Μία γυναίκα, μία κράτηση, μηδέν κριτικές. Αυτό ήταν το μόνο που χρειάστηκε για να αισθανθεί καχύποπτη η Vicky Borman, superhost της Airbnb, για τον επισκέπτη που μόλις είχε κάνει κράτηση για το εξοχικό της με 1 υπνοδωμάτιο σε ένα μικρό χωριό της Αγγλίας το περασμένο καλοκαίρι. Έτσι, η Vicky πήγε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να δει τι θα μπορούσε να μάθει, και ανακάλυψε ότι το ένστικτό της ήταν σωστό.
Διερεύνηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης
Η Borman έχει πλούσια εμπειρία όσον αφορά τη φιλοξενία, το χειρισμό επισκεπτών και τη διαχείριση ακινήτων, οπότε νιώθοντας άβολα για το γεγονός ότι η νέα κράτηση προερχόταν από έναν επισκέπτη με 0 κριτικές, θέλησε να ερευνήσει περαιτέρω ποιος ήταν αυτός ο άνθρωπος. Σύμφωνα με το άρθρο στο cnbc.com, η Vicky δεν άργησε να επιβεβαιώσει τους φόβους της. Μια γρήγορη αναζήτηση στο Facebook έδειξε ότι η επισκέπτης της είχε αναρτήσει μια διαφήμιση για ένα πάρτι στο διατηρητέο εξοχικό σπίτι εκείνο το βράδυ! Η Vicky αρνήθηκε αμέσως την κράτηση, αλλά το θέμα δεν τελείωσε εκεί.
Μέσα σε 30 λεπτά από την πρώτη κράτηση που έγινε και απορρίφθηκε, η Vicky έλαβε άλλη μια κράτηση για το ίδιο εξοχικό σπίτι την ίδια νύχτα, αυτή τη φορά από μια ηλικιωμένη κυρία που ρωτούσε για λογαριασμό του γιου της. Φάνηκε αρκετά αθώο με την πρώτη ματιά, αλλά η Vicky δεν το ρίσκαρε και επέστρεψε στο Facebook για να συνεχίσει τις έρευνές της. Έκπληξη-έκπληξη, ο γιος ήταν φίλος στο Facebook με την πρώτη γυναίκα που διαφήμιζε το πάρτι και είχε ήδη προσπαθήσει να κάνει κράτηση.
Κριτική επισκέπτη στην Airbnb
Η Airbnb διαθέτει ένα σύστημα αμοιβαίων κριτικών στην ηλεκτρονική πλατφόρμα κρατήσεών της, σύμφωνα με το Κέντρο Βοήθειας, επειδή “οι κριτικές είναι ζωτικής σημασίας για την οικοδόμηση εμπιστοσύνης στην Airbnb – είναι ένας σημαντικός τρόπος για τους οικοδεσπότες και τους επισκέπτες να δίνουν ανατροφοδότηση ο ένας στον άλλον, να βοηθούν την κοινότητά μας να λαμβάνει ενημερωμένες αποφάσεις και να καταλαβαίνει τι να περιμένει”.
Με τον ίδιο τρόπο που ένας επισκέπτης θέλει να δει καλές κριτικές και απόδειξη ότι ένα ακίνητο και ο οικοδεσπότης του μπορούν να του προσφέρουν μια εξαιρετική εμπειρία, ο οικοδεσπότης θέλει επίσης να βεβαιωθεί ότι οι επισκέπτες θα σέβονται το ακίνητο, τους γείτονες και τους κανόνες.
“Αν κάποιος έχει καλές κριτικές, δεν αισθάνομαι ότι πρέπει να κάνω κάτι άλλο από το να φροντίσω να έχει μια ευχάριστη διαμονή”, δήλωσε η superhost Vicky Borman.
Ενοχλητικοί επισκέπτες σε όλο τον κόσμο
Το πρόβλημα δεν περιορίζεται φυσικά στο Ηνωμένο Βασίλειο, ούτε ειδικά στην Airbnb. Στην πραγματικότητα η εταιρεία οικιακής ασφάλειας Minût διεξήγαγε μια έρευνα και μοιράστηκε τα αποτελέσματά της στην πρόσφατη λευκή βίβλο May 2024. Από μια έρευνα σε 247 επαγγελματίες διαχειριστές ακινήτων στις αγορές Ηνωμένο Βασίλειο, ΗΠΑ, Καναδάς, Γαλλία και Γερμανία, ένα ανησυχητικό 43% των διαχειριστών ακινήτων είχε αντιμετωπίσει παράπονα για θόρυβο από γείτονες σχετικά με τους επισκέπτες τους. Σε πάνω από το 25% είχε εμπλακεί ακόμη και η αστυνομία λόγω των επιπέδων θορύβου. Όπως και η Vicky Borman, το 8% ελέγχει συστηματικά τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ως μέρος της διαδικασίας ελέγχου των επισκεπτών τους όταν έχει υποψίες.
