Μπορεί οι υπερατλαντικές πτήσεις να μοιάζουν αυτή τη στιγμή μακρινό όνειρο, ωστόσο τα σύνορα θα ανοίξουν και πάλι και το νούμερο 1 ταξιδιώτες της Airbnb, οι Αμερικάνοι, θα είναι αυτοί που θα καθορίσουν τις τάσεις.
Οι Αμερικάνοι δηλώνουν ότι τα ταξίδια αποτελούν τη δραστηριότητα που τους έχει λείψει περισσότερο, αποκαλύπτει έρευνα της Airbnb. Και επιπλέον, δηλώνουν έτοιμοι να ταξιδέψουν το 2021. Τα πρώτα τους ταξίδια μετά την πανδημία θα είναι για επανασύνδεση με τους αγαπημένους τους. Και βασικός στόχος των ταξιδιών τους θα είναι η δημιουργία αναμνήσεων ουσίας.
Την ώρα που η πανδημία συνεχίζει να περιορίζει τον μαζικό τουρισμό, η Airbnb ανακοίνωσε τα αποτελέσματα έρευνας στην οποία συμμετείχαν Αμερικάνοι ταξιδιώτες. Το 2021 θα γνωρίσει μια στροφή προς ταξίδια με μεγαλύτερη ουσία.
Σύνδεση με τους αγαπημένους, περισσότερο μεμονωμένα ταξίδια, και ο μαζικός τουρισμός να μην έχει πολλές ελπίδες να επιστρέψει σύντομα. Στην έρευνα της Airbnb, οι Αμερικανοί δηλώνουν ότι ο μεσοπρόθεσμος στόχος τους είναι να περάσουν χρόνο με την οικογένεια και τους φίλους, σε άνετες, οικείες και ασφαλείς τοποθεσίες. Η επανασύνδεση και η ασφάλεια είναι οι κυρίαρχες αιτίες της επιθυμίας να εμβολιαστούν.
Όταν οι άνθρωποι νιώσουν ασφαλείς να ταξιδέψουν, θα το κάνουν. Αλλά θα είναι διαφορετικά από ό,τι πριν την πανδημία. Το ταξίδι θα αντιμετωπίζεται ως αντίδοτο στην απομόνωση και την αποσύνδεση.
Brian Chesky
«Δεν μας λείπουν τα αξιοθέατα-ορόσημα, ο συνωστισμός στα λεωφορεία, οι ουρές και τα λόμπι που στοιβάζονται τουρίστες. Ο μαζικός τουρισμός είναι ένας άλλος τύπος απομόνωσης -είσαι ανώνυμος ανάμεσα σε άλλους τουρίστες, χωρίς να αποκτάς εμπειρία των ανθρώπων και της κουλτούρας μιας κοινωνίας. Αυτό που θέλουν οι άνθρωποι από ένα ταξίδι τώρα, είναι αυτό που έχουν στερηθεί. Να περάσουν ουσιαστικό χρόνο με την οικογένεια και τους φίλους τους», εξηγεί ο συνιδρυτής και CEO της Airbnb, Brian Chesky.
Τα βασικά συμπεράσματα της έρευνας
Οι Αμερικάνοι νιώθουν απομόνωση και μοναξιά
Το 53% νιώθουν λιγότερο συνδεδεμένοι με την ευρύτερη οικογένεια. Το 53% νιώθουν λιγότερο συνδεδεμένοι με τους φίλους τους. Το 56% νιώθουν λιγότερο συνδεδεμένοι με την τοπική κοινωνία. Και περίπου 3 στους 5 νιώθουν λιγότερο συνδεδεμένοι με τους συμπατριώτες τους (58%) και τον υπόλοιπο κόσμο (59%).
Το ένα τέταρτο των Αμερικανών δηλώνουν ότι νιώθουν είτε μοναξιά είτε κενό.
