• Η πύλη ενημέρωσης των επαγγελματιών της Βραχυχρόνιας Τουριστικής Μίσθωσης
ΑΠΟΨΗ

Ποιότητα και νέα προϊόντα το στοίχημα του ελληνικού τουρισμού

Ο ρόλος των τουριστικών γραφείων
Γράφει ο Άγγελος Λάμπρου, Αντιπρόεδρος του Δ.Σ. του ΗΑΤΤΑ (Συνδέσμου των εν Ελλάδι Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Γραφείων), μέλους της Ομοσπονδίας FedHATTA

Στο επίπεδο που έχει φθάσει ο ελληνικός τουρισμός και με δεδομένη τη σημασία του για τη χώρα μας, δεν υπάρχουν πλέον εταιρικά ή κλαδικά στοιχήματα. Η πρόοδος αφορά ολόκληρη την οικογένεια των ανθρώπων που προσφέρουν φιλοξενία και ταξιδιωτικές εμπειρίες σε Έλληνες και ξένους επισκέπτες, αφορά ολόκληρη την ελληνική κοινωνία και τους θεσμούς της.

Το στοίχημα είναι κοινό. Πρέπει να διατηρούμε ψηλά το επίπεδο των προσφερόμενων υπηρεσιών και να ανακαλύπτουμε τακτικά νέα προϊόντα που θα φέρνουν ξανά και ξανά στη χώρα μας ανθρώπους από ολόκληρο τον κόσμο που θέλουν να τη γνωρίσουν. Και θα τη μάθουν σε όσο το δυνατόν περισσότερους Έλληνες, που έχουν το δικαίωμα να ανακαλύψουν κάθε γωνιά αυτής της πανέμορφης χώρας και να βιώσουν κάθε έθιμο του λαού μας, από την Κρήτη μέχρι την Αλεξανδρούπολη και από την Κέρκυρα μέχρι το Καστελόριζο.

Το πλεονέκτημα που έχει η χώρα μας στον τουριστικό τομέα έχει γίνει σαφές εδώ και δεκαετίες. Και δεν είναι φυσικά μόνο ένα: Υπέροχος καιρός, αμέτρητοι προορισμοί, ασφαλής κοινωνία ανοικτή στο επισκέπτη, οικογενειακά ξενοδοχεία, παραδοσιακές ταβέρνες, τεχνίτες λαϊκής τέχνης. Την εικόνα συμπληρώνουν οι σημαντικές επενδύσεις από τους επαγγελματίες και τους επιχειρηματίες του τουριστικού κλάδου. Επαγγελματίες και επιχειρηματίες με ανοιχτά μυαλά, που επέτρεπαν κάθε καλή διεθνή πρακτική να περνά άμεσα στο εσωτερικό.

Πραγματικά δεν έχουμε να ζηλέψουμε τίποτα, και μας ζηλεύουν. Αλλά όποιος μένει στις δάφνες του θα δει σύντομα κάποιον άλλον να τον προσπερνά. Πόσο μάλλον σε έναν κόσμο όπου γειτονικές χώρες με αντίστοιχο κλίμα μπορούν να προσφέρουν τους δικούς τους «παραδείσους» σε χαμηλότερες τιμές.

