• Η πύλη ενημέρωσης των επαγγελματιών της αγοράς Short-Term Rentals
ΝΕΑ

Ποιος θα επικρατήσει στη μεγάλη μάχη “STRs VS ξενοδοχειακών κολοσσών”;

STRs vs ξενοδοχειακών κολοσσών

Νέες εξελίξεις στον αγώνα STRs VS ξενοδοχειακών κολοσσών.

Παρατηρείται μια ενδιαφέρουσα σύγκλιση όπου τα ξενοδοχεία προσφέρουν πλέον βραχυχρόνιες ενοικιάσεις και εταιρείες σαν την Airbnb πουλάνε κρατήσεις σε ξενοδοχεία. Με απλά λόγια, θα λέγαμε ότι υπάρχουν αρκετές περιπτώσεις όπου οι μεν «μπαίνουν στα νερά» των δε. Δύσκολα μπορούμε να μαντέψουμε ποιος θα νικήσει. Εξίσου δύσκολο είναι, όμως, και να έχεις να ανταγωνιστείς μεγάλες και καταξιωμένες ξενοδοχειακές επιχειρήσεις. Ειδικά όταν οι τελευταίες «μαθαίνουν» από τις νεότερες, tech-savvy, πελατοκεντρικές start-ups.

Ο κύκλος σε επιχειρήσεις και εμπόριο είναι λίγο-πολύ γνωστός: Οι παλαιότερες εταιρείες χάνουν έδαφος από νέους ανταγωνιστές. Αυτό συμβαίνει γιατί συνήθως υστερούν σε branding και τεχνολογία. Οι δύο «δρομείς» αλληλο-προσπερνούνται εναλλάξ, ενώ -χωρίς αυτός να είναι ο κανόνας, τα εδραιωμένα ονόματα καταλήγουν να αγοράζουν τη startup. Σιγά-σιγά το σύστημα αποκαθίσταται και η μία πλευρά αρχίζει να συμπεριφέρεται περισσότερο όπως η άλλη.

Το έχουμε δει να συμβαίνει με τα short term rentals. Νέες επιχειρήσεις, όπως η Airbnb και η HomeAway, απέδειξαν ότι υπάρχει κοινό για την αγορά των STRs και εξελίχθηκαν γρήγορα. Ονόματα όπως η Marriott και Accor έφτασαν στο συμπέρασμα πως χρειάζεται να προσφέρουν κάτι παρόμοιο, αλλιώς θα έχαναν. Αν και πάντα υπήρχε ένα debate για το πόσο «κανιβαλισμό» δημιούργησε αυτό στην ξενοδοχειακή βιομηχανία.

STRs…

Ενδιαφέρον είναι πως πλέον βλέπουμε τις original startups να επεκτείνουν το φάσμα υπηρεσιών τους, συμπεριλαμβάνοντας διαμονές που μοιάζουν με ξενοδοχείου. Από τα μέσα της προηγούμενης δεκαετίας, η Airbnb ανέπτυσσε σιωπηρά τις ξενοδοχειακές προσφορές της. Το 2019, αγόρασε την πλατφόρμα κρατήσεων HotelTonight.

Ένα άλλο παράδειγμα μικρότερου βεληνεκούς έρχεται από τη Βρετανία. Η UnderTheDoormat είναι μία επιχείρηση που παρέχει βραχυχρόνιες μισθώσεις σε πολυτελή καταλύματα. Το 2020, συνεργάστηκε με τον διαχειριστή ακινήτων, προγραμματιστή και επενδυτή Cadogan για την διαχείριση και προώθηση του “3 Sloane Gardens”. Αυτό ήταν ένα νέο boutique aparthotel, που στόχευε να «συνδυάσει το ανεξάρτητο πνεύμα της διαμονής σε σπίτι με την πολυτέλεια της διαμονής σε ξενοδοχείο».

«Νομίζω ότι αυτό που βλέπουμε είναι πως οι διαχειριστές που ξεκίνησαν στο πεδίο μας, μετακινούνται ολοένα και περισσότερο στις πιο καταξιωμένων (αγοραστικών) περιοχών,» ανέφερε η Merilee Kerr, CEO της UnderTheDoormat σε συζήτηση- panel του Short Stay Summit, που πραγματοποιήθηκε στο Λονδίνο το Σεπτέμβριο.