Τους λείπουν τα ταξίδια
Τα ταξίδια αναψυχής αποτελούν την εκτός σπιτιού δραστηριότητα που έχει λείψει περισσότερο στους Αμερικάνους. Περισσότερο και από εστιατόρια και μπαρ, αθλητικές και άλλες διοργανώσεις. Σκέφτονται ότι τα ταξίδια τους κάνουν να νιώθουν σημαντικά πιο ευτυχισμένοι (κατά 18 ποσοστιαίες μονάδες) και πιο αισιόδοξοι (κατά 9 ποσοστιαίες μονάδες) από ό,τι μια τυπική ημέρα της ζωής τους.
Η πλειοψηφία δηλώνουν έτοιμοι να ταξιδέψουν ξανά. Το 54% έχουν ήδη κάνει κράτηση, σχεδιάζουν αυτή τη στιγμή ένα ταξίδι ή περιμένουν ότι θα ταξιδέψουν το 2021. Από αυτούς, το 57% είναι 18-29 ετών και το 60% 30-49 ετών.
Τα ταξίδια θα επιστρέψουν γιατί οι άνθρωποι επιθυμούν τη σύνδεση
Το είδος των ταξιδιών που έχει λείψει περισσότερο στους ανθρώπους είναι οι επισκέψεις με οικογένεια και φίλους. Τα επαγγελματικά ταξίδια είναι αυτά που τους έχουν λείψει λιγότερο.
Η σύνδεση με την οικογένεια και τους φίλους αποτελεί επίσης το είδος των ταξιδιών που έχει αποκτήσει τη μεγαλύτερη σημασία για όσους θέλουν να ταξιδέψουν μετά την πανδημία. Το 41% λένε ότι ένα τέτοιου είδους ταξίδι είναι πολύ πιο σημαντικό γι’ αυτούς. Ποσοστό σχεδόν διπλάσιο από όσους αναφέρουν το ταξίδι ως μέσο για την επίτευξη προσωπικών στόχων (22%).
Από 52% έως 21%, οι Αμερικανοί θα προτιμούσαν να αφήσουν τα τηλέφωνά τους στο σπίτι παρά να τα φέρουν μαζί τους και να επισκεφτούν παραδοσιακά δημοφιλή μέρη για να αποκτήσουν περιεχόμενο για τα social media.
Η ικανότητα να επανασυνδεθούν με οικογένεια και φίλους (37%) και να νιώσουν ασφαλείς (32%) αποτελούν τα κυρίαρχα κίνητρα για εμβολιασμό.
Πρώτο ταξίδι, επόμενο ταξίδι
Ένα χαρακτηριστικό, ειδικά για το πρώτο ταξίδι μετά την πανδημία, είναι ότι οι άνθρωποι αναζητούν μια αίσθηση ηρεμίας και ασφάλειας. Τα κορυφαία συναισθήματα που θέλουν να νιώσουν κατά τη διάρκεια αυτού του πρώτου ταξιδιού είναι «χαλαρότητα» (44%), «άνεση» (34%) και «ασφάλεια» (33%).
Πέρα από το πρώτο ταξίδι, οι Αμερικανοί εξακολουθούν να δίνουν προτεραιότητα στο ταξίδι για να είναι κοντά στην οικογένεια (32%). Αλλά δίνουν εξίσου προτεραιότητα σε μια νέα εμπειρία ή προορισμό (31%), κατά προτίμηση κοντά, ακολουθούμενη από την επιστροφή σε έναν αγαπημένο προορισμό (25%).
Σε ό,τι αφορά το δεύτερο ταξίδι, οι ηλικιωμένοι Αμερικάνοι (50+) ενδιαφέρονται περισσότερο για ταξίδια κοντά στην οικογένεια (33%) και να ξαναεπισκεφθούν ένα αγαπημένο σημείο (32%). Ακολουθεί μια νέα εμπειρία ή προορισμός (29%). Οι νεότεροι Αμερικάνοι δηλώνουν στην Airbnb ότι εξακολουθούν να ενδιαφέρονται περισσότερο για νέες εμπειρίες ή προορισμούς (35%), ταξίδια κοντά στην οικογένεια (31%), κοντά στη φύση (23%) και επιστροφή σε αγαπημένο μέρος (23%).