Πηγή: Minût Research White Paper May 2024 (στο άρθρο cnbc.com)
Απάτη με πιστωτική κάρτα
Η βιομηχανία βραχυχρόνιας μίσθωσης δεν είναι μόνο χαρούμενες διακοπές και κριτικές πέντε αστέρων. Κάθε οικοδεσπότης ή επισκέπτης με μια εφιαλτική εμπειρία θα σας το πει αυτό. Και σίγουρα ο κλάδος δεν έχει ανοσία σε απάτες με πιστωτικές κάρτες και άλλες απατεωνιές.
Σε πρόσφατο άρθρο μας καλύψαμε την περίπτωση ενός οικοδεσπότη που χρεώθηκε χιλιάδες ευρώ για υπεραστικές κλήσεις που πραγματοποίησε ο φιλοξενούμενός του. Αλλά υπάρχουν πολλές απάτες εκεί έξω που οι φιλοξενούμενοι σε όλο τον κόσμο γίνονται όλο και πιο κατατοπισμένοι.
Ο Sebastien Long, διευθύνων σύμβουλος της Lodgeur, η οποία διαχειρίζεται βραχυχρόνιες μισθώσεις στο Χιούστον του Τέξας, δήλωσε ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν ως επαγγελματίες διαχειριστές ακινήτων είναι η χρήση κλεμμένων πιστωτικών καρτών για την πραγματοποίηση κρατήσεων στα διαδικτυακά ταξιδιωτικά πρακτορεία (OTA). Ο Long έδωσε μια εικόνα των αριθμών και ενώ φαίνονται μικροί, (έχει μπλοκάρει περίπου το 2% των 2.100 κρατήσεων του), κάθε μπλοκαρισμένη κράτηση μετράει.
Ο Long όντως ελέγχει τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ως μέρος της διαδικασίας ελέγχου. Αλλά λέει ότι “υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που θα μείνουν μερικές ημέρες και μετά θα φύγουν πριν ο πραγματικός κάτοχος της κάρτας έχει την ευκαιρία να αμφισβητήσει τη συναλλαγή με την πιστωτική κάρτα”, δήλωσε. “Ένα από τα σημαντικότερα πράγματα που ψάχνουμε είναι αν το άτομο που κάνει την κράτηση χρησιμοποιεί τη δική του πιστωτική κάρτα”.
Τα τελευταία 5 χρόνια, οι διαδικασίες του Lodgeur και η πάταξη της απάτης με πιστωτικές κάρτες οδήγησαν σε 10 συλλήψεις σε περίπου 9000 επισκέπτες. “Υπάρχει μια τάση της “ψηφιακής κλοπής”, όπου κάποιος θα περάσει ένα Σαββατοκύριακο με την πιστωτική κάρτα κάποιου άλλου, βασικά μικροεγκληματίες που ζουν μεγάλη ζωή”, δήλωσε ο Sebastien.
Όλα ή τίποτα
Ορισμένοι οικοδεσπότες έχουν βαρεθεί τόσο πολύ τους ενοχλητικούς επισκέπτες που κάνουν κράτηση στο Airbnb και σε άλλους OTAs, ώστε έχουν προχωρήσει ένα βήμα παραπέρα σε ό,τι αφορά τον έλεγχο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Η Crystal Shell που διευθύνει την εταιρεία βραχυχρόνιας μίσθωσης “Bailey-Trace” στην Αλαμπάμα των ΗΠΑ δεν ελέγχει τις σελίδες των δυνητικών επισκεπτών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, απλά αρνείται να δεχτεί κρατήσεις από επισκέπτες με κριτικές κάτω από 5 αστέρια.
Για την Crystal, τα 4 και 4,5 αστέρια δεν είναι αρκετά, είναι όλα ή τίποτα για εκείνη και την επιχείρησή της. Για το μέσο όρο των επισκεπτών που συμπεριφέρονται καλά, αυτό μπορεί να φαίνεται αρκετά σκληρό. Αλλά η Shell λέει ότι συχνά οι επισκέπτες που βαθμολογούνται με υψηλή βαθμολογία, αλλά δεν είναι στο επίπεδο των 5 αστέρων, είναι συχνά αυτοί που δεν τηρούν τους κανόνες check-out και αυτό είναι από μόνο του ενοχλητικό.
Έτσι, ενώ η Vicky Borman, ο Sebastien Long και η Crystal Shell έχουν όλοι τους δικούς τους τρόπους να προσπαθούν να διαχειριστούν και να εμποδίσουν ανεπιθύμητους επισκέπτες να εισέλθουν στις ιδιοκτησίες τους, είναι δίκαιο να πούμε ότι ως διαχειριστής ακινήτων θα πρέπει να γνωρίζετε ποιος είναι ο επισκέπτης και αν είναι αυτός που λένε ότι είναι. Μπορεί να σας πάρει μερικά επιπλέον λεπτά από την ημέρα σας, αλλά θα αξίζει τον κόπο. Όπως λέει η Crystal Shell, “ο καλύτερος προγνωστικός δείκτης της μελλοντικής συμπεριφοράς είναι η συμπεριφορά του παρελθόντος”.