Τα δεδομένα από τη βραχυχρόνια μίσθωση, μπορούν να βοηθήσουν καθοριστικά τους Οργανισμούς Μάρκετινγκ Προορισμού (DMO’s) να διαμορφώνουν την κατάλληλη στρατηγική για την προώθηση των προορισμών τους.
Αυτό υποστηρίζει ο Alex Gomez, επικεφαλής λύσεων δεδομένων στην AirDNA, σε άρθρο του στο phocuswire.com.
Όπως επισημαίνει, οι εν λόγω Οργανισμοί συγκεντρώνουν πληροφορίες από διαφορετικές πηγές προκειμένου να έχουν μια ολιστική εικόνα της αγοράς τους. Συχνά αυτό επιτυγχάνεται με πρόσβαση σε κυβερνητικά δεδομένα, φορολογικά έσοδα και εξωτερικά στοιχεία κρατήσεων, καθώς και παραδοσιακές έρευνες. Το κλειδί για την επιτυχία κάθε DMO, τονίζει, είναι η κατανόηση του όγκου πληροφοριών, τόσο ιστορικά όσο και για το μέλλον.
Ένα από τα σημεία, που δεν εξετάζεται όσο πρέπει για τη στρατηγική προώθησης των προορισμών, όπως αναφέρει, είναι η βραχυχρόνια μίσθωση. Ο μικρός αδελφός των παραδοσιακών καταλυμάτων έχει ξεπεράσει σε απόδοση τα ξενοδοχεία ιδιαίτερα αυτήν την περίοδο της πανδημίας.
Αναπόσπαστο μέρος του τουρισμού η βραχυχρόνια μίσθωση
Οι διακοπές σε ακίνητα βραχυχρόνιας μίσθωσης, επισημαίνει ο Alex Gomez, αποτελούν αναπόσπαστο μέρος του τουριστικού τοπίου το 2021. Στις ΗΠΑ έφτασαν σε επίπεδα ρεκόρ πληρότητας, αν και λειτουργούν διαφορετικά με τα ξενοδοχεία. Η βραχυχρόνια μίσθωση, σε σχέση με τα ξενοδοχεία, έχει διαφορετικά δημογραφικά χαρακτηριστικά, λόγω του διαφορετικού εύρους διαθέσιμων ανέσεων και μεγεθών των ακινήτων.
Επίσης, τονίζει, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι τα έσοδα από τις βραχυχρόνιες μισθώσεις, ως επί το πλείστον, παραμένουν στην τοπική οικονομία και όχι μακριά από την έδρα μιας πολυεθνικής εταιρείας.
Γι’ αυτό, υπογραμμίζει, η κατανόηση των διακριτικών χαρακτηριστικών της βραχυχρόνιας μίσθωσης μπορεί να ενδυναμώσει τους DMO’s να στοχεύσουν στην πραγματική βάση πελατών και να υποστηρίξουν την κατάλληλη ρύθμιση που ωφελεί τόσο τους επισκέπτες όσο και τους κατοίκους.
Ο αρθρογράφος αναφέρει και παραδείγματα τέτοιων στρατηγικών, όπως το Χάμπτονς. Τον Μάρτιο του 2020 όταν ξεκίνησε η πανδημία, προσέλκυσε μαζικά κόσμο από τη Νέα Υόρκη. Στο East Hampton, η ζήτηση ήταν 442% υψηλότερη από τον Μάρτιο του 2019. Η αύξηση των κρατήσεων εκτός εποχής ήταν άνευ προηγουμένου.
Επομένως, πρέπει να αξιοποιείται η δυναμική του κάθε προορισμού ανάλογα με τα δεδομένα της εποχής.
Με αυτές τις πρωτοφανείς αλλαγές στις συμπεριφορές των ταξιδιωτών, ένας DMO δεν μπορεί πλέον να βασίζεται στην εποχικότητα και τα πρότυπα πληρότητας που καθιερώθηκαν σε προ-πανδημικές εποχές, τονίζει ο Alex Gomez. Αλλά πρέπει να είναι έτοιμος, όταν υπάρχουν ανάλογες συνθήκες, να ανταποκριθεί σε τέτοιες μεταβολές για να προσελκύσει και να εξυπηρετήσει μεγάλους όγκους επισκεπτών.
Τα νέα δεδομένα
Στα νέα δεδομένα πρέπει να ληφθούν υπόψη και οι μικρές πόλεις και αγροτικές περιοχές, που παρουσιάζουν τα υψηλότερα επίπεδα ανάπτυξης. Αυξήθηκαν κατά 68,1% τον Μάιο σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα του 2019. Φυσικά, αυτή η έκρηξη αφίξεων βρήκε απροετοίμαστες τις συγκεκριμένες περιοχές.
Ο αρθρογράφος υποστηρίζει την ανταλλαγή πληροφοριών και συνεργασιών μεταξύ γειτονικών πόλεων. Αναφέρει χαρακτηριστικά την περίπτωση δύο από τις μεγαλύτερες τουριστικές πόλεις της Ισπανίας, της Βαρκελώνης και της Σεβίλλης, που ανακοίνωσαν κοινή καμπάνια για την προσέλκυση επισκεπτών.
Η συνεργασία αυτή, όπως τονίζει, μπορεί να φέρει περισσότερες κρατήσεις και στις δύο περιοχές. Εάν επισκέπτεστε το X μέρος, γιατί να μην επισκεφθείτε το Y; είναι η φιλοσοφία τέτοιων κοινών δράσεων.
Κάντε τουρισμό όπου και όταν το θέλετε
Οι γαλλικές Άλπεις, επίσης, αποτελούν ένα παράδειγμα αλλαγής στρατηγικής για τους Οργανισμούς Διαχείρισης Προορισμού. Βλέπουμε, γράφει ο αρθρογράφος, ξεκάθαρα την τάση αντίστροφης εποχικότητας μέσα στα χιονοδρομικά κέντρα και έξω. Οι επισκέπτες μπορούν να έρθουν για πεζοπορία και καθαρό αέρα τους καλοκαιρινούς μήνες. Μια στρατηγική συνεργασίας θα μπορούσε να φέρει επισκέπτες όλο το χρόνο με ελάχιστη προσπάθεια και όλους να επωφελούνται.
Τέτοιες πολιτικές θα ελαφρύνουν και το βάρος του υπερ-τουρισμού σε προορισμούς, αναδιανέμοντας τον πλούτο και σε άλλες περιοχές, καθοδηγώντας και εκπαιδεύοντας τους τουρίστες σε προορισμούς και επιχειρήσεις με λιγότερη πίεση.