Η σχέση των Οργανισμών Μάρκετινγκ Προορισμού (DMO) με τα Airbnb σίγουρα δεν μπορούν να χαρακτηριστούν καλές. Βασική αιτία η έλλειψη στέγης στους καθιερωμένους τουριστικά προορισμούς, που έχει αποδοθεί στο φαινόμενο της βραχυχρόνιας μίσθωσης.
Η AirDNA, που αναλύει τα δεδομένα των βραχυχρόνιων μισθώσεων της Αirbnb, δηλώνει κατηγορηματικά ότι εάν οι DMO αξιοποιήσουν τα ακριβή δεδομένα βραχυχρόνιας μίσθωσης (STR) θα αλλάξουν γνώμη. Και, τελικά, θα προσελκύσουν περισσότερους επισκέπτες στους προορισμούς τους.
Με τη διαρκώς αυξανόμενη παρουσία της Airbnb σε όλο τον κόσμο, περισσότεροι DMO μαθαίνουν ότι τα STR δεν είναι ο εχθρός. Είναι απλώς εναλλακτικά καταλύματα που προτιμούν πολλοί επισκέπτες όταν επισκέπτονται μια συγκεκριμένη περιοχή, τονίζει.
Τα καταλύματα Airbnb πολλών οικοδεσποτών είναι μοναδικά και γι’ αυτό οι επισκέπτες συρρέουν σε αυτά, προσθέτει η AirDNA. Αλλά αν οι Οργανισμοί Διαχείρισης Προορισμού δεν έχουν μια σαφή εικόνα των στατιστικών στοιχείων της Airbnb στην πόλη τους, θα χάσουν βασικά δεδομένα που μπορούν να οδηγήσουν σε νέους (και επαναλαμβανόμενους) επισκέπτες.
Ιδού, οι 5 λόγοι που καταθέτει ενδεικτικά η AirDNA, για να υποστηρίξει τη γνώμη της:
1. Οι DMO δεν ξέρουν πού διαμένουν πολλοί επισκέπτες στην πόλη τους
Ανεξάρτητα από το πόσο ελκυστικό είναι για τους τουρίστες το κέντρο μιας περιοχής, αρκετοί επισκέπτες δεν μένουν σε υπερτουριστικές γειτονιές. Για την Airbnb, αυτό ισχύει ακόμη και στις πιο δημοφιλείς πόλεις. Στην πραγματικότητα, περισσότερο από το ένα τρίτο των επισκεπτών επιλέγουν να μείνουν σε STR εκτός των παραδοσιακών τουριστικών περιοχών της πόλης. Τα στοιχεία μπορούν να δώσουν ξεκάθαρη εικόνα γι’ αυτό.
2. Οι επισκέπτες του STR τείνουν να μένουν σε έναν προορισμό περισσότερο από τους επισκέπτες του ξενοδοχείου
Οι DMO πρέπει να κατανοήσουν ότι η ζήτηση της Airbnb στην περιοχή τους είναι πιθανό να συμβάλλει στις κρατήσεις για διαμονές μεγαλύτερης διάρκειας. Στις περισσότερες περιοχές, οι επισκέπτες του STR μένουν 72% περισσότερο από τους επισκέπτες του ξενοδοχείου.
Για τους επισκέπτες με ευελιξία απομακρυσμένης εργασίας, δεν είναι παράλογο, τονίζει η AirDNA. Η κράτηση για μεγαλύτερη διαμονή συνδυάζει την εργασία με τη χαλάρωση. Η πλατφόρμα ανάλυσης δεδομένων καλεί τους DMO να ζητήσουν τα δεδομένα για τον οικονομικό αντίκτυπο της Airbnb στην αγορά τους, όπως πόσο καιρό μένουν οι επισκέπτες και σε ποιες γειτονιές ξοδεύουν χρήματα.
