Αφού εξόργισε φιλοξενούμενους και οικοδεσπότες με τον τρόπο που διαχειρίστηκε τις ακυρώσεις στις πρώτες μέρες της πανδημίας, η Airbnb ανανεώνει τώρα την Πολιτική Ελαφρυντικών Περιστάσεων. Προχωρά σε σαρωτικές αλλαγές που εξαλείφουν πολλές από τις περιστάσεις που καλύπτονταν μέχρι τώρα ενώ προσθέτει άλλες που δεν περιλαμβάνονταν στο παρελθόν.
Οι ταξιδιώτες θα εξακολουθήσουν να έχουν το δικαίωμα να ακυρώσουν κρατήσεις (με δικαίωμα επιστροφής χρημάτων) εφόσον απρόβλεπτα γεγονότα μεγάλης κλίμακας, όπως μια φυσική καταστροφή ή άλλη πανδημία, καθιστούν αδύνατο να ταξιδέψουν.
Η νέα «Πολιτική Ελαφρυντικών Περιστάσεων» θα ισχύει για διαμονές και experiences που πραγματοποιούνται από τις 20 Ιανουαρίου 2021 και μετά.
Η νέα πολιτική ακύρωσης δεν θα καλύπτει πλέον τις «προσωπικές καταστάσεις» που εμποδίζουν τους επισκέπτες να ταξιδέψουν. Μερικά τέτοια κωλύματα που πλέον δεν περιλαμβάνονται στην πολιτική ακύρωσης:
– απροσδόκητη ασθένεια ή τραυματισμός
– κυβερνητικές υποχρεώσεις, όπως δικαστικό καθήκον, εμφανίσεις δικαστηρίου ή στρατιωτικά καθήκοντα
– ταξιδιωτικές συμβουλές ή άλλη κυβερνητική οδηγία (εκτός αν πρόκειται για ταξιδιωτική απαγόρευση)
– ακύρωση ή επαναπρογραμματισμός ενός συμβάντος (event) για το οποίο έγινε η κράτηση
– διακοπές σε μεταφορικά μέσα που δεν σχετίζονται με ένα συμβάν που καλύπτεται από την Πολιτική Ελαφρυντικών, όπως κλείσιμο δρόμου, καθώς και ακυρώσεις πτήσεων, τρένων, λεωφορείων και πλοίων.
Οι νέες καλύψεις
Σε αυτά που καλύπτονται από τη νέα πολιτική περιλαμβάνονται:
– Απροσδόκητες αλλαγές στις προϋποθέσεις θεώρησης ή διαβατηρίου.
– Κυβερνητικές καταστάσεις έκτακτης ανάγκης όπως η πανδημία COVID-19.
– Ταξιδιωτικοί περιορισμοί που επιβάλλονται από την κυβέρνηση.
– Στρατιωτική δράση ή τρομοκρατικές ενέργειες ή αστικές αναταραχές.
– Φυσικές καταστροφές, εκτός από εκείνες που είναι συνηθισμένες σε ορισμένες τοποθεσίες, όπως τυφώνες κατά τη διάρκεια της εποχής τυφώνα στη Φλόριντα.
Επιπλέον, η νέα πολιτική αναφέρει ότι οι επισκέπτες που εμπίπτουν σε κάποια από τις προβλεπόμενες καλύψεις, μπορούν να λάβουν “επιστροφή χρημάτων, πίστωση ταξιδιού ή / και άλλο τίμημα“.
Την απόφαση για το τι από τα τρια θα ισχύσει, την κρατά η Airbnb. “Η Airbnb θα αποφασίσει σχετικά με τις επιλογές που παρέχονται με βάση το συμβάν, τη βιομηχανική πρακτική και την ισχύουσα νομοθεσία. Και όπως αναφέρθηκε προηγουμένως, η πρακτική μας ήταν να προσφέρουμε μόνο επιστροφές χρημάτων σε μετρητά, αλλά προσθέσαμε την επιλογή ταξιδιωτικής πίστωσης για ορισμένους επισκέπτες κατά τη διάρκεια της τρέχουσας πανδημίας”.
Ένας εκπρόσωπος της Airbnb αναφέρει ότι η εταιρεία πραγματοποίησε αυτές τις αλλαγές με βάση τα σχόλια των hosts. Στόχος της είναι “να υπάρχει μεγαλύτερη ισορροπία στην αμφίδρομη σχέση host – guest, να αυξήσει τη διαφάνεια και να ευθυγραμμιστεί με τις βέλτιστες πρακτικές στη βιομηχανία ταξιδιών”.
Επιπλέον, η Airbnb αναφέρει ότι οι ακυρώσεις από οικοδεσπότες συνεπάγονται πάντα επιστροφή χρημάτων στους επισκέπτες, ανεξάρτητα από το αν εμπίπτουν στην πολιτική.
Σε περίπτωση θανάτου
Πάντως μια κάλυψη που λείπει αισθητά από τη νέα πολιτική, είναι ο θάνατος ενός οικοδεσπότη ή ενός επισκέπτη. Κάτι που στην τρέχουσα Πολιτική περί Ελαφρυντικών Περιστάσεων είναι πρώτο στη λίστα των καλύψεων. Αφήνει πάντως ανοιχτό το ενδεχόμενο να εξετάσει επιστροφή χρημάτων “κατά την κρίση της, με βάση την υποβολή κατάλληλων εγγράφων. Αυτή η επιστροφή χρημάτων δεν αποτελεί μέρος των Ελαφρυντικών Περιστάσεων. Δεν θα επηρεάσει πιθανή πληρωμή στον οικοδεσπότη, ανάλογα με την πολιτική ακύρωσης της κράτησης”.
Πότε ισχύει η νέα Πολιτική Ελαφρυντικών Περιστάσεων
Η Airbnb αναφέρει ότι η πλειονότητα των καταχωρίσεών της έχει πολιτικές που παρέχουν πλήρη επιστροφή χρημάτων για ακυρώσεις που έγιναν τουλάχιστον πέντε ημέρες πριν από το check-in, ανεξάρτητα από το λόγο.
Επομένως η Πολιτική Ελαφρυντικών αφορά ακυρώσεις εντός του χρονικού διαστήματος των πέντε ημερών ή για ακίνητα με αυστηρές πολιτικές ακύρωσης.
Η πολιτική δεν ισχύει για κρατήσεις για ακίνητα Airbnb Luxe, οι οποίες έχουν ξεχωριστή πολιτική επιστροφής χρημάτων.
Προς το παρόν, η Airbnb έχει ξεχωριστή πολιτική για ακυρώσεις που σχετίζονται με τον COVID-19. Αυτή ισχύει για διαμονή έως 31 Οκτωβρίου 2020. Η εταιρεία αναφέρει ότι εάν επεκταθεί αυτή η πολιτική, θα αντικαταστήσει την Πολιτική Ελαφρυντικών.
Η Airbnb αναφέρει ότι σύντομα θα ανακοινώσει συνεργασία με μια ασφαλιστική εταιρεία για να προσφέρει προστασία ταξιδιού στους επισκέπτες. Αυτό αρχικά θα αφορά ακίνητα στις Ηνωμένες Πολιτείες και στη συνέχεια θα επεκταθεί σε άλλες χώρες.