Δύο ημέρες γεμάτες από τους ρυθμούς των Coldplay έζησε η Αθήνα στις 8 και 9 Ιουνίου και οι fans του βρετανικού συγκροτήματος έδωσαν μια τονωτική ένεση και στα καταλύματα τύπου Airbnb.
Με βάση τα στοιχεία που μας παρείχε η Beyond Pricing, το εργαλείο τιμολόγησης για καταλύματα βραχυχρόνιας μίσθωσης, η πληρότητα των καταλυμάτων τύπου Airbnb στην Αθήνα στις 9 Ιουνίου, έφτασε στα πρωτόγνωρα επίπεδα του 81,5%. Να σημειωθεί ότι πέρυσι την ίδια ημέρα ήταν στο 64%.
Με τη ζήτηση να είναι τόσο αυξημένη, είναι λογικό ότι αυξήθηκαν και οι τιμές. Έτσι από τα 100 ευρώ που ήταν πέρυσι η μέση τιμή διανυκτέρευσης (ADR), αυτές τις ημέρες έφτασε στα 144 ευρώ.
Με αυτή την αύξηση στις πληρότητες και την άνοδο της τιμής, τα έσοδα ανά διανυκτέρευση (RevPAN) για τους οικοδεσπότες σχεδόν διπλασιάστηκαν σε σύγκριση με πέρυσι. Από λίγο περισσότερο από 69 ευρώ πέρυσι, εκτοξεύτηκαν σε πάνω από 133 ευρώ φέτος για τις ημέρες των δύο συναυλιών.
Είναι προφανές ότι η διπλή συναυλία των Coldplay αποτέλεσε μια μοναδική ευκαιρία για τους οικοδεσπότες και τους διαχειριστές Airbnb να επωφεληθούν από την αυξημένη ζήτηση και να ενισχύσουν τα περιθώρια κέρδους τους θέτοντας υψηλότερες τιμές για τις καταχωρήσεις τους. Και καθώς φαίνεται, πολλοί ταξιδιώτες ήταν πρόθυμοι να επενδύσουν περισσότερα για να εξασφαλίσουν τη σωστή τοποθεσία και να απολαύσουν μια ξεχωριστή εμπειρία στην πόλη. Να σημειωθεί ότι από τα 122.000 εισιτήρια, τα 40.000 αγοράστηκαν από αλλοδαπούς.
Η πρόκληση για τους διαχειριστές ήταν να ευθυγραμμίσουν τις στρατηγικές τιμολόγησής τους αναλόγως.
Τα μεγάλα events φέρνουν άνοδο της ζήτησης
Οι συναυλίες, ο αθλητισμός και οι πολιτιστικές εμπειρίες έχουν αναδειχτεί σε πολύ ελκυστικά γεγονότα για τους τουρίστες μετά την πανδημία. Πρόκειται για μια ταξιδιωτική τάση, η οποία έχει ήδη αποκτήσει και όνομα. Λέγεται «τουρισμός πάθους».
Το φαινόμενο Taylor Swift πέρυσι στις ΗΠΑ αναμένεται να επαναληφθεί φέτος στην Ευρώπη. Η αύξηση της ζήτησης για καταλύματα στις πόλεις της Βρετανίας όπου θα πραγματοποιηθούν συναυλίες της δημοφιλούς σταρ αυξήθηκαν κατά μέσο όρο κατά 337% για τις βραδιές των παραστάσεων.
Έρευνα της Oxford Economics, η οποία έγινε κατά παραγγελία της Airbnb, επιχειρεί να ποσοτικοποιήσει τον οικονομικό αντίκτυπο των μεγάλων events στον τουρισμό. Καταγράφει την επίδραση που είχαν ο Ευρωπαϊκός Διαγωνισμός Τραγουδιού στο Λίβερπουλ (2023), οι Κοινοπολιτειακοί Αγώνες στο Μπέρμιγχαμ (2022) και η COP26 στη Γλασκώβη (2021).