Πολλές καινοτόμες επιχειρήσεις στον χώρο της βραχυχρόνιας μίσθωσης επιλέγουν να κάνουν αυτή τη μετακίνηση. Αυξάνουν την αλυσίδα αξίας* τους, επεκτεινόμενες σε τομείς όπως τα aparthotels, τα serviced apartments και ούτω καθεξής. Και νομίζω ότι αυτό που βλέπουμε είναι πόσο σημαντικός είναι πλέον ο ρόλος της καινοτομίας. Αυτή καθοδηγεί τα πραγματικά αποδοτικά business models, τα πελατοκεντρικά brands και την τεχνολογία διανομής, βοηθώντας αυτή η αξία να μεγιστοποιηθεί.

…VS Ξενοδοχειακών Κολοσσών

Στην άλλη άκρη του φάσματος βρίσκονται οι γίγαντες της ξενοδοχειακής βιομηχανίας. Η Accor, για παράδειγμα, πέτυχε ίσως τη μεγαλύτερη μεταμόρφωση της εταιρίας της. Πώς; Πουλώντας και αγοράζοντας νέα brands για να επεκτείνει την εμβέλειά της εντός και εκτός ταξιδιών. Η Marriott μεγάλωσε κι αυτή την εμβέλεια της. Λανσάροντας τη “Marriott Homes and Villas” περίπου τρεισημισι χρόνια πριν. Ξεκίνησε πιλοτικά, με το ανενεργό πλέον brand “Hostmaker.” Μέσα σε αυτό το διάστημα ανέβηκε από τις 2000 μονάδες στις 35000.

«Προφανώς και το σκεφτήκαμε αρκετά πριν μετακομίσουμε. Για να βεβαιωθούμε ότι οι ενοικιάσεις σπιτιών θα έδιναν καθαρό όφελος στην επιχείρησή μας και πως επρόκειτο να βοηθήσει στην αύξηση του SOW** συνολικά και να οδηγήσει σε αυξημένη συχνότητα του ολικού μας portfolio” είπε ο Chris Stephenson, αντιπρόεδρος διεθνών αγορών του Homes and Villas by Marriott International στο ίδιο event. Ο Stephenson δήλωσε πως όλα αυτά είχαν επιτευχθεί.

Η Marriott, η Accor και οι άλλες μεγάλες ξενοδοχειακές επιχειρήσεις έχουν ένα μεγάλο πλεονέκτημα. Κι αυτό είναι πως οι βραχυχρόνιες μισθώσεις και τα συναφή προϊόντα αποτελούν πόλο έλξης σε συστήματα loyalty και membership. Η πρόσφατη μετατόπιση από τα online ταξιδιωτικά πρακτορεία προς περισσότερες άμεσες κρατήσεις χρυσώνουν το χάπι για τους καταναλωτές. Αλλά και οδηγούν επιχειρήσεις σε μεγάλες βελτιώσεις όπως η “Marriott Bonvoy” και η “Accor Live Limitless”. Κάτι που είναι αρκετά δύσκολο να αντιγράψουν οι νεότερες και μικρότερες επιχειρήσεις.

Αποτέλεσμα; Στον αγώνα STRs VS ξενοδοχειακών κολοσσών σημειώσατε… «θα δείξει» καθώς και οι δύο πλευρές έχουν τα πλεονεκτήματά τους

Από τη μία οι startups που δημιουργούνται μέσα από τις ανάγκες τις αγοράς και είναι πιο ευέλικτες. Από την άλλη οι ξενοδοχειακές εταιρείες που θέλουν να εξελιχθούν και διαθέτουν τα μέσα για να το κάνουν. Το μόνο σίγουρο είναι πως αυτός ο αγώνας έχει κι άλλα να μας μάθει και τον παρακολουθούμε με αμείωτο ενδιαφέρον.

* Αλυσίδα αξίας ενεργητικού/value chain: Το σύνολο δράσεων που πρέπει μια επιχείρηση να πραγματοποιήσει για να παράγει ένα προϊόν ή μία υπηρεσία. Περιλαμβάνει όλα τα στάδια από την επιλογή πρώτων υλών μέχρι και τον τρόπο προώθησης του τελικού προϊόντος.

**Share of Wallet (SOW): To μερίδιο αγοραστικής δύναμης ενός πελάτη.

Πηγή: Hospitality Insights / Επιμέλεια: Σοφία Αδαμίδου

Previous ArticleNext Article

Send this to a friend