Έλλειψη σπιτιών για βραχυχρόνια μίσθωση στην πλατφόρμα της ενόψει της καλοκαιρινής σεζόν θα έχει η Airbnb, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο Μπράιαν Τσέσκυ.
Η Αirbnb αναμένει έκρηξη της ζήτησης τους επόμενους μήνες για σπίτια και εναλλακτικά καταλύματα σε όλο τον κόσμο τους επόμενους μήνες, όμως, διαπιστώνει σταθερότητα στις νέες καταχωρίσεις στην πλατφόρμα.
Γι’ αυτό και σπεύδει να προειδοποιήσει ότι δεν θα έχει αρκετούς οκοδεσπότες για να καλύψει τη ζήτηση. Ειδικά σε μη αστικούς προορισμούς αυτό το καλοκαίρι.
Ο κ.Τσέσκυ, κατά την παρουσίαση των αποτελεσμάτων της εταιρείας το α’ τρίμηνο του έτους (αύξηση εσόδων κατά 5%, με μεγάλες όμως ζημιές), επανέλαβε την εκτίμηση ότι τα ταξίδια θα είναι πλέον πολύ διαφορετικά από πριν.
Οι άνθρωποι, είπε, ανακαλύπτουν ότι δεν χρειάζεται να είναι προσδεμένοι σε μια τοποθεσία για να ζήσουν και να εργαστούν. Πολλοί εργάζονται εξ αποστάσεως και, ως εκ τούτου, έχουν τη δυνατότητα εναλλαγής περισσότερων προορισμών.
Τα στοιχεία των κρατήσεων στηρίζουν αυτή την τοποθέτηση του κ.Τσέσκυ:
Το ένα τέταρτο των διανυκτερεύσεων σε σπίτια και καταλύματα της Airbnb αφορούν σε διαμονές 28 ημερών ή περισσότερο. Το 2019 το ποσοστό αυτό έφτανε μόλις το 14%. Τέτοιος αριθμός διανυκτερεύσεων, είπε ο κ.Τσέσκυ, δεν μπορεί να χαρακτηρισθεί ως ταξίδι.
Ακριβότερες κρατήσεις
Η κατά 5% αύξηση των εσόδων της εταιρείας στο α’ τρίμηνο του 2021, έναντι του αντίστοιχου τριμήνου το 2020, αποδίδεται στη στροφή των ταξιδιωτών σε ακριβότερες κρατήσεις. Και αυτό γιατί οι περισσότερες κρατήσεις αφορούσαν οικογένειες και ολόκληρα σπίτια και πρωτίστως σε μη αστικούς προορισμούς.
Αυξημένες τιμές το καλοκαίρι
Η πλατφόρμα, όπως είπε ο κ.Τσέσκυ, αναμένει σημαντικά υψηλότερες κρατήσεις αυτό το καλοκαίρι σε σύγκριση με το περυσινό. Σε συνδυασμό με την εκτιμώμενη μειωμένη προσφορά σπιτιών, η πλατφόρμα θεωρεί βέβαιο ότι θα παραμείνουν οι διογκωμένες τιμές στις περισσότερες βραχυχρόνιες μισθώσεις.
Η Airbnb, πάντως, ξεκίνησε στα τέλη Φεβρουαρίου εκστρατεία τηλεοπτικού και ψηφιακού μάρκετινγκ για να προσελκύσει περισσότερους οικοδεσπότες, σε μια προσπάθεια να αντιμετωπίσει την προβλεπόμενη έλλειψη σπιτιών.
Βελτιώσεις στην εμπειρία των επισκεπτών
Όπως είπε ο κ.Τσέσκυ, η Airbnb θα παρουσιάσει στις 24 Μαΐου μια μεγάλη αλλαγή στην ιστοσελίδα της, τη μεγαλύτερη που έγινε εδώ και 12 χρόνια. Η αλλαγή θα αφορά βελτιώσεις στην εμπειρία των επισκεπτών.
Τα αποτελέσματα α’ τριμήνου
Στο α’ τρίμηνο του 2021 η Airbnb, που είναι πλέον εισηγμένη στο Χρηματιστήριο της Ν. Υόρκης, είχε έσοδα ύψους 887 εκατ. δολαρίων. Πρόκειται για νούμερο κατά 5% αυξημένο σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι.
Ο αριθμός των κρατήσεων αυξήθηκε κατά 13%. Η μέση ημερήσια τιμή διαμονής ήταν στα 160 δολάρια (+35% σε σχέση με πέρυσι).
Στο τρίμηνο, όμως, είχε ζημιές 1,8 δισ. Δολαρίων. Σε αυτό, όπως ανέφερε η εταιρεία, συνέβαλε μια σειρά εφάπαξ δαπανών.
Η ανάκαμψη στην Ευρώπη
Στο α’ τρίμηνο η Airbnb είχε καλές επιδόσεις στις ΗΠΑ και όχι στην Ευρώπη, όπως αναμένει την άρση των ταξιδιωτικών περιορισμών. Ήδη, όπως ανέφερε, μετά τις ανακοινώσεις του βρετανού πρωθυπουργού Μπόρις Τζόνσον για σταδιακή άρση των περιορισμών, παρατηρήθηκε μια απότομη αύξηση των κρατήσεων στο Ηνωμένο Βασίλειο. Κάτι ανάλογο διαπιστώθηκε και στη Γαλλία τον Μάιο.