση εκτός της πλατφόρμας, πρέπει να το αναφέρετε στην Airbnb.
6.Ελέγξτε τις αξιολογήσεις του καταλύματος.
Πάρτε μια πιο συνειδητή απόφαση σχετικά με τον οικοδεσπότη ή το κατάλυμα πριν κάνετε κράτηση ελέγχοντας τις βαθμολογίες και τις αξιολογήσεις των επισκεπτών και διαβάζοντας προσεκτικά την περιγραφή του καταλύματος. Μπορείτε επίσης να κάνετε στον οικοδεσπότη οποιαδήποτε ερώτηση μέσω μηνυμάτων εντός της πλατφόρμας πριν από την κράτηση.
7.Αναφέρετε τυχόν ανησυχίες σας αμέσως.
Αν πιστεύετε ότι έχετε πέσει θύμα απάτης, πρέπει να επικοινωνήσετε αμέσως με την τράπεζά σας ή το χρηματοπιστωτικό σας ίδρυμα. Στην Airbnb, οι χρήστες μπορούν να αναφέρουν ύποπτα μηνύματα απευθείας μέσα σε μια συνομιλία, ενώ οι καταχωρήσεις μπορούν να αναφερθούν μέσω της επιλογής “αναφορά αυτής της καταχώρισης” που βρίσκεται στο προφίλ κάθε καταχώρησης. Αν έχετε πληρώσει για μια κράτηση εκτός της πλατφόρμας, επικοινωνήστε με την ομάδα υποστήριξης της κοινότητάς μας, που λειτουργεί 24/7.