Οι οικοδεσπότες που προωθούν τη βραχυχρόνια μίσθωση λίγων ακινήτων, λαμβάνουν υψηλότερη βαθμολογία στις κριτικές ανά ιδιοκτησία από αυτούς που διαχειρίζονται πολλά ακίνητα.
Τη διαπίστωση αυτή αναδεικνύει ανάλυση της Transparent, που εξετάζει τις κριτικές από τον Ιούνιο και εντεύθεν στις πλατφόρμες Airbnb, Vrbo, Booking.com και Tripadvisor.
Σύμφωνα με τα ευρήματα της ανάλυσης, οι οικοδεσπότες με λίγα ακίνητα έχουν μέσο όρο βαθμολογίας στις κριτικές 4,8 (με άριστα το 5) και 18,6 κριτικές ανά καταχώριση. Την ίδια ώρα, οι οικοδεσπότες με περισσότερα από 1.000 ακίνητα έχουν μέσο όρο 4,45 και μόλις 5,3 κριτικές ανά ιδιοκτησία.
Μερικές από τις αιτίες γι’ αυτό το αποτέλεσμα είναι αρκετά λογικές. Όσον αφορά τον αριθμό των κριτικών, οι οικοδεσπότες με χιλιάδες ακίνητα είναι πιθανώς επαγγελματικές εταιρείες διαχείρισης που χρησιμοποιούν πολλά κανάλια διανομής για κάθε μονάδα.
«Οι χρήστες που αναζητούν εναλλακτικά καταλύματα σε Airbnb, Booking, Vrbo και άλλες πλατφόρμες, τις θεωρούν ως έναν από τους πολλούς τρόπους με τους οποίους οι ιδιοκτήτες διανέμουν το απόθεμά τους. Και μερικές φορές οι ενδιαφερόμενοι κάνουν κράτηση απευθείας μαζί τους. Συνέπεια αυτού είναι ο αριθμός των κριτικών που λαμβάνουν και ο αριθμός των κρατήσεων που λαμβάνουν από οποιοδήποτε κανάλι διανομής να είναι αναγκαστικά μικρότερος», λέει ο Drew Patterson, συνιδρυτής και εκτελεστικός πρόεδρος της Transparent.
Η προσωπική πινελιά του ιδιοκτήτη
Ενώ το εύρος της μέσης βαθμολογίας στις παραπάνω κριτικές, από το χαμηλό των 4,45 έως το υψηλό των 4,8, είναι σχετικά μικρό, ο Christophe Salmon, ιδρυτής της Revyoos, που αξιολογεί τις κριτικές στις βραχυχρόνιες μισθώσεις, λέει ότι αυτή η διαφορά αναδεικνύει την “προσωπική πινελιά” στις υπηρεσίες που παρέχει ο ιδιοκτήτης ενός σπιτιού στον επισκέπτη.
Αυτό, τονίζει, είναι που μπορεί να κάνει τη διαφορά. Ένας ιδιοκτήτης, που κάνει τα πάντα μόνος του, έχει μια πιο ζεστή επαφή και συνομιλία με τον επισκέπτη και κάνει τη διαδικασία πιο προσωπική. Ενώ με έναν μεγάλο διαχειριστή ακινήτων τα πράγματα είναι πιο “βιομηχανικά”, με τον επισκέπτη να έρχεται σε επαφή με διαφορετικούς ανθρώπους.
Ο ίδιος επισημαίνει ότι είναι επίσης πιο εύκολο να δώσει κάποιος μια κακή κριτική όταν δεν έχει καμία προσωπική επαφή με τον ιδιοκτήτη του ακινήτου.
Η αξία των κριτικών
Σύμφωνα με την έκθεση Phocuswright’s US Short-Term Rentals 2021, που κυκλοφόρησε τον Νοέμβριο και βασίζεται σε μελέτη με χρήστες και οικοδεσπότες βραχυχρόνιων μισθώσεων, το 29% των καταναλωτών δηλώνει ότι εξετάζει τις βαθμολογίες στις κριτικές όταν συγκρίνει ακίνητα παρόμοιας αξίας και άνεσης, καθιστώντας τις κριτικές δεύτερο πιο δημοφιλές κριτήριο για κράτηση – μετά το ισχυρό Wi-Fi, που είναι ο πρώτος παράγοντας.
Η Madeline List, αναλυτής της έρευνας της Phocuswright, επισημαίνει επίσης ότι το 40% των ταξιδιωτών που εργάζονται εξ αποστάσεως ανέφερε ότι αναζητούν ακίνητα με καλές κριτικές.
Οι κριτικές επηρεάζουν επίσης τα έσοδα. Σε ανάλυση δεδομένων που εξέτασε η Transparent, από την Airbnb, από τον Απρίλιο, για τις Ηνωμένες Πολιτείες, τη Γαλλία, την Ισπανία, τη Μεγάλη Βρετανία και την Ιταλία, βρήκε μια συσχέτιση μεταξύ κριτικών και πληρότητας. Σε όλες τις αγορές, οι καταχωρίσεις με βαθμολογία 4,7 ή υψηλότερη είχαν κατά μέσο όρο 5% μεγαλύτερη πληρότητα. Όσον αφορά τον αριθμό των κριτικών, στις Ηνωμένες Πολιτείες, τα ακίνητα με μία έως πέντε κριτικές είχαν κατά μέσο όρο 57% πληρότητα, ενώ εκείνα με 21 ή περισσότερες κριτικές κατά μέσο όρο 71% πληρότητα.