Με βάση αυτήν την έρευνα και τα δικά της δεδομένα, η Airbnb αναμένει ότι αυτές τις τάσεις θα επικρατήσουν στα ταξίδια το 2021 και ίσως και αργότερα.
Τα επαγγελματικά ταξίδια όπως τα γνωρίζαμε δεν θα επιστρέψουν
Πρόκειται για το είδος του ταξιδιού που λείπει λιγότερο στους ανθρώπους. Μόλις στο 6% των ερωτηθέντων, έναντι 48% όσων προτιμούν ταξίδια με αγαπημένους. Περισσότερο από το ένα τρίτο των ερωτηθέντων (36%) περιμένουν λιγότερα επαγγελματικά ταξίδια μετά την πανδημία.
Η πανδημία έχει θεσμοθετήσει την εξ αποστάσεως εργασίας σε πολλές εταιρείες. Δύο στους πέντε Αμερικάνους (41%) είναι σε θέση να εργάζονται ή να μελετούν από το σπίτι, τουλάχιστον για κάποιο διάστημα. Σε μια άλλη έρευνα της Airbnb, το 35% των ερωτηθέντων δηλώνουν ότι θα είναι πιο συχνό το φαινόμενο της μετεγκατάστασης αξιοποιώντας τις δυνατότητες της τηλεργασίας. Και καθώς οι εργαζόμενοι θα διασπείρονται περισσότερο, ένα μεγάλο μέρος των επαγγελματικών ταξιδιών αναμένεται να αφορά μετακινήσεις προς την έδρα της εταιρείας τους.
Κοντινά ταξίδια, με το αυτοκίνητο
Το 56% προτιμούν έναν τοπικό προορισμό έναντι ποσοστού μόλις 21% που επιθυμούν να επισκεφθούν έναν μακρινό, διεθνή προορισμό.
Ένας στους πέντε θέλουν προορισμό προσιτό με το αυτοκίνητο. Αυτό το μέσο μεταφοράς είναι το μοναδικό που συγκεντρώνει την πλειοψηφία του ενδιαφέροντος, υπερτερώντας του αεροπορικού ταξιδιού κατά 17 μονάδες. Αυτά τα συναισθήματα αντανακλούν τη στροφή που παρατηρήθηκε στη χρήση Airbnb, από το δεύτερο μισό του 2019, όταν οι αποστάσεις άνω των 3000 μιλίων ήταν οι πιο δημοφιλείς, στον Ιούνιο του 2020, όταν τα ταξίδια 50-500 μιλίων σημείωσαν άνοδο.
Ευελιξία στο πότε και στο πού
Υπάρχει μια δυνατή επιθυμία να αποφευχθούν οι δημοφιλείς προορισμοί.
- Ένας στους δύο (51%) ενδιαφέρονται περισσότερο να απομονωθούν μακριά από τουριστικές περιοχές, παρά να «περιτριγυρίζονται από ανθρώπους και ενέργεια» (24%). Στην Airbnb, το δεύτερο μισό του 2019, οι περισσότερες διανυκτερεύσεις πραγματοποιούνταν σε μεγάλες πόλεις. Αλλά το 2020, οι μικρότεροι προορισμοί κοντά σε μεγάλες πόλεις είδαν μεγάλη άνοδο στη ζήτηση.