3. Ο προϋπολογισμός μάρκετινγκ θα έχει καλύτερο αποτέλεσμα όταν υποστηρίζεται με δεδομένα STR
Η δημιουργία μιας καμπάνιας μάρκετινγκ προορισμού απαιτεί πολλή δουλειά, σημειώνει η AirDNA. Αλλά αν η καμπάνια δεν στοχεύει τους σωστούς επισκέπτες στις σωστές αγορές, τι νόημα έχει και γιατί να χρηματοδοτείται;
Με τα σωστά στατιστικά στοιχεία για τον τουρισμό της Airbnb, τα χρήματα μάρκετινγκ θα έχουν πολλαπλασιαστικά οφέλη στην περιοχή, ως εξής:
** Προσελκύοντας επισκέπτες πέραν της εποχικότητας
** Προσελκύοντας ανοιχτόμυαλους ταξιδιώτες, που αναζητούν μοναδικές αγορές
** Κερδίζοντας επαναλαμβανόμενους επισκέπτες που θέλουν να παραμένουν στην περιοχή περισσότερο, κάνοντας κράτηση STR
4. Οι νόμοι για την Airbnb επηρεάζουν διαφορετικά κάθε αγορά
Η ταχεία ανάπτυξη του κλάδου STR σημαίνει νέους νόμους. Οι κανονισμοί της Airbnb ποικίλλουν ανάλογα με την πόλη και την πολιτεία. Επομένως αυτό που κάνει μια πόλη εξαιρετική αγορά διακοπών βραχυπρόθεσμης μίσθωσης μπορεί να μην αποτελεί συγκρίσιμο παράδειγμα στην επόμενη πολιτεία.
Για παράδειγμα, τα ποσοστά πληρότητας της Airbnb μπορεί να είναι υψηλότερα στην Αγορά Α, αλλά τα STR υπόκεινται σε φορολογικούς συντελεστές υψηλότερους από ό,τι στην Αγορά Β. Πράγμα που σημαίνει ότι οι οικοδεσπότες μπορεί να τιμολογούν διαφορετικά τα ακίνητα της Airbnb (όσο συγκρίσιμα κι αν είναι) για να αντισταθμίσουν τους φορολογικούς συντελεστές.
Και αυτή είναι μόνο η κορυφή του παγόβουνου. Η ουσία είναι ότι οι DMO πρέπει να μάθουν τους κανονισμούς της Airbnb στην αγορά τους για να κατανοήσουν τις φορολογικές επιπτώσεις. (Τα STR μπορεί στην πραγματικότητα να αποφέρουν περισσότερα έσοδα από όσα αναμένουν οι προορισμοί).
5. Οι DMO μπορούν να συνεργαστούν με την Airbnb για να αναπτύξουν τις επιχειρήσεις τους
Το 2020, η Airbnb ανακοίνωσε μια επίσημη συνεργασία με DMO για να υποστηρίξει την τοπική οικονομική ανάπτυξη. Προς την κατεύθυνση αυτή γνωστοποίησε στους οργανισμούς να αξιοποιήσουν την πλατφόρμα της και τα κανάλια επικοινωνίας της για την προώθηση τόσο του εσωτερικού, όσο και του διεθνούς τουρισμού. Από την άνοιξη του 2021, η Airbnb διεκδίκησε 80 συνεργασίες σε περισσότερες από 25 χώρες.
Επίσης πέρυσι, η Airbnb ανακοίνωσε το City Portal, το οποίο παρέχει στις κυβερνήσεις και στους DMO εργαλεία και πληροφορίες για την κοινότητά τους. Αυτό μπορεί να είναι μια μεγάλη βοήθεια για τους DMO που θέλουν να ενισχύσουν τη σχέση τους με την Airbnb και να αξιοποιήσουν τους πόρους της εταιρείας.
Αυτοί οι πέντε λόγοι, σχολιάζει η AirDNA, είναι ενδεικτικοί. Η ουσία είναι η εξής. Δεν υπήρξε ποτέ καλύτερη στιγμή για να αξιοποιήσουν οι DMO τα στατιστικά στοιχεία ενοικίασης της Airbnb που είναι διαθέσιμα σε αυτούς.
Τα δεδομένα STR όχι μόνο θα δώσουν στην ομάδα των Οργανισμών Διαχείρισης Προορισμού τα εργαλεία που χρειάζονται για να κατανοήσουν ξεκάθαρα τον αντίκτυπο της Airbnb στην αγορά τους. Θα τους επιτρέψουν επίσης να αναλάβουν δράση και να έχουν μεγαλύτερη απόδοση στην επένδυση των τοπικών φορέων στους DMO.