Ο ρόλος του concierge σε ένα ξενοδοχείο είναι να φροντίζει για την καλύτερη δυνατή διαμονή των επισκεπτών του. Δίνει οδηγίες, συμβουλές και πληροφορίες για ό,τι αφορά τη λειτουργία του ξενοδοχείου, για τον προορισμό αλλά και για οποιαδήποτε ανάγκη προκύψει. Βρίσκεται στη διάθεση του επισκέπτη 24/7.
Όμως ένα σπίτι που ενοικιάζεται με βραχυχρόνια μίσθωση δεν έχει concierge. Συνήθως οι επισκέπτες ζητούν τέτοιου είδους πληροφορίες από τους ιδιοκτήτες. Το αποτέλεσμα είναι ότι τα μηνύματα πάνε κι έρχονται όλες τις ώρες της ημέρας – και πολλές φορές και της νύχτας…
Πολλές φορές οι ιδιοκτήτες καταφεύγουν στη λύση των σημειωμάτων. Χαρτάκι για τον κωδικό του wi-fi. Χαρτάκι για το πώς δουλεύει το πλυντήριο. Χαρτάκι για τη σύνδεση στο Netflix. Χαρτάκι με τα κοντινότερα σούπερ μάρκετ, εστιατόρια, καφέ. Και το σπίτι τελικά μοιάζει με πίνακα ανακοινώσεων.
Στην ψηφιακή εποχή που ζούμε, δεν θα μπορούσε να μην υπάρχει ένας ψηφιακός οδηγός επισκεπτών. Φανταστείτε ένα ψηφιακό εργαλείο για τον επισκέπτη, ο οποίος θα έχει στο κινητό του ή στον υπολογιστή του όλες τις διαθέσιμες πληροφορίες για τη λειτουργία του σπιτιού, πληροφορίες για την περιοχή που μένει, tips για secret places αλλά και προτάσεις για τον προορισμό γενικότερα. Φανταστείτε ένα ψηφιακό εργαλείο που εσείς το διαμορφώνετε με πληροφορίες που κρίνετε ότι θα εξυπηρετήσουν καλύτερα τον επισκέπτη σας.
Ψηφιακός οδηγός επισκεπτών: τα 5 βασικά σημεία
Ξεκινήστε με τον κωδικό για το wifi
Οι κωδικοί για το wifi είναι συχνά το πρώτο πράγμα που ζητούν οι επισκέπτες όταν φτάνουν, επομένως ο ψηφιακός οδηγός του σπιτιού θα πρέπει να ξεκινά με αυτό.
Συμπεριλάβετε πληροφορίες για στάθμευση και μέσα μαζικής μεταφοράς
Οι κανόνες και οι πινακίδες στάθμευσης στους δρόμους μπορεί να είναι ιδιαίτερα περίπλοκες, ειδικά αν οι επισκέπτες μιλούν άλλη γλώσσα. Σημειώστε τα κοντινά μέσα μαζικής μεταφοράς και προς τα πού πηγαίνουν. Και καλού-κακού βάλτε και χρήσιμα τηλέφωνα (πυροσβεστική, αστυνομία, κ.λπ.).
Πείτε στους επισκέπτες πού να βρουν τα χρήσιμα αντικείμενα και πώς να χρησιμοποιήσουν τις παροχές του σπιτιού
Μετά από ένα μακρύ ταξίδι, μπορεί να είναι δύσκολο να βρουν και να χρησιμοποιήσουν κάποια βασικά είδη σπιτιού. Για παράδειγμα, περιγράψτε πού ακριβώς βρίσκεται ο θερμοστάτης για τη θέρμανση, ο διακόπτης του θερμοσίφωνα, το χειριστήριο του air condition, οι πετσέτες, τα σεντόνια, το χαρτί υγείας, τα μαχαιροπήρουνα και άλλα είδη κουζίνας.
Επίσης, για τα σπίτια σε πιο απομακρυσμένες περιοχές μπορεί να χρειάζονται κάποιες ειδικές οδηγίες, όπως πού να βγάλουν τα σκουπίδια ή να προσέχουν την κατανάλωση του νερού και του ρεύματος ή θέματα κουνουπιών.
