1 στις 5 κρατήσεις στην Airbnb αφορούσε διανυκτερεύσεις 28 ημερών και άνω, σύμφωνα με τα στοιχεία του α’ τριμήνου 2022. Φαίνεται λοιπόν ότι η στρατηγική της να προσελκύσει ψηφιακούς νομάδες και επισκέπτες μακρόχρονης διαμονής στέφεται με επιτυχία.
Αυτό το ποσοστό (21% για την ακρίβεια) είναι σημαντικά αυξημένο από το 13% το αντίστοιχο τρίμηνο του 2019 και ελαφρώς μειωμένο από το 24% το 2021. Σχεδόν οι μισές από όλες τις κρατήσεις στην πλατφόρμα είναι για περιόδους τουλάχιστον μίας εβδομάδας.
Συνολικά, περίπου 102,1 εκατομμύρια διανυκτερεύσεις δωματίων κρατήθηκαν στην Airbnb το α’ τρίμηνο του 2022. Αυτός ο αριθμός είναι αυξημένος κατά 57% σε σχέση με το 2021. Η ακαθάριστη αξία κράτησης φτάνει τα 17,2 δισεκατομμύρια δολάρια.
Τα έσοδα της Airbnb την περίοδο Ιανουαρίου-Μαρτίου έφτασαν τα 1,5 δισεκατομμύρια δολάρια, για πρώτη φορά στην ιστορία της εταιρείας αυτό το τρίμηνο.
Ο γίγαντας των βραχυπρόθεσμων μισθώσεων, με έδρα τις ΗΠΑ, σημείωσε αύξηση εσόδων κατά 70% από έτος σε έτος. Δηλαδή 80% υψηλότερα από το αντίστοιχο τρίμηνο το 2019 (839 εκατομμύρια δολάρια), πριν από την εισαγωγή του στο Χρηματιστήριο.
Το 2020 και το 2021, που χτυπήθηκε από την πανδημία, η εταιρεία σημείωσε έσοδα 842 εκατ. και 887 εκατ. δολαρίων αντίστοιχα το πρώτο τρίμηνο του οικονομικού έτους.
Το δυνατό ξεκίνημα του οικονομικού έτους έρχεται, εν μέρει, λόγω της τεράστιας ζήτησης παρά τις «συνεχείς ανησυχίες για την πανδημία, τον πόλεμο στην Ουκρανία και τους αντίθετους μακροοικονομικούς ανέμους», υπογραμμίζει η εταιρεία.
Όλες οι περιοχές του πλανήτη, όπου έχει παρουσία η Airbnb, με εξαίρεση την Ασία-Ειρηνικό, βλέπουν υψηλά ποσοστά ανάκαμψης σε διανυκτερεύσεις και εμπειρίες που έχουν κρατηθεί στην πλατφόρμα. Η Λατινική Αμερική καταγράφει την υψηλότερη αύξηση κατά 65% το α’ τρίμηνο του 2022 συγκριτικά με το αντίστοιχο του 2019.
Οι περιορισμοί στα διασυνοριακά ταξίδια στην Ασία-Ειρηνικό (κυρίως στην Κίνα) απέτρεψαν μια ουσιαστική ανάκαμψη και οι κρατήσεις παραμένουν εξαιρετικά χαμηλές.
Ο διευθύνων σύμβουλος Brian Chesky δήλωσε ότι η εταιρεία λαμβάνει το 90% της επισκεψιμότητάς της απευθείας ή μέσω μη πληρωμένης προβολής σε κανάλια προώθησης.
Επενδύσεις στο Airbnb Experiences τα επόμενα χρόνια
Ο βασικός μοχλός ανάπτυξης της Airbnb είναι η καινοτομία, είπε ο Chesky. Έχει να κάνει με τη δημιουργία ενός προϊόντος που αγαπούν οι άνθρωποι.
Υπογράμμισε επίσης ότι ο ρόλος του μάρκετινγκ για την Airbnb είναι να εκπαιδεύει τους ανθρώπους για τα νέα της χαρακτηριστικά και τις νέες της προσφορές και όχι να αγοράζει πελάτες.
Ο CEO της πλατφόρμας προανήγγειλε επίσης ότι τα επόμενα χρόνια ένα σημαντικό μέρος των επενδύσεων θα γίνει στο Airbnb Experiences. Το προϊόν αυτό θα σημειώσει αύξηση το 2022 και ακόμη μεγαλύτερη ανάπτυξη θα έχει το 2023, όπως είπε.
Ο Chesky ανέφερε επίσης ότι η λειτουργία αναζήτησης “I’m Flexible” έχει χρησιμοποιηθεί δύο δισεκατομμύρια φορές από χρήστες στον ιστότοπο, προσθέτοντας:
“Βλέπουμε ανθρώπους να έχουν κάνει κράτηση πέρα από τα κορυφαία δημοφιλή hotspots όπως η Ρώμη, το Παρίσι, το Λας Βέγκας, τη Νέα Υόρκη και το Λος Άντζελες. Οπότε αυτό είναι πραγματικά το πιο σημαντικό πράγμα που μπορεί να κάνει το «I’m Flexible».
Με τον νέο τρόπο αναζήτησης που θα ανακοινωθεί σήμερα 11 Μαΐου, θεωρεί ότι η Airbnb θα προσελκύσει περισσότερους οικοδεσπότες.