• Η πύλη ενημέρωσης των επαγγελματιών της αγοράς Short-Term Rentals
ΝΕΑ

To 5% των hosts ελέγχει το ένα τρίτο των short-term rentals

hosts short-term rentals

Νέα δεδομένα της AirDNA δείχνουν ότι οι εταιρείες διαχείρισης διαθέτουν τεράστια δύναμη στην πλατφόρμα της Airbnb. Αυτό δημιουργεί προκλήσεις στην ίδια την πλατφόρμα, όπως παρατηρεί ο αναλυτής του Skift.com, Dennis Schaal.

Η στρατηγική της Airbnb από την έναρξη της πανδημίας έχει μετατοπιστεί από την προσπάθεια να γίνει ένα ταξιδιωτικό super brand, σε super brand οικοδεσποτών.

Η τρέχουσα παγκόσμια τηλεοπτική και ψηφιακή καμπάνια της Airbnb – στην οποία ξόδεψε σχεδόν 9 εκατομμύρια δολάρια μόνο στην τηλεόραση των ΗΠΑ την πρώτη εβδομάδα – που έχει σχεδιαστεί για να διαδώσει τη φιλοξενία στην Airbnb, δείχνει ότι η εταιρεία κινείται κάθετα αλλά όχι οριζόντια. Σίγουρα, κάνει ένα σημαντικό παιχνίδι με τις Εμπειρίες, αλλά ο γενικός στόχος είναι να καλλιεργήσει την ανάπτυξη μεταξύ των ομάδων οικοδεσποτών αντί να επικεντρωθεί σε πτήσεις και ξενοδοχεία, στα οποία μπορεί να επιστρέψει αργότερα.

Ιδιώτες έναντι εταιρειών

«Η Airbnb είναι μια κοινότητα 4 εκατομμυρίων hosts των shot-term rentals. Το 90% είναι ιδιώτες. Και είναι σε εκείνους που δίνουμε προτεραιότητα γιατί εκεί μιλούν οι καλεσμένοι μας», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος Brian Chesky πριν από μερικές ημέρες. «Οι επισκέπτες μας θέλουν κάτι μοναδικό και αυτό προσφέρεται συνήθως από τον μεμονωμένο οικοδεσπότη μας».

Αυτό το ποσοστό 90% μπορεί στην πραγματικότητα να είναι και μεγαλύτερο. Η AirDNA διαπίστωσε ότι τον Ιανουάριο του 2021, το 67,3% των οικοδεσποτών σε όλο τον κόσμο είχε μόνο ένα ακίνητο και το 27,7% είχε 2-5. Έτσι οι πιθανοί ιδιώτες hosts φτάνουν το 95%.

Ο Chesky αναφερόταν σε 4 εκατομμύρια μεμονωμένους hosts που αντιστοιχούσαν στο 90% περίπου 7,2 εκατομμυρίων καταχωρήσεων στην Airbnb. Ενώ η AirDNA μέτρησε τους μεμονωμένους hosts ως 94% από τους συνολικά 3,1 εκατομμύρια hosts που προσφέρουν 5,5 εκατομμύρια short-term rentals.

Τα παγκόσμια στοιχεία της AirDNA διαπίστωσαν ότι το 4,4% των hosts με 6-20 μονάδες ελέγχει το 15,23% των συνολικών καταχωρήσεων. Ενώ μόλις το 0,6% των hosts με 21 ή περισσότερες μονάδες ελέγχουν άλλο 12,7% των ενεργών καταχωρήσεων. Αυτό σημαίνει ότι το 5% των εταιρειών διαχείρισης ακινήτων ελέγχουν περίπου το ένα τρίτο των παγκόσμιων short-term rentals.

Αυτό σημαίνει ότι οι εταιρείες διαχείρισης κρατήσεων ελέγχουν το 28% των ακινήτων. Οι κρατήσεις τους αναμφισβήτητα είναι υψηλότερες στις μεγάλες αγορές, συμπιέζοντας τους μεμονωμένους hosts που σε πολλές περιπτώσεις, ειδικά σε αγορές που βρίσκονται ακόμη σε lockdown, έχουν εξοντωθεί από την πανδημία.

Ποιος είναι ο μεμονωμένος host

«Νομίζω ότι είναι σημαντικό να καταλάβουμε ποιος είναι ο ορισμός (της Airbnb) για τον μεμονωμένο οικοδεσπότη σε αυτό το πλαίσιο και πώς διαφέρει από το δικό μας», δήλωσε ο Jamie Lane, αντιπρόεδρος έρευνας της AirDNA.

«Ο ορισμός των hosts βασίζεται στον αριθμό των short-term rentals που διαχειρίζεται κάθε host σε κάθε δεδομένο μήνα. Με αυτόν τον ορισμό, περίπου το 67% των ενεργών hosts έχουν μόνο μία μονάδα ελέγχοντας περίπου το 40% του συνόλου».

Ωστόσο, το αποτύπωμα των μεμονωμένων οικοδεσποτών που διαθέτουν μόνο μία μονάδα προς ενοικίαση, έχει μειωθεί από το 2016. Αντίστοιχα στοιχεία και για την Ελλάδα παρουσίασε ο Jamie Lane κατά τη διάρκεια του 3ου BnB Greece Conference.

Δίκοπο μαχαίρι

Η άνοδος των εταιρειών διαχείρισης ακινήτων αποτελεί δίλημμα για την Airbnb. Από τη μία πλευρά, η Airbnb συνεργάζεται με πολλές από αυτές και έχει επενδύσεις σε αρκετές. Κι αυτό γιατί οι εταιρείες έχουν το μάρκετινγκ για να ωθήσουν την ανάπτυξη και τις κρατήσεις. Επιπλέον φέρνουν τον επαγγελματισμό στην πλατφόρμα.

Από την άλλη πλευρά, ο Chesky υποστήριξε ότι ο κατάλογος των μεμονωμένων οικοδεσποτών της Airbnb την τοποθετεί «σε διαφορετικό χώρο από τους ανταγωνιστές μας», όπως η Booking ή η Expedia / Vrbo.

Ωστόσο, η μείωση των μεμονωμένων οικοδεσποτών, αποτελεί πρόκληση σε ό,τι αφορά την εμπειρία των επισκεπτών. Γι’ αυτό και η παγκόσμια καμπάνια της Airbnb είναι προσανατολισμένη στη βελτίωση της κατάταξης των hosts. Η επόμενη καμπάνια μάρκετινγκ θα στοχεύει στους hosts σε βασικές αγορές.

Ενώ πολλοί μεμονωμένοι οικοδεσπότες αισθάνονται μεγάλη οργή απέναντι στην Airbnb, είτε πρόκειται για πολιτικές επιστροφής χρημάτων εν μέσω πανδημίας, είτε για δυσλειτουργίες τεχνολογίας ή ανεπάρκειες στην υποστήριξη πελατών, η Airbnb βασίζεται σε μακροοικονομικούς παράγοντες για να ενισχύσει την κατάταξή τους.

Previous ArticleNext Article

Send this to a friend