Η κατακραυγή των hosts στα social media για τις χρεώσεις της Airbnb έχει πάρει πλέον διαστάσεις καταιγίδας. Τόσο που η δημοφιλής πλατφόρμα αναγκάστηκε να δηλώσει ότι θα επανεξετάσει το θέμα των χρεώσεων.
Πολλοί χρήστες έχουν επισημάνει ότι οι καταχωρίσεις στην Airbnb έχουν φορτωθεί με τόσες επιπλέον χρεώσεις, που συχνά το ξενοδοχείο μοιάζει καλύτερη λύση.
«Πρέπει να σταματήσουμε την Airbnb» έγραψε στο Twitter ένας χρήστης, ποστάροντας το εξής στιγμιότυπο οθόνης:
https://twitter.com/mariokartdwi/status/1394176793616080896?s=20
Μια καταχώρηση των 99 δολαρίων κατέληγε να κοστίζει σχεδόν 414 δολάρια, για δύο διανυκτερεύσεις!
Το συγκεκριμένο tweet πήρε περίπου 212.000 likes και προκάλεσε χιλιάδες σχόλια.
Η αντίδραση της Airbnb
Η Airbnb φυσικά υπερασπίστηκε τη διαφάνεια στην τιμολογιακή της πολιτική, εξήγησε τον τρόπο καθορισμού των τελών και υποσχέθηκε ότι θα επανεξετάσει το ζήτημα.
Ο Nate Blecharczyk, ένας από τους συνιδρυτές της εταιρείας, δήλωσε σε μια συνέντευξη αυτή την εβδομάδα: Τα τέλη καθαρισμού ήταν πάντα μέρος της εμπειρίας. Η αντίδραση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι νέα.
«Σίγουρα θα ρίξουμε μια δεύτερη ματιά σε αυτό το ζήτημα σε συνεργασία με τους οικοδεσπότες μας», είπε.
Οι χρεώσεις καθαρισμού καθορίζονται από τους οικοδεσπότες, ώστε να μπορούν να προσαρμοστούν στις ανάγκες τους. Η Airbnb σημειώνει ότι προσφέρει συμβουλές για «τη διατήρηση του ποσού σε λογικά επίπεδα και προτείνει να μην χρεώνουν καθόλου τα έξοδα καθαρισμού». Στις πρώτες μέρες της πανδημίας, η εταιρεία ανακοίνωσε μια βελτιωμένη διαδικασία καθαρισμού για να ακολουθήσουν οι οικοδεσπότες.
«Γνωρίζουμε επίσης ότι οι επισκέπτες θέλουν πραγματικά μια καθαρή ιδιοκτησία», δήλωσε ο Blecharczyk. «Σίγουρα δεν θέλουμε να θέσουμε σε κίνδυνο την ποιότητα του καθαρισμού περιορίζοντας την αποζημίωσή τους».
Σύμφωνα με την εταιρεία, το 45% των καταχωρίσεων σε παγκόσμιο επίπεδο δεν χρεώνει τέλη καθαρισμού. Και για όσους το κάνουν, το κόστος κατά μέσο όρο είναι μικρότερο από το 10% της συνολικής κράτησης.
Επίσης προστίθενται τα τέλη υπηρεσιών, που καθορίζονται από την Airbnb, και οι φόροι που καθορίζονται από τις τοπικές κυβερνήσεις.
Η εταιρεία σημείωσε ότι και αυτά και τα τέλη καθαρισμού είναι πάντα εμφανή πριν από την ώρα πληρωμής.
Συνεχίζεται η δυσαρέσκεια
Οι χρήστες δεν φαίνονται ικανοποιημένοι από την απάντηση της Airbnb ότι θα προχωρήσει σε αναθεώρηση των χρεώσεων και θα κάνει συστάσεις.
«Μάλλον δεν διασύραμε αρκετά την Airbnb στο Twitter. Αυτές οι τιμές εκτός δυνατοτήτων», έγραψε ένας χρήστης νωρίς την Τρίτη το πρωί.
Η φρενίτιδα εναντίον των χρεώσεων ξέσπασε μια εβδομάδα πριν η Airbnb αποκαλύψει περισσότερες από 100 αλλαγές στις οποίες προχώρησε με σκοπό να διευκολύνει τη χρήση του ιστότοπου και να προσελκύσει οικοδεσπότες. Οι αλλαγές περιλαμβάνουν την προσθήκη περισσότερων εργαλείων για ευέλικτες αναζητήσεις, καθιστώντας τις πολιτικές ακύρωσης πιο ξεκάθαρες και διπλασιάζοντας τον αριθμό των υπαλλήλων υποστήριξης πελατών αυτό το καλοκαίρι.
«Το πιο σημαντικό πράγμα είναι ότι μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας», δήλωσε ο Blecharczyk. Σημείωσε ότι η εταιρεία δεν είχε αρκετό προσωπικό υποστήριξης πελατών πέρυσι.
«Το περασμένο καλοκαίρι ήταν μια πραγματική πρόκληση, επειδή δεν περιμέναμε να είναι τόσο γρήγορη η ανάκαμψη».
Η Airbnb λέει ότι συνεχίζει να αναμένει μια «άνευ προηγουμένου» ανάκαμψη, καθώς οι άνθρωποι έχουν μεγαλύτερη ευελιξία να εργάζονται εξ αποστάσεως, να ταξιδεύουν όταν θέλουν και να παραμένουν σε μέρη για περισσότερο χρόνο.
«Αυτό που βλέπουμε στα ταξίδια είναι η μεγαλύτερη ανάκαμψη, όχι μόνο τα τελευταία χρόνια. Αλλά ίσως η μεγαλύτερη ταξιδιωτική ανάκαμψη σε σχεδόν έναν αιώνα», δήλωσε ο συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος Brian Chesky στο «Good Morning America».
Πηγή: The Washington Post