Και ενώ στην Ελλάδα ξενοδόχοι και ιδιοκτήτες bnb ερίζουν για την κυριαρχία στην παροχή διαμονής σε τουρίστες, στην Αμερική η Sonder κάνει δυναμική είσοδο.
Η start-up Sonder προσφέρει ενοικίαση πλήρως εξοπλισμένων διαμερισμάτων αλλά και όλες τις παροχές ενός ξενοδοχείου. Η Sonder αναλαμβάνει διαμερίσματα και τα ανακαινίζει ως προς τη διακόσμηση και την επίπλωση, εφαρμόζοντας σε όλα συγκεκριμένες προδιαγραφές ποιότητας. Με τον τρόπο αυτό καταφέρνει να συνδυάζει τη μοναδικότητα ενός bnb με τις παροχές ενός ξενοδοχείου. Και ό,τι χρειάζεται ο πελάτης, είναι μόλις ένα γραπτό μήνυμα μακριά…
Η ζήτηση είναι πολύ υψηλή: η πληρότητα αγγίζει το 86%.
«Ο στόχος είναι να δημιουργήσουμε ένα ιδανικό brand για καταναλωτές, που θα εστιάζει στη φιλοξενία»
Francis Davidson, συνιδρυτής Sonder
Την προηγούμενη εβδομάδα η Sonder ανακοίνωσε ότι άντλησε 210 εκατ. δολ. Σύντομα αναμένεται να αντλήσει άλλα 15 εκατ. δολ. από επενδυτές ακίνητης περιουσίας. Ο νέος γύρος χρηματοδότησης της Sonder θα οδηγήσει την αξία της startup στο 1,1 δισ. δολ. Έτσι γίνεται το νέο brand στον ταξιδιωτικό τομέα.
Αυτή τη στιγμή η Sonder διαχειρίζεται περίπου 4000 ακίνητα, σε 20 πόλεις στη Βόρεια Αμερική (ΗΠΑ και Καναδά) και στην Ευρώπη (Ρώμη και Λονδίνο).
Η στρατηγική
Σε ό,τι αφορά τη στρατηγική επέκτασης, η Sonder στηρίζεται στα δεδομένα. Πριν ξεκινήσει σε μια νέα πόλη, η Sonder εξετάζει, μεταξύ άλλων παραγόντων, το μέγεθος της αγοράς, τον αριθμό των υφιστάμενων δωματίων ξενοδοχείων και των bnb, καθώς και τα ταξιδιωτικά πρότυπα των επισκεπτών. Η Sonder συνεργάζεται κυρίως με τους προγραμματιστές για να βρουν νέες μονάδες. Η ανάθεση του καθαρισμού και της συντήρησης σε τρίτους συμβάλλει στον εξορθολογισμό της λειτουργίας.
Και πάντως πριν αποφασίσει την επέκτασή της σε μια νέα πόλη, η Sonder εξετάζει την τοπική νομοθεσία. Η «ομοβροντία πυρών» εναντίον των bnb ως υπαίτιων για την αύξηση των ενοικίων και την έλλειψη στέγης σε μακροχρόνιους μισθωτές, έχει οδηγήσει τη Sonder να κάνει πολύ προσεκτικά βήματα.