• Η πύλη ενημέρωσης των επαγγελματιών της Βραχυχρόνιας Τουριστικής Μίσθωσης
ΝΕΑ

Ποιος είναι ο επόμενος στόχος της Airbnb

Ο επόμενος στόχος της Airbnb αρχίζει πλέον να γίνεται πιο ξεκάθαρος. Η επόμενη φάση της ανάπτυξής της έχει ξεκινήσει.

Ένας περιορισμένος αριθμός ξενοδοχείων από την προσφάτως αποκτηθείσα HotelTonight εντάσσεται στην πλατφόρμα, η οποία διευρύνει τις καταχωρίσεις της.

Η κίνηση αυτή συνδυάζεται με την απόφαση της Airbnb να καταργήσει την προμήθεια των επισκεπτών στις νέες καταχωρήσεις ξενοδοχείων. Ο στόχος της είναι διττός: Αφενός να ανταγωνιστεί την Booking Holdings η οποία δεν χρεώνει προμήθεια στους επισκέπτες. Και αφετέρου προσπαθεί να συμβαδίσει με τον τρόπο που οι ταξιδιώτες έχουν συνηθίσει να κάνουν κρατήσεις δωματίων.

Προς το παρόν, η Airbnb δεν είναι έτοιμη να ενσωματώσει μαζικά καταχωρίσεις ξενοδοχείων της HotelTonight. Λειτουργώντας πιλοτικά, επιχειρεί να δοκιμάσει το μοντέλο που ταιριάζει καλύτερα στα δεδομένα της. Ωστόσο, δεν πρόκειται για μια αυτόματη μετάβαση από τη μια πλατφόρμα στην άλλη. Οι ιδιοκτήτες boutique ξενοδοχείων της HotelTonight θα αποφασίσουν μόνοι τους αν θέλουν να επιλέξουν το κανάλι διανομής της Airbnb.

Επόμενος στόχος ο εμπλουτισμός της πλατφόρμας Airbnb

Από τις 4 Ιουνίου, η Airbnb προχωρά στην κατάργηση της προμήθειας που πληρώνουν οι επισκέπτες και κρατά προμήθεια μόνο από τα νέα ξενοδοχεία που εγγράφονται στην πλατφόρμα –εκτός Κίνας. Η κίνηση αυτή εντάσσεται στη στρατηγική για μετατροπή της από πλατφόρμα με εναλλακτικά καταλύματα σε μια που περιέχει και ξενοδοχεία.

Ο επόμενο στόχος της Airbnb φαίνεται ξεκάθαρα από τις δηλώσεις εκπροσώπου της. “Στο επίκεντρο της στρατηγικής μας είναι να επανασχεδιάσουμε το ταξίδι, δημιουργώντας μια ολοκληρωμένη ταξιδιωτική πλατφόρμα που συνδυάζει το πού μένουν οι ταξιδιώτες, τι κάνουν και πώς φτάνουν εκεί, όλα σε ένα σημείο. Οι ομάδες της Airbnb και της HotelTonight εργάζονται για να δημιουργήσουν περισσότερες ευκαιρίες στους ξενοδοχειακούς εταίρους να συνδέονται απευθείας και να επωφελούνται από τη ζήτηση των επισκεπτών μας».

Η Airbnb έχει ξεκινήσει την προώθηση των ξενοδοχείων και στις δύο πλατφόρμες. Στο HotelTonight, σε συγκεκριμένες πόλεις, υπάρχει link προς την Airbnb για τους ταξιδιώτες που επιθυμούν να αναζητήσουν πρόσθετες επιλογές διαμονής.

Προς το παρόν, είναι δύσκολο να συγκρίνει κανείς τις ιδιοκτησίες που υπάρχουν ταυτόχρονα και στις δύο πλατφόρμες. Μια τέτοια περίπτωση είναι το Hotel Stratford στη Union Square του Σαν Φρανσίσκο. Μέσω Airbnb, χρεώνει 202 δολάρια τη διανυκτέρευση μια Πέμπτη βράδυ, σε queen δωμάτιο για δύο άτομα. Επιπλέον, υπάρχει χρέωση 34 δολάρια για καθαρισμό, 20 δολάρια προμήθεια και 20 δολάρια για φόρους και τέλη.

Ωστόσο στην HotelTonight, όπου το ίδιο το ξενοδοχείο επιλέγει τον τύπο του δωματίου για τον επισκέπτες, η τιμή επίσης για Πέμπτη βράδυ είναι 126 δολάρια. Αρκετά φθηνότερα από ό,τι στην Airbnb αν και δεν είναι σαφές αν πρόκειται για ίδιο τύπο δωματίου. Επιπλέον, υπάρχει χρέωση 21 δολάρια για φόρους και τέλη αλλά δεν υπάρχει χρέωση για καθαρισμό και προμήθεια.

Τα ξενοδοχεία που καταχωρούνται στην Airbnb καθορίζουν μόνα τους τις τιμές τους. Σύμφωνα με την Airbnb, η κατάργηση της προμήθειας από τον επισκέπτη δίνει στα ξενοδοχεία μεγαλύτερο έλεγχο στην τιμολογιακή τους πολιτική.

