• Η πύλη ενημέρωσης των επαγγελματιών της Βραχυχρόνιας Τουριστικής Μίσθωσης
ΝΕΑ

Αποκλειστική συνέντευξη Airbnb: «Κατά της φοροδιαφυγής, υπέρ της αειφορίας»

Και ενώ η συζήτηση για την επιβολή περιορισμών στη βραχυχρόνια μίσθωση έχει φουντώσει και πάλι, η Iolanda Romano, South East Europe Campaign Manager της Airbnbσε αποκλειστική της συνέντευξη στο bnbnews.gr, αποκαλύπτει τα σχέδιά της για το μέλλον της στην Ελλάδα.

Δηλώνει πως η πλατφόρμα θα καθίσει στο ίδιο τραπέζι με την κυβέρνηση.

Το θέμα της συζήτησης που προτείνει είναι το ταξιδιωτικό μοντέλο που η ίδια προωθεί, δηλαδή ο τουρισμός αειφορίας, με επίκεντρο τον άνθρωπο και τις τοπικές κοινωνίες.

Επισημαίνει ότι οι οικοδεσπότες bnb πρέπει να πληρώνουν τους φόρους που τους αναλογούν. Αποφεύγει πάντως να ανοίξει τα χαρτιά της για το αν θα συνεργαστεί με την ελληνική κυβέρνηση προκειμένου να την βοηθήσει να πατάξει τη φοροδιαφυγή.

Όπως τονίζει, η Ελλάδα αποτελεί μια σημαντική αγορά για την Airbnb και φαίνεται ότι θέλει να επεκτείνει τις δραστηριότητές της στη χώρα.

Διαβάστε εδώ όλη τη συνέντευξη της εκπροσώπου της Airbnb.

Τα τελευταία χρόνια, η αγορά βραχυχρόνιας μίσθωσης στην Ελλάδα σημείωσε ταχεία αύξηση. Πώς αποτυπώνεται αυτή η αύξηση στην Airbnb;

Η Ελλάδα αποτελεί μια σημαντική αγορά βραχυχρόνιας μίσθωσης και η Airbnb σημειώνει σταθερή ανάπτυξη. Έχουμε μια πολύ ζωντανή κοινότητα στην Ελλάδα η οποία ταιριάζει απόλυτα με τη φιλοσοφία φιλοξενίας «από άνθρωπο σε άνθρωπο» για την οποία είναι γνωστή η Airbnb σε όλο τον κόσμο. Το 2010, η Airbnb υπολογίζει ότι η άμεση οικονομική της επίδραση στη χώρα έφτασε το 1,2 δισ. ευρώ. Πρόκειται για μεγάλη βοήθεια στις τοπικές οικογένειες, επιχειρήσεις και κοινωνίες.

Θεωρείτε ότι η αύξηση αυτή θα συνεχιστεί ή έφτασε στα ανώτερα όριά της; Ο ανταγωνισμός είναι ήδη ισχυρός, ειδικά στην Αθήνα…

Εμείς επιθυμούμε η Airbnb να είναι για όλους. Αυτό σημαίνει ότι προσφέρουμε νέους τρόπους στους επισκέπτες να βιώσουν την εμπειρία ενός μαγικού ταξιδιού και βοηθούμε κάθε είδος φιλοξενίας να επιτύχει. Το μοντέλο μας μπορεί να βοηθήσει να εξαπλωθούν τα οφέλη του τουρισμού σε κάποιους από τους λιγότερο δημοφιλείς προορισμούς της χώρας, όχι μόνο στην Αθήνα.

Το 80% των κριτικών που λαμβάνουν οι οικοδεσπότες είναι 5 αστέρων

Ποια είναι τα βασικά χαρακτηριστικά της Ελληνικής αγοράς βραχυχρόνιας μίσθωσης; Τι είδους καταλύματα είναι τα πιο επιτυχημένα; Ποια είναι η άποψή σας για το επίπεδο ποιότητας των καταλυμάτων στην Ελλάδα;

Η κοινότητά μας προσφέρει μοναδικά, υψηλής ποιότητας καταλύματα και εμπειρίες, δημιουργώντας έναν νέο τρόπο ταξιδιών που δεν προϋπήρχε.

