Από το 2018, προ της πανδημίας, η Airbnb είχε επιχειρήσει το άνοιγμα για ξενοδοχεία στην πλατφόρμα της.
Μάλιστα, με ανοιχτή επιστολή που απηύθυνε τότε προς boutique και b&b ξενοδοχεία, υποσχέθηκε προμήθειες από 9% έως 15% ανά κράτηση. Ποσοστό πολύ χαμηλότερο από την Expedia και τη Booking, όπου η χρέωση μπορεί να φτάσει και στο 30%.
Η Airbnb είχε δημοσιοποιήσει και μια έρευνα, που έδειχνε τους ιδιοκτήτες μικρών ξενοδοχείων να είναι ιδιαίτερα δυσαρεστημένοι με τους μεγάλους online ταξιδιωτικούς πράκτορες.
Τώρα η πλατφόρμα δοκιμάζει διάφορες εφαρμογές, που δίνουν στους διαχειριστές καναλιών και στις πλατφόρμες διανομής τη δυνατότητα φόρτωσης πολλαπλών τιμών για ακίνητα της Airbnb. Έτσι, διαμορφώνει την κατάλληλη ευελιξία στους ταξιδιώτες και στους οικοδεσπότες να προτιμήσουν την Airbnb, που γίνεται πιο ελκυστική και για τα παραδοσιακά ξενοδοχεία. Εν ολίγοις, δηλαδή, όλα δείχνουν ότι βρίσκεται επί θύραις ένας οξύτατος ανταγωνισμός της Airbnb με την Expedia, την Booking και τα άλλα διαδικτυακά ταξιδιωτικά γραφεία.
Ξεκίνησε ήδη η ανάπτυξη εφαρμογών
Ήδη η πλατφόρμα ξεκίνησε από τον Απρίλιο συνεργασία με την RoomCloud, με έδρα την Ιταλία, γι’ αυτήν την εφαρμογή. Η RoomCloud είναι διαχειριστής καναλιών και μηχανή κρατήσεων για ξενοδοχεία και καταλύματα βραχυχρόνιας μίσθωσης. Από τον Ιούλιο βοηθά στην ανάπτυξη της εφαρμογής beta για την Airbnb.
H εφαρμογή θα δίνει τη δυνατότητα στους ιδιοκτήτες καταλυμάτων να ορίσουν διάφορες τιμές. Για παράδειγμα προσφέροντας μόνο δωμάτιο ή δωμάτιο με πρωινό και άλλες υπηρεσίες. Στην πλατφόρμα της Airbnb θα εμφανίζονται οι δύο πιο ελκυστικές προσφορές.
Μια άλλη εταιρεία, με την οποία συνεργάζεται η Airbnb, είναι η Cloudbeds με έδρα το Σαν Ντιέγκο. Το API, που δημιουργήθηκε, καλύπτει σχετικά αιτήματα ξενοδοχείων. Και επιτρέπει στην Airbnb να είναι πιο ανταγωνιστική με πρόσβαση σε περισσότερες τιμές από τις ιδιοκτησίες της.
Η πλατφόρμα ενισχύει επίσης τις εργασίες στο HotelTonight, προσλαμβάνοντας διευθυντικά στελέχη από την αγορά.
Ένας άλλος πάροχος τεχνολογικών υπηρεσιών, με τον οποίο συνεργάζεται η Airbnb, είναι η D-Edge Properties Solutions. Και με αυτόν τον πάροχο η συνεργασία εστιάζεται στην προσφορά ενός φάσματος τιμών από τα καταλύματα της πλατφόρμας. Όπως αναφέρεται, η προσφορά περισσότερων λεπτομερειών στις τιμές πιθανόν να ενισχύσει ακόμη περισσότερο την Airbnb.
Στέλεχος της εταιρείας επισημαίνει ότι αυτή η εξέλιξη θα κάνει την Airbnb πιο ανταγωνιστική, γιατί θα βρεθεί στο ίδιο επίπεδο με οποιονδήποτε άλλον ΟΤΑ. Τα ξενοδοχεία θα μπορούν να “παίζουν” με τις τιμές τους και να παρουσιάζονται στις διαδικτυακές αναζητήσεις με την ίδια λειτουργικότητα με την Booking. com ή την Expedia.