Η γενιά ταξιδιωτών Gen Z επιλέγει προορισμό με πολύ διαφορετικά κριτήρια από τους millennials και τους baby boomers. Κι αυτό γιατί το Internet αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι τους από την αρχή της ζωής τους. Τα άτομα που γεννήθηκαν από τα μέσα του ’90 έως τα μέσα του ’00 είναι με ένα κινητό στο χέρι.
Τα βασικά κριτήρια λοιπόν είναι να υπάρχει σύνδεση στο διαδίκτυο και οι προορισμοί με κορυφαία hashtags στο Instagram. Επιπλέον προτιμούν τον τουρισμό περιπέτειας ενώ έχουν κοινωνική και οικολογική συνείδηση. Έτσι όταν η γενιά Gen Z επιλέγει προορισμό, πρώτα κοιτά αν ο προορισμός πληροί αυτές τις προϋποθέσεις και μετά ψάχνει για κατάλυμα.
Είναι χαρακτηριστικό ότι στη λίστα των κορυφαίων χωρών των Gen Z του ταξιδιωτικού παρόχου The Holiday Place, πρώτη έρχεται η Ιταλία. Αφενός γιατί υπάρχουν περισσότερα από 89 εκατομμύρια hashtags μόνο για τη χώρα. Και αφετέρου πήρε πολύ καλή βαθμολογία στην κοινωνική και οικολογική συνείδηση.
Οι κορυφαίοι προορισμοί της Gen Z
- Ιταλία
- ΗΠΑ
- Ιαπωνία
- Ισπανία
- Καναδάς
- Γερμανία
- Πολωνία
- Ρουμανία
- Μεξικό
- Νέα Ζηλανδία
Ενισχύστε λοιπόν αυτά τα σημεία αν θέλετε να προσελκύσετε τους 30άρηδες ταξιδιώτες. Δώστε έμφαση στη σύνδεση στο internet.
Ο παράγοντας «Instagrammability», που αναφέρεται στην εν λόγω έρευνα, κάνει σαφές πως στο εξής ο τουρισμός θα κινείται στους ρυθμούς και των social media. Δουλέψτε το Instagram, βάζοντας το hashtag #Greece και παροτρύνετε τους επισκέπτες σας να το χρησιμοποιούν κι εκείνοι.
Προτείνετε δραστηριότητες που περιλαμβάνουν την αίσθηση της περιπέτειας. Εξερευνήστε τι υπάρχει στην γύρω περιοχή σας και συνεργαστείτε με τοπικές επιχειρήσεις. Ή επίσης, οργανώστε εσείς δραστηριότητες, με τη βοήθεια του Airbnb Experiences.
Και τέλος, υιοθετείστε δράσεις αειφορίας που θα ενισχύσουν το κοινωνικό και οικολογικό προφίλ σας. Μπορεί στην Ελλάδα η περιβαλλοντική βιωσιμότητα των τουριστικών αξιοθέατων να μην είναι το δυνατό μας σημείο, αλλά όλοι μπορούμε να κάνουμε κάτι γι’ αυτό. Έστω σε ιδιωτικό επίπεδο. Και μην ξεχάσετε να δώσετε έμφαση στις δράσεις αυτές στην καταχώρησή σας στις πλατφόρμες με τις οποίες συνεργάζεστε.