Οι πλατφόρμες ανταγωνίζονται η μια την άλλη για να προσελκύσουν ιδιοκτήτες και διαχειριστές ακινήτων, υποσχόμενες περισσότερες κρατήσεις και μεγαλύτερα έσοδα. Η καθεμιά προβάλει τα συγκριτικά της πλεονεκτήματα αλλά στο τέλος οι ιδιοκτήτες μάλλον μπερδεύονται περισσότερο…
Ποιόν δρόμο να διαλέξω;
Ζητήσαμε από την AirDNA, τον κορυφαίο πάροχο δεδομένων για τη βραχυχρόνια μίσθωση, να μας δώσει στοιχεία για την Ελλάδα. Τα στοιχεία αφορούν το διάστημα από Μαΐου 2018 – Απριλίου 2019, για τις πλατφόρμες Airbnb και Homeaway με τις οποίες συνεργάζεται. Συγκρίναμε λοιπόν τη Μέση Ημερήσια Τιμή (ADR), το Μέσο Έσοδο ανά διαθέσιμο Κατάλυμα (RevPAR) και τις Πληρότητες για καταλύματα που είναι είτε στη μία είτε στην άλλη πλατφόρμα είτε και στις δύο μαζί.
Και η σύγκριση έβγαλε πολύ ενδιαφέροντα αποτελέσματα!
Ο ανταγωνισμός ρίχνει τις τιμές
Η πιο δημοφιλής πλατφόρμα στην Ελλάδα είναι μακράν η Airbnb. Η συντριπτική πλειοψηφία των καταλυμάτων είναι καταχωρημένα εκεί. Πώς όμως κινούνται οι επιδόσεις τους;
Σύμφωνα με τα στοιχεία της AirDNA, για τα καταλύματα που είναι καταχωρημένα μόνο στην Airbnb:
ADR: 108,6 ευρώ (121,09 δολάρια),
RevPAR: 55 ευρώ (61,38 δολάρια).
Πληρότητα: 50,7%.
Την ίδια ώρα, τα καταλύματα που είναι καταχωρημένα μόνο στη HomeAway εμφανίζουν τις εξής επιδόσεις:
ADR: 289 ευρώ (322,28 δολάρια)
RevPAR: 178 ευρώ (198,5 δολάρια)
Πληρότητα 61,6%.
Οι διαφορές είναι σημαντικές!
Αν εξετάσουμε τώρα τα καταλύματα που είναι καταχωρημένα και στις δύο πλατφόρμες, θα δούμε ότι οι επιδόσεις τους κινούνται περίπου στον μέσο όρο μεταξύ αυτών που είναι καταχωρημένα μόνο στη μία ή μόνο στην άλλη.
ADR: 204,5 ευρώ (228,04 δολάρια)
RevPAR: 111 ευρώ (123,79 δολάρια)
Πληρότητα: 54,3%
Άρα, όσοι έχουν καταχωρήσεις μόνο στην Airbnb, τους συμφέρει να μπουν και στην HomeAway.
Είδος καταλύματος
Αυτό όμως που κάνει πιο εύκολη την επιλογή της πλατφόρμας, είναι το είδος του ακινήτου που διαθέτετε ή αλλιώς, το κοινό στο οποίο στοχεύετε.
Όπως σημειώνουν οι αναλυτές της AirDNA, στην Ελλάδα αν κάποιος έχει κατάλυμα που απευθύνεται σε τουρίστες αναψυχής, τον συμφέρει να το καταχωρήσει στην HomeAway, όπως φαίνεται και από τις πιο πάνω επιδόσεις. Αν όμως έχει ένα κατάλυμα που απευθύνεται σε business ταξιδιώτες, τότε τον συμφέρει να το καταχωρήσει στην Airbnb.
Αν πάλι στοχεύετε και στα δύο είδη τουριστών, τότε μάλλον θα πρέπει να επενδύσετε σε ένα καλό channel manager και να δουλεύετε και τις δύο πλατφόρμες.
Καλή επιτυχία!