Η ποιότητα και η καινοτομία είναι η απάντηση

Κάθε επιχείρηση του κλάδου, μικρή και μεγάλη πρέπει να επενδύει στο προϊόν και τις υπηρεσίες της, με καλύτερα εκπαιδευμένο προσωπικό και βελτιωμένες υποδομές κάθε χρόνο, με νέες ιδέες για νέους προορισμούς και δραστηριότητες, ώστε ο επισκέπτης να έχει τη δυνατότητα να ζήσει την Ελλάδα σε όλες τις δυνατές διαστάσεις: Τις υπέροχες θάλασσες και τις μοναδικές παραλίες, τα βουνά, τις πηγές και τα ποτάμια της, τις λίμνες που περιβάλλονται από ψηλές κορυφές, τη γνήσια ζωή σε παραδοσιακά αγροκτήματα αλλά και σύγχρονες κτηνοτροφικές μονάδες, τον ιατρικό, θρησκευτικό, εκπαιδευτικό και γενικότερα κάθε είδους θεματικό τουρισμό, αθλητικές δραστηριότητες, ορειβασία, καταδύσεις κ.λπ. Πραγματικά είναι αμέτρητες οι επιλογές. Γιατί έχουμε τη φύση και εκπαιδευμένους ανθρώπους για να ζήσουν οι επισκέπτες μας την εμπειρία που θέλουν, με ασφάλεια.

Στο πλαίσιο αυτό, τα ελληνικά τουριστικά γραφεία μπορούν να καθοδηγήσουν και τον Έλληνα ταξιδιώτη. Με προσεχτικά χτισμένα και αυστηρά επιλεγμένα προγράμματα, σε συνεργασία με δοκιμασμένους συνεργάτες στο εσωτερικό και το εξωτερικό. Οικογενειακά ξενοδοχεία σε όλη την Ελλάδα αναμένουν τους συμπολίτες μας για να τους προσφέρουν στιγμές χαλάρωσης, αντάξιες της προσπάθειας που καταβάλλουν στη διάρκεια της χρονιάς. Διακοπές για ολόκληρη την οικογένεια, αλλά και για όσους επιθυμούν πιο προσωπικές στιγμές.

Με την εγγύηση ποιότητας των ελληνικών τουριστικών πρακτορείων, οι Έλληνες μπορούν με ασφάλεια να ταξιδέψουν και στο εξωτερικό, έχοντας μαζί τους έμπειρους οδηγούς και σε κάθε περίπτωση την υποστήριξη των γραφείων στην Αθήνα, αλλά και των ανταποκριτών μας σε ολόκληρο τον κόσμο. Άνθρωποι που γνωρίζουν με ακρίβεια τις συνθήκες και τις ιδιαιτερότητες κάθε προορισμού και μπορούν να λύσουν κάθε πιθανό ή απίθανο πρόβλημα μπορεί να παρουσιαστεί σε έναν ταξιδιώτη. Οι πελάτες μας μπορούν να είναι σίγουροι ότι βρίσκονται σε καλά χέρια. Γιατί τα ελληνικά τουριστικά γραφεία δεν είναι απρόσωπες επιχειρήσεις. Στηρίζονται σε εργαζόμενους που χαίρονται να εξυπηρετούν παλαιούς και νέους ταξιδιώτες. Γιατί σε αυτό το ταξίδι είμαστε όλοι μαζί.

Ο μύθος του «καλού πελάτη»

Ο διαχωρισμός Ελλήνων και ξένων τουριστών έχει περάσει προ πολλού στην τουριστική ιστορία της χώρας μας. Τα στερεότυπο πως κάποτε οι τουριστικές επιχειρήσεις προτιμούσαν όσους μιλούσαν αγγλικά ή γερμανικά δεν ισχύει πια. Ο «καλός πελάτης» εδώ και χρόνια είναι ο Έλληνας. Οι Έλληνες στήριξαν την Ελλάδα στην κρίση και τους Έλληνες στήριξαν με τη σειρά τους τα τουριστικά γραφεία, που δημιούργησαν νέα προϊόντα σε ελκυστικές τιμές με φουλ δραστηριότητες και παροχές. Από το κινητό του ο πολίτης μπορεί να ενημερωθεί, οι συνεργάτες μας απαντούν τηλεφωνικά και ηλεκτρονικά σε κάθε απορία και είναι στη διάθεση του ανθρώπου που έχουν κάθε φορά απέναντί τους για να ικανοποιήσουν, στο μέτρο του εφικτού, κάθε μικρή ή μεγαλύτερη επιθυμία.

Previous ArticleNext Article