Κάθε προηγούμενο διαπραγμάτευσης μετοχών της ταξιδιωτικής βιομηχανίας έσπασε η μετοχή της Airbnb. Κάνοντας χθες το ντεμπούτο της στον δείκτη Nasdaq του Χρηματιστηρίου της Νέας Υόρκης, η Airbnb ξεπέρασε κάθε προσδοκία.
Η εισαγωγή της μετοχής της ορίστηκς στην ήδη αυξημένη τιμή των 68 δολαρίων. Με το άνοιγμα, η μετοχή της Airbnb εκτοξεύτηκε στα 146 δολάρια σημειώνοντας άνοδο της τάξης του 115%. Στην κανονική διάρκεια της συνεδρίασης, η ABNB έκλεισε στα 144,71 δολάρια, σημειώνοντας αύξηση 112,81%.
Η εταιρεία, η οποία είχε ιδιωτική αποτίμηση 18 δισ. δολαρίων στα βάθη της ύφεσης, έφτασε σε αποτίμηση 86,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Ποσό μεγαλύτερο από την Booking Holdings με 86 δισεκατομμύρια δολάρια και τον μικρότερο αντίπαλο της, την Expedia, στα 18,5 δισ. δολάρια.
Οι συνδυασμένες αποτιμήσεις των Marriott και Hilton την Πέμπτη ήταν 71,8 δισεκατομμύρια δολάρια.
Η συνεδρίαση άρχισε με τους συνιδρυτές της εταιρείας, Μπράιαν Τσέσκι, Τζόι Τζέμπια και Νέιθαν Μπλέχαρσικ να χτυπούν το εικονικό «κουδούνι».
Για να σηματοδοτήσει την περίσταση, η Airbnb ξεκινά μια σύντομη εκστρατεία μάρκετινγκ στα τηλεοπτικά δίκτυα των ΗΠΑ κατά τη διάρκεια των επόμενων δύο ημερών. Οι οικοδεσπότες της ανά τον κόσμο χτυπούν… κουδούνια σπιτιών.
https://www.youtube.com/watch?v=pAsRj6oDhZ4&feature=emb_logo
Η Airbnb επίσης πέτυχε τη μεγαλύτερη IPO της χρονιάς, αλλά και τη μεγαλύτερη στο ταξιδιωτικό κλάδο.
Αποτίμηση έτους εταιρείας
- Airbnb (2020) 47 δισεκατομμύρια δολάρια
- Hilton (2013) 19,69 δισεκατομμύρια δολάρια
- Japan Airlines (2012) 8,74 δισεκατομμύρια δολάρια
- Amadeus (2010) 6,5 δισεκατομμύρια δολάρια
- IndiGo (2015) 4,21 δισεκατομμύρια δολάρια
Πηγή: Skift Research και Capital IQ
Η πορεία προς το χρηματιστήριο
Το 2019, η Airbnb κατέγραψε έσοδα 4,8 δις δολαρίων, από 3,7 δις το 2018 και 2,6 δις το 2017. Σχεδίαζε την IPO της την άνοιξη. Αλλά όλα άλλαξαν με την άφιξη της πανδημίας.
Τα έσοδά της μειώθηκαν 80% σε οκτώ εβδομάδες.
Μεταξύ των μέτρων που έλαβε: Απέλυσε το 25% του εργατικού δυναμικού της τον Μάιο, διέκοψε τις επενδύσεις σε προϊόντα όπως τα ξενοδοχεία, και εγκατέλειψε μια αναμενόμενη δραστηριοποίηση στον αεροπορικό κλάδο. Η εταιρεία προκάλεσε επίσης την οργή πολλών οικοδεσποτών στις αρχές της πανδημίας. Επέστρεψε μονομερώς τα χρήματα στους επισκέπτες για ακυρωμένες κρατήσεις και άφησε τους οικοδεσπότες με άδεια χέρια.
Ένας από τους αντιπάλους της Airbnb, η Vrbo της Expedia Group, υιοθέτησε μια πολύ πιο ομοιόμορφη προσέγγιση σχετικά με τις ακυρώσεις και τις επιστροφές χρημάτων. Εξ ου και κέρδισε το μερίδιο αγοράς των ΗΠΑ από την αρχή της πανδημίας.