Η Ελληνική φιλοξενία ταιριάζει απόλυτα με αυτό: το 80% των κριτικών που λαμβάνουν οι οικοδεσπότες είναι 5 αστέρων.

Θεωρείτε ότι η αγορά βραχυχρόνιας μίσθωσης έχει συμβάλει στην αύξηση που σημειώθηκε τα τελευταία χρόνια στον ελληνικό τουρισμό;

Απόλυτα. Οι άνθρωποι τώρα θέλουν να ταξιδεύουν γύρω από τις προτιμήσεις και τα ενδιαφέροντά τους. Η Airbnbπροσφέρει μια ευρεία γκάμα δραστηριοτήτων, ως εναλλακτική στον μαζικό τουρισμό. Αυτή η τάση επηρεάζει και την Ελλάδα ως προορισμό.

Η στρατηγική για την Ελλάδα

Στη συνέντευξη η κα Romano τοποθετείται κατά της φοροδιαφυγής αλλά και κατά των περιορισμών στην Airbnb.

Ενώ ετοιμάζεται για τη δημόσια εγγραφή της, η Airbnb βρίσκεται σε φάση αναδιοργάνωσης. Ποια είναι η στρατηγική της εταιρείας για την Ελληνική αγορά;

Η Ελλάδα παραμένει μια σημαντική αγορά. Αλλά πρόκειται για κάτι περισσότερο από καταλύματα: στο επίκεντρό μας βρίσκεται ο επαναπροσδιορισμός του ταξιδιού, χτίζοντας μια πλατφόρμα end-to-end που συνδυάζει εκεί που θα μείνεις, αυτά που θα κάνεις και το πώς θα φτάσεις εκεί, όλα σε ένα σημείο. Οι Εμπειρίες είναι ήδη διαθέσιμες στην Ελλάδα και ανυπομονούμε να επεκτείνουμε τις δραστηριότητές μας, βοηθώντας περισσότερους οικοδεσπότες να μοιραστούν αυτά που αγαπούν.

Θα συνεχίσουμε να συνεργαζόμαστε με την κυβέρνηση

Άνοιξε και πάλι η συζήτηση για την επιβολή περιορισμών στην Ελλάδα. Ποια είναι η άποψή σας για την επιβολή περιορισμών; Ποια είναι η αντιπρότασή σας;

Οι ισχύοντες κανόνες στην Ελλάδα κάνουν σαφές ότι ο καθένας είναι ελεύθερος να μοιραστεί το σπίτι του με επισκέπτες από όλο τον κόσμο. Μόνη προϋπόθεση είναι να εγγραφούν με μια απλή online διαδικασία. Κάνουμε ό,τι μπορούμε προκειμένου να διευκολύνουμε τους οικοδεσπότες να ακολουθήσουν τους κανόνες ενώ θα συνεχίσουμε να συνεργαζόμαστε με την κυβέρνηση.

Άρα η Airbnb προτίθεται να συνεργαστεί με την κυβέρνηση –εφόσον της ζητηθεί; Και σε τι βαθμό είναι πρόθυμη η πλατφόρμα να παρέχει στις τοπικές αρχές δεδομένα των οικοδεσποτών;

Η Airbnb έχει δεσμευτεί να βοηθά τους οικοδεσπότες στην Ελλάδα να μοιράζονται τα σπίτια τους και να πληρώνουν το μερίδιο φόρου που τους αναλογεί. Θα συνεχίσουμε να συνεργαζόμαστε με την κυβέρνηση προκειμένου να προωθήσουμε ταξίδια αειφορίας, ανθρωποκεντρικά, που ενδυναμώνουν τις Ελληνικές κοινότητες. Θα χαρούμε να συζητήσουμε με τις τοπικές αρχές ο,τιδήποτε πιστεύουν ότι είναι σχετικό.

Νέα προϊόντα και υπηρεσίες

Η συνέντευξη συνεχίστηκε με τα σχέδια της Airbnb για το μέλλον.

