Οι Ισπανοί τουρίστες συνεχίζουν να προτιμούν τα ξενοδοχεία, με τα Airbnb να βρίσκονται στη δεύτερη θέση και σε απόσταση. Αλλά η ζήτηση για καταλύματα βραχυχρόνιας μίσθωσης καταγράφει μέση ετήσια αύξηση κατά 28%. Ενώ για τα ξενοδοχεία η ζήτηση παραμένει σταθερή.
Η διαπίστωση αυτή προκύπτει από την έρευνα Spain Consumer Travel Report 2024, που διενήργησε η Phocuswright.
Η εταιρεία ερευνών έδωσε στα δημοσιότητα τα βασικά ευρήματα της μελέτης, με αφορμή το συνέδριο Phocuswright Europe 2024 που πραγματοποιείται στη Βαρκελώνη, 10 – 12 Ιουνίου.
Τα βασικά ευρήματα της έρευνας
** Τα ξενοδοχεία παραμένουν η βασική επιλογή των Ισπανών για τις διακοπές τους. Ωστόσο, οι βραχυχρόνιες μισθώσεις ανεβαίνουν στην προτίμησή τους με υψηλούς διψήφιους ρυθμούς χρόνο με το χρόνο.
** Η ζήτηση για ξενοδοχεία έμεινε σταθερή την τελευταία τετραετία. Η αύξηση για βραχυχρόνιες μισθώσεις ήταν: +30% το 2020 (έναντι του 2019), +32% το 2022 και +41% το 2023.
** Βασικά κριτήρια για τη διαμονή τόσο σε ξενοδοχεία, όσο και σε Airbnb, είναι η τιμή, η τοποθεσία και το value for money.
** Στην επιλογή ξενοδοχείου σημαντικό ρόλο παίζουν τα συστήματα αξιολόγησης αστεριών. Τα Airbnb τα προτιμούν κυρίως για την ατομικότητα και το απόρρητο που προσφέρουν, την αίσθηση σπιτιού και τις θετικές κριτικές.
** Όσον αφορά τις άμεσες κρατήσεις, τα online ταξιδιωτικά γραφεία είναι το κυρίαρχο κανάλι κρατήσεων για ξενοδοχεία μεταξύ των Ισπανών ταξιδιωτών.
Η τιμή και η ευκολία για απευθείας κράτηση επηρεάζουν την επιλογή του Ισπανού ταξιδιώτη, όπως και το καλό όνομα του online πρακτορείου ή η εξαργύρωση πόντων αφοσίωσης.
Στις έμμεσες κρατήσεις «μετράει» περισσότερο η δυνατότητα σύγκρισης ποιότητας και τιμών μεταξύ των ξενοδοχείων.