Ένα ενιαίο πρόγραμμα επιβράβευσης των αφοσιωμένων πελατών της επεξεργάζεται ο όμιλος Expedia.
Στόχος είναι το πρόγραμμα αυτό, με τον τίτλο One Key, να εφαρμοστεί εντός του 2023 και να περιλαμβάνει όλα τα brands του ομίλου (Expedia, Orbitz, Hotels.com και Vrbo).
Η Vrbo, που είναι ο επιχειρηματικός βραχίονας της Expedia στη βραχυχρόνια μίσθωση, θα υποστηριχθεί και από το τεχνολογικό σύστημα του Ομίλου, προκειμένου να ανταγωνισθεί την Airbnb.
H Airbnb, σύμφωνα με μια εκτίμηση της αμερικανικής ιστοσελίδας Skift, είναι 2,6 φορές μεγαλύτερη από τη Vrbo. Η Expedia δεν ανακοινώνει τα οικονομικά στοιχεία της Vrbo, αλλά πρόσφατα ανέφερε ότι στο τέλος του 2022 είχε περίπου 1,8 δισεκατομμύρια δολάρια σε καταθέσεις πελατών για μελλοντικές κρατήσεις της Vrbo. Η Airbnb είχε 4,8 δισεκατομμύρια δολάρια.
Το πρόγραμμα superguest και γιατί η Airbnb το εγκατέλειψε
Πριν από πέντε χρόνια υπήρξαν κάποιες σκέψεις και στην Airbnb να ξεκινήσει ένα πρόγραμμα επιβράβευσης των πιστών πελατών με την ονομασία “superguest”, αλλά ο Διευθύνων Σύμβουλος της πλατφόρμας Brian Chesky απέρριψε την ιδέα.
Πρόσφατα ο Brian Chesky δήλωσε ότι το 90% της επισκεψιμότητάς της έρχεται απευθείας. Προς αυτήν την κατεύθυνση κινείται η πολιτική της Airbnb στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, με βασική επιδίωξη την όσο το δυνατόν μεγαλύτερη δημοσιότητα του brand της. Οι αναρτήσεις της στα social media προκάλεσαν το 2022 600.000 δημοσιεύσεις.
“Το καλύτερο πρόγραμμα αφοσίωσης είναι η δημιουργία ενός προϊόντος που αγαπούν οι άνθρωποι τόσο πολύ ώστε να θέλουν να επιστρέψουν και δεν χρειάζεται να τους πληρώνεις με μπόνους για να επιστρέψουν”, είπε ο Chesky σε οικονομικούς αναλυτές στις 14 Φεβρουαρίου, προσθέτοντας:
“Απλώς ακολουθούμε μια προσέγγιση πλήρους προσαρμογής της τακτικής μάρκετινγκ γύρω από το PR (δημόσιες σχέσεις) και θεωρούμε ότι η γενική μας διαφήμιση εκπαιδεύει πραγματικά τους ανθρώπους στα νέα προϊόντα».
Ενιαίο πρόγραμμα επιβράβευσης στον Όμιλο Expedia
Ο Όμιλος Expedia, πάντως, φέρεται αποφασισμένος να ενισχύσει τη Vrbo στο πεδίο του ανταγωνισμού μέσω του ενιαίου προγράμματος επιβράβευσης των αφοσιωμένων πελατών της σε όλες τις υπηρεσίες της. Το 2023 θα είναι ένα έτος κάπως μεταβατικό για τη Vrbo, με την Expedia να αξιοποιεί πολλά εργαλεία που έχει στη διάθεσή της.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Peter Kern είπε σε ενημέρωση των επενδυτών ότι η Vrbo είναι η τελευταία από τις βασικές μάρκες της, συμπεριλαμβανομένων των Expedia και Hotels.com, που θα μεταβεί στο ενοποιημένο σύστημα τεχνολογίας front-end φέτος. Όταν αυτό ολοκληρωθεί, τόνισε, η Vrbo θα δει μια επιτάχυνση στην ανάπτυξή της.
Το πλάνο του Ομίλου προβλέπει επίσης να εισαγάγει τη Vrbo στις συνεργασίες του Ομίλου Expedia και να αποκομίσει οφέλη από το νέο πρόγραμμα επιβράβευσης στους πελάτες συνολικά του Ομίλου. Επίσης, η Vrbo θα προωθηθεί και στα επιχειρηματικά ταξίδια της Expedia, ώστε να προσελκύουν τα συνεργαζόμενα καταλύματα πελατεία και από αυτή την κατηγορία.
Μόλις ολοκληρωθεί η τεχνολογική μετάβαση της πλατφόρμας σε ενιαία συστήματα, η Vrbo θα επικεντρωθεί στην ανάπτυξη νέων καινοτόμων προϊόντων.