Σύγκλιση τελών μεταξύ σπιτιών και ξενοδοχείων

Ο T.J. Clark, συνιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της Turnkey Vacation Rentals αναρωτιέται αν τελικά θα επιβιώσει η προμήθεια των επισκεπτών στον κλάδο των εναλλακτικών καταλυμάτων.

«Το έχουμε ξαναδεί στην ιστορία των καναλιών διανομής ξενοδοχείων, όταν η Orbitz έριξε τις προμήθειες. Σαν ντόμινο, οι διαδικτυακοί τουριστικοί πράκτορες ακολούθησαν το παράδειγμα και η προμήθεια δεν επέστρεψε ποτέ».

Ο Joe Haslam, πρόεδρος της Hot Hotels στην Ισπανία, βλέπει την απόκτηση της HotelTonight από την Airbnb σαν έναν αποδοτικό τρόπο για να ανέλθει στην κατηγορία που συνδυάζει σπίτια και ξενοδοχεία.

«Μου έκανε εντύπωση πόσες φορές αναφερόταν ο όρος boutique hotels στο δελτίο τύπου που αφορούσε την εξαγορά, αναφέρει ο Haslam. Η Airbnb έχει προχωρήσει πολύ από το μοντέλο της ενοικίασης ενός δωματίου για λίγα επιπλέον έσοδα. Πολλοί οικοδεσπότες είναι πλέον τόσο εξελιγμένοι, που στην πραγματικότητα διαθέτουν boutique ξενοδοχεία, ακόμα και αν δεν ονομάζονται έτσι. Αντίθετα, πολλά boutique ξενοδοχεία έχουν προσθέσει παροχές παρόμοιες με αυτές των διαμερισμάτων στο χαρτοφυλάκιό τους. Όσο οι διαφορές γίνονται όλο και μικρότερες, η προσθήκη του χαρτοφυλακίου της HotelTonight είναι ένας γρήγορος τρόπο για την Airbnb να προσφέρει ένα πλήρες φάσμα επιλογών σε αυτή τη νέα κατηγορία συνδυασμού σπιτιών και ξενοδοχείων».

Οι επιπτώσεις για τη Booking και την Expedia

O Senior Research Analyst του Skift, Seth Borko, θεωρεί ότι η μετάβαση από την Airbnb σε προμήθεια μόνο από τους ιδιοκτήτες μπορεί να αποτελέσει πρόκληση για τη Booking.com και τη Expedia.

«Μέχρι τώρα, είχαν να ανταγωνιστούν την Airbnb διαθέτοντας παρόμοιο χαρτοφυλάκιο, αλλά χρέωναν τους ιδιοκτήτες με σημαντικά υψηλότερες προμήθειες», δήλωσε ο Borko. «Η αλλαγή της Airbnb ώστε να ταιριάζει με το μοντέλο των ιστοσελίδων κρατήσεων σημαίνει ότι θα υπάρξει λιγότερη διαφορά μεταξύ των τριών από την πλευρά του προμηθευτή».

Οι ιδιοκτήτες των ξενοδοχείων θα μπορούσαν να βρουν κάποιο πλεονέκτημα στις αλλαγές, αλλά η Expedia και η Booking θα μπορούσαν να αισθάνονται πίεση, είπε ο Borko.

«Ακόμα κι έτσι, η είσοδος της Airbnb στον ανεξάρτητο ξενοδοχειακό χώρο με μαζικό τρόπο – αν και μπορεί κανείς να υποστηρίξει ότι 60.000 ακίνητα δεν είναι ακόμα «πολλά»- θα μπορούσε να μετατοπίσει τις πιέσεις από τους ξενοδόχους στα διαδικτυακά ταξιδιωτικά γραφεία, σε ό,τι αφορά τις τιμές και τα περιθώρια κέρδους», δήλωσε ο Borko. «Μακροπρόθεσμα, αυτό θα μπορούσε να είναι μια σημαντική απειλή για τα online ταξιδιωτικά πρακτορεία, κατά την άποψή μας».

Οι επιπτώσεις για τη βραχυχρόνια μίσθωση

Η προσθήκη ξενοδοχείων στην Airbnb, συμπεριλαμβανομένων και εκείνων της HotelTonight, θα μπορούσαν να ωφελήσουν και τα εναλλακτικά καταλύματα.

«Γνωρίζουμε επίσης ότι η προσφορά ξενοδοχείων και vacation rentals στην ίδια πλατφόρμα μπορεί να λειτουργήσει συμπληρωματικά η μία για την άλλη», ανέφερε ο Borko. «Για παράδειγμα, η Airbnb διαπίστωσε ότι όταν οι πελάτες κάνουν κράτηση για ξενοδοχείο στην Airbnb, σχεδόν το 90% επιλέγουν ένα σπίτι για το επόμενο ταξίδι τους».

Η επόμενη φάση στην ανάπτυξη της Airbnb είναι η αύξηση των διαθέσιμων επιλογών σε boutique ξενοδοχεία.

Μετά από αυτό, μπορεί η συνεργασία με τα Marriott, Hilton, InterContinental και Accor να βρίσκεται μακριά;

Πηγή: Skift.com

Previous ArticleNext Article