Βλέπουμε νέα προϊόντα στην πλατφόρμα της Airbnb: μετά τις Εμπειρίες, πρόσφατα εγκαινιάστηκε το πρόγραμμα Περιπετειών. Τι άλλο να περιμένουμε από την Airbnb; Ο τομέας των μεταφορών είναι στα σχέδιά σας; Διαβάσαμε τον προηγούμενο μήνα για την προσφορά της Qantas μέσω της πλατφόρμας αλλά για τη συνεργασία με την British Airways

Οι Airbnb Adventures προχωρούν τις Airbnb Experiences ένα βήμα πιο πέρα. Παρουσιάζουν στους επισκέπτες θαύματα της φύσης, πολιτισμούς και κοινότητες που είναι δύσκολο να προσεγγίσουν μόνοι τους. Οι οικοδεσπότες προσφέρουν μια ασυναγώνιστη ποικιλία δραστηριοτήτων στη φύση σε πιο προσιτή τιμή, με ένα εύρος επιλογών για όλους. Σκεφτείτε να ταξιδέψετε βαθιά μέσα στον Αμαζόνιο ή να ζήσετε με μια φυλή νομάδων. Οι Περιπέτειες είναι πακέτα που τα βρίσκετε είτε αποκλειστικά στην πλατφόρμα μας είτε διοργανώνονται από τοπικές, μικρές επιχειρήσεις που θα ήταν δύσκολο να τις εντοπίσετε μόνοι σας.

Όσο για τις μεταφορές, πρόκειται να εξετάσουμε μια μεγάλη ποικιλία ιδεών και συνεργιών που μπορούν να βελτιώσουν την προσφορά φιλοξενίας από άνθρωπο σε άνθρωπο για την οποία είναι γνωστή παγκοσμίως η Airbnb. Δεν μας ενδιαφέρει να φτιάξουμε δική μας αεροπορική εταιρεία ή να φτιάξουμε άλλον έναν ιστότοπο όπου μπορεί κάποιος να αγοράσει ένα αεροπορικό εισιτήριο. Αλλά υπάρχει μια τεράστια ευκαιρία να βελτιώσουμε την εμπειρία χρήστη για τον καθένα.

9 στους 10 επισκέπτες που κλείνουν μια πιο παραδοσιακή καταχώρηση στην Airbnb επιστρέφουν για να μείνουν σε ένα σπίτι

Η Airbnb επεκτείνεται και στον ξενοδοχειακό τομέα, παρόλο που κάτι τέτοιο δεν περιλαμβανόταν στη φιλοσοφία της εταιρείας όταν ιδρύθηκε. Πρόκειται για έναν τρόπο να ανταγωνιστείτε τον μεγαλύτερο «αντίπαλό» σας στην Ευρώπη, την Booking.com; Πώς θα επηρεάσει αυτό τον απλό οικοδεσπότη που καταχωρεί το σπίτι του στην πλατφόρμα; Και τι επιπτώσεις θα έχει αυτό στους ξενοδόχους;

Όταν ξεκινήσαμε, είδαμε πώς οι άνθρωποι ανοίγοντας τα σπίτι τους μπορούσα να κάνουν τους επισκέπτες να αισθανθούν σαν ντόπιοι. Είδαμε επίσης επιχειρηματίες της φιλοξενίας –διαχειριστές ακινήτων, boutique ξενοδοχεία, επαγγελματίες στον κλάδο realestate, και άλλοι- χρησιμοποιούν την πλατφόρμα για να προσφέρουν την ίδια μοναδική, αυθεντική, τοπική αίσθηση. Δεν είναι κανείς άλλος σε θέση να γίνει το ολοκληρωμένο σημείο για την πραγματοποίηση του μαγικού ταξιδιού που επιθυμεί ο οποιοσδήποτε. Οι οικοδεσπότες μπορούν να επωφεληθούν από αυτό: 9 στους 10 επισκέπτες που κλείνουν μια πιο παραδοσιακή καταχώρηση στην Airbnb επιστρέφουν για να μείνουν σε ένα σπίτι.

Previous ArticleNext Article