Με βάση την έρευνα, αυτά τα τρία events συνέβαλαν συνολικά πάνω από 36 εκατομμύρια λίρες στο ΑΕΠ του Ηνωμένου Βασιλείου. Η μερίδα του λέοντος στις εισπράξεις προέρχεται από τους επισκέπτες της Airbnb, οι οποίοι εκτιμάται ότι ξόδεψαν συνολικά 31,5 εκατομμύρια λίρες.
Το Λίβερπουλ υποδέχτηκε 5.900 επισκέπτες, με τους επισκέπτες της Airbnb να ξοδεύουν 2,8 εκατομμύρια λίρες στις τοπικές κοινότητες κατά τη διάρκεια της Eurovision. Το Μπέρμιγχαμ είχε 14.000 επισκέπτες για τους Κοινοπολιτειακούς Αγώνες και οι επισκέπτες της Airbnb ξόδεψαν 5,3 εκατ. λίρες. Η Γλασκώβη είχε 40.000 επισκέπτες για την COP26 και 10 εκατομμύρια λίρες ξοδεύτηκαν από τους επισκέπτες της Airbnb σε τοπικά εστιατόρια, λιανικό εμπόριο, μεταφορές, ψυχαγωγία.
Ταυτόχρονα επωφελούνται και οι γύρω προορισμοί καθώς πολλοί επισκέπτες αναζητούν οικονομικότερα καταλύματα ακόμα και αν η τοποθεσία τους είναι πιο απομακρυσμένη σε σχέση με την τοποθεσία του event. Περίπου το 40% των διανυκτερεύσεων επισκεπτών για τους Κοινοπολιτειακούς Αγώνες του Μπέρμιγχαμ στην Airbnb ήταν σε έξι γειτονικές περιοχές.
Η Oxford Economics εκτιμά ότι θα απαιτούνταν επιπλέον 25.300 δωμάτια ξενοδοχείων για να φιλοξενηθούν όλοι οι επισκέπτες της Airbnb κατά τη διάρκεια των τριών εκδηλώσεων.
Πώς θα επωφεληθείτε από τον «τουρισμό πάθους»
Ως οικοδεσπότης καταλυμάτων Airbnb σε μια ανταγωνιστική αγορά, όπως είναι η Αθήνα αλλά και άλλοι προορισμοί της Ελλάδας, η υιοθέτηση προηγμένων στρατηγικών δυναμικής τιμολόγησης και η αξιοποίηση των γνώσεων της αγοράς σε πραγματικό χρόνο είναι ζωτικής σημασίας για να παραμείνετε ανταγωνιστικοί όταν ένα γεγονός, όπως οι συναυλίες των Coldplay, ανακοινώνεται στην περιοχή σας.
Δεν είναι απαραίτητο να παρακολουθείτε μόνο τα μεγάλα events. Υπάρχουν και πολλά μικρότερης εμβέλειας που όμως «ξεκλειδώνουν» αγορές niche. Αυτές συνήθως είναι διατεθειμένες να ξοδέψουν αρκετά χρήματα. Ένας τοπικός αγώνας κολύμβησης ή τρεξίματος ή μια μεσαίου μεγέθους αθλητική διοργάνωση, ένα γαστρονομικό φεστιβάλ, ένα θεατρικό ή μουσικό φεστιβάλ, ένα συνέδριο, όλα αποτελούν ευκαιρίες να διευρύνετε την πελατειακή σας βάση.
Ένα χρήσιμο εργαλείο είναι να παρακολουθείτε τα δεδομένα της αγοράς σε πραγματικό χρόνο. Με τον τρόπο αυτό, μπορείτε να εντοπίζετε περιόδους αυξημένης και μειωμένης ζήτησης από τους καταναλωτές πριν από την εμφάνισή τους. Αυτό με τη σειρά του σημαίνει ότι μπορείτε να προσαρμόζετε τη στρατηγική σας εκ των προτέρων για να μεγιστοποιήσετε τις κρατήσεις και τα έσοδα. Επιπλέον, ένα εργαλείο revenue management που ενσωματώνει τα δεδομένα αναζήτησης στη δυναμική τιμολόγηση, σημαίνει ότι μπορείτε να εξοικονομήσετε χρόνο αντί να το κάνετε μόνοι σας.