Δώστε στους επισκέπτες οδηγίες πώς να χρησιμοποιήσουν τον φούρνο μικροκυμάτων, την καφετιέρα, το πλυντήριο ρούχων και πιάτων. Επίσης πώς να συνδεθούν στο Netflix ή σε οποιαδήποτε άλλη υπηρεσία διαθέτετε.
Κάντε προτάσεις για τον προορισμό και τις δραστηριότητες που μπορεί να απολαύσει
Οι επισκέπτες σας ενδιαφέρονται να “ζήσουν” τον προορισμό. Εκτός από τα απολύτως απαραίτητα (κοντινά σούπερ μάρκετ, φούρνους, καφέ), δώστε τους προτάσεις για φαγητό και ποτό. Κάντε μια σύντομη αναφορά στα αξιοθέατα της περιοχής και ίσως προτείνετε και κάποιες κοντινές εκδρομές. Μην ξεχάσετε να δώσετε πληροφορίες για το πώς μπορούν να φτάσουν εκεί που τους προτείνετε. Επίσης, αν φιλοξενείτε οικογένεια με παιδιά, κάντε μερικές αναφορές για δραστηριότητες για παιδιά.
Φροντίστε ο ψηφιακός οδηγός επισκεπτών να είναι σύντομος και εύχρηστος
Είναι σημαντικό να φροντίζετε ο ψηφιακός οδηγός επισκεπτών να είναι σύντομος και συγκεκριμένος. Δεν θέλετε να χαθεί ο επισκέπτης μέσα σε ατελείωτες σελίδες με οδηγίες, τις οποίες τελικά δεν θα διαβάσει ποτέ.

Ψηφιακός οδηγός επισκεπτών της WiFiCatalogue
Αυτό το εργαλείο υπάρχει και δεν χρειάζεται πλέον να το φαντάζεστε… Λέγεται HomeSpot by WifiCatalogue και αποτελεί το νέο trend!
Το HomeSpot είναι η νέα πρωτοποριακή υπηρεσία του WifiCatalogue, με την οποία μπορείτε να φτιάξετε εύκολα τον δικό σας ψηφιακό οδηγό επισκεπτών σε όλες τις γλώσσες!

Ξεναγήστε τους στο σπίτι που τους φιλοξενείτε, μιλήστε τους για την περιοχή και δείξτε τους όλα όσα θα κάνουν τη διαμονή τους αξέχαστη!
Με το HomeSpot μπορείτε πλέον να έχετε όλες τις πληροφορίες που τους παρέχετε στο check in, συγκεντρωμένες σε ένα ψηφιακό οδηγό επισκεπτών που θα έχουν διαθέσιμο ανά πάσα στιγμή στη κινητή συσκευή τους.
Εμφανίζεται στη συσκευή του επισκέπτη σε όποια γλώσσα επιλέξετε, απλά σκανάροντας[1] ένα QR Code που βρίσκεται μέσα στο σπίτι (π.χ. σε ένα καλαίσθητο καδράκι). Και για τους πιο οργανωτικούς, μπορείτε ακόμα και να το στείλετε με link πριν την άφιξη του επισκέπτη σαν ενημερωτικό υλικό, ώστε να έχει το χρόνο να το μελετήσει.
Το HomeSpot είναι ο ηλεκτρονικός concierge που θα σας κάνει Super Host !
Απλό, σύγχρονο και τέλειο; Αρκεί να το ζητήσετε ακολουθώντας το link
Είναι σίγουρο ότι ο επισκέπτης θα ενθουσιαστεί και θα έχει έναν ακόμα λόγο για να σας κάνει καλύτερη αξιολόγηση.
[1] Στα iphones δεν χρειάζεται καμία εφαρμογή γίνεται σάρωση απλά από τη κάμερα, ενώ για τα androids ο χρήστης κατεβάζει μια εφαρμογή QR scan εάν δεν έχει ή μέσω Viber.