- Πριν την πανδημία, η top δεκάδα των πόλεων για το δεύτερο μισό του 2019, σε ό,τι αφορά διανυκτερεύσεις, ήταν οι: Βαρκελώνη, Λισαβώνα, Λονδίνο, Λος Άντζελες, Μαδρίτη, Νέα Υόρκη, Παρίσι, Ρώμη, Σεούλ και Τορόντο. Το 2020, μικρότεροι προορισμοί είδαν μεγάλη άνοδο στη ζήτηση. Οι πόλεις με τη μεγαλύτερη άνοδο στις αναζητήσεις για το 2021 είναι: Derbyshire στο Ηνωμένο Βασίλειο, Rodanthe στην ακτή της Βόρειας Καρολίνας, Forks στην Ουάσινγκτον (το κύριο σκηνικό για τη σειρά Twilight) και οι λίμνες Muskoka, σε απόσταση λίγων ωρών οδήγησης από το Τορόντο.
Η εξ αποστάσεως εργασία και εκπαίδευση δίνουν την ελευθερία σε πολλούς να διαλέξουν πότε θα ταξιδέψουν
Οι Αμερικάνοι δηλώνουν στην Airbnb ανοιχτοί σε ταξίδια κατά τη διάρκεια της χαμηλής περιόδου του έτους αλλά και της εβδομάδας. Το ένα τέταρτο βλέπει επίσης τον εαυτό του να κάνει περισσότερο μακροχρόνιες διαμονές. Σχεδόν ο ένας στους πέντε (19%) δηλώνει ότι έχει ήδη νοικιάσει ένα εξοχικό για διαμονή άνω των 28 ημερών από την έναρξη της πανδημίας.
Τον Σεπτέμβριο 2020, η Airbnb είδε περισσότερες κρατήσεις για διαμονές άνω των 28 διανυκτερεύσεων σε σύγκριση με τον Σεπτέμβριο 2019. Συνολικά το τρίτο τρίμηνο 2020, οι διανυκτερεύσεις άνω των 28 ημερών αυξήθηκαν σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο 2019.
Επιθυμούν ταξίδια σε προσιτή τιμή
Η προσιτή τιμή είναι η μεγαλύτερη προτεραιότητα όταν πρόκειται να διαλέξουν κατάλυμα. Όχι μόνο για το πρώτο ταξίδι αλλά και γενικώς για τα μελλοντικά ταξίδια (54%), υπερτερώντας των πρωτοκόλλων ασφάλειας και υγιεινής κατά 10 μονάδες. Σχεδόν τρεις στους πέντε Αμερικάνους (58%) που κερδίζουν λιγότερα από 50.000 δολάρια το χρόνο δηλώνουν ότι έχουν κάνει κράτηση, σχεδιάζουν ή επιθυμούν να ταξιδέψουν το 2021. Με βάση τα δεδομένα που συλλέγει διαρκώς η Airbnb, η πλειοψηφία των επισκεπτών δηλώνουν ότι επιλέγουν ένα Airbnb για να εξοικονομήσουν χρήματα στο ταξίδι τους.
Οι άνθρωποι θέλουν ασφάλεια
Οι Αμερικάνοι θέλουν η συντριπτική πλειοψηφία των ανθρώπων σε έναν προορισμό να είναι εμβολιασμένοι, δηλώνουν στην έρευνα της Airbnb (32%). Το 30% θέλουν να μπορούν να κάνουν τεστ κόβιντ στον προορισμό. Και το 29% θέλουν να έχουν τη δυνατότητα επείγουσας περίθαλψης.
Η αειφορία είναι επίσης ψηλά
Το 56% των ερωτηθέντων ηλικίας κάτω των 50 ετών δηλώνουν «περισσότερο» ή «κάπως πιο πιθανό» να χρησιμοποιήσουν μια ηλεκτρονική πλατφόρμα που τους δίνει τη δυνατότητα να αναζητήσουν «πράσινα» καταλύματα. Μόλις το 28% των άνω των 50 ετών δηλώνει το ίδιο.
Διαβάστε όλη την έρευνα, εδώ