Επιστολή προς τους hosts έστειλε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Airbnb, Brian Chesky. Σε αυτήν αναφέρονται οι δράσεις που υιοθετεί η πλατφόρμα προκειμένου να υποστηρίξει τους οικοδεσπότες κατά τη διάρκεια της κρίσης του κορονοϊού.
Η επιστολή του Brian Chesky
Αγαπητέ οικοδεσπότη
Τι καταστρεπτικό δίμηνο για όλους μας. Όπως πολλοί από εσάς, έτσι κι εγώ ξυπνάω κάθε μέρα μακριά από φίλους και συναδέλφους και αναρωτιέμαι τι μας επιφυλάσσει ο κόσμος. Παρακολουθώντας κάθε μέρα την ειδησεογραφία, συμπάσχω με όλες τις χώρες, τις κοινότητες και τις οικογένειες που καταβάλλονται από την κλιμάκωση και τον αντίκτυπο αυτής της κρίσης.
Μέσα σε αυτά, η παγκόσμια ταξιδιωτική βιομηχανία έχει παγώσει. Τα αεροπλάνα είναι καθηλωμένα, τα σύνορα είναι κλειστά. Οι περισσότεροι από εμάς -συμπεριλαμβανομένων των επισκεπτών μας- βρισκόμαστε σε καραντίνα βάσει κυβερνητικών εντολών και αδυνατούμε να εγκαταλείψουμε τα σπίτια μας. Τα ταξίδια όπως τα γνωρίζαμε είναι σχεδόν αδύνατα.
Στις 11 Μαρτίου, όταν ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας κήρυξε πανδημία, αντιμετωπίσαμε ένα δίλημμα. Εάν επιτρέπαμε στους επισκέπτες να ακυρώσουν και να λάβουν επιστροφή χρημάτων, γνωρίζαμε ότι αυτό θα είχε σημαντικές συνέπειες στην επιβίωσή σας. Όμως, δεν μπορούσαμε να αναγκάσουμε φιλοξενούμενους και οικοδεσπότες να βρεθούν σε επικίνδυνες καταστάσεις και να δημιουργήσουν έναν πρόσθετο κίνδυνο για τη δημόσια υγεία. Διαπιστώσαμε ότι έπρεπε να επιτρέψουμε στους καλεσμένους σας να ακυρώσουν και να λάβουν πλήρη επιστροφή χρημάτων – συμπεριλαμβανομένων όλων των αμοιβών μας. Σας παρακαλούμε να γνωρίζετε ότι αυτή η απόφαση δεν ήταν επιχειρηματική απόφαση, αλλά βασίστηκε στην προστασία της δημόσιας υγείας.
Ωστόσο, αν και πιστεύω ότι κάναμε το σωστό θέτοντας σε προτεραιότητα την υγεία και την ασφάλεια, λυπάμαι που ανακοινώσαμε την απόφασή μας στους επισκέπτες χωρίς να σας συμβουλευτούμε, όπως πρέπει να κάνουν οι συνεργάτες. Σας ακούσαμε και γνωρίζουμε ότι μπορούσαμε να είμαστε καλύτεροι συνεργάτες.
Αν και μπορεί να μην νιώσατε έτσι, είμαστε συνεργάτες. Όταν υποφέρει η επιχειρηματική σας δραστηριότητα, υποφέρει και η δική μας. Γνωρίζουμε ότι αυτή τη στιγμή πολλοί από εσάς αγωνίζεστε και αυτό που χρειάζεστε από εμάς είναι δράσεις για να σας βοηθήσουμε, όχι απλώς λόγια.
Αυτές είναι μερικές από τις δράσεις που αναλαμβάνουμε για να σας βοηθήσουμε μέσα στην κρίση.
Θα καταβάλλουμε 250 εκατ. δολάρια σε οικοδεσπότες για την κάλυψη των ακυρώσεων
Όταν ένας επισκέπτης ακυρώνει λόγω του κορονοϊού κράτηση για το διάστημα 14 Μαρτίου έως 31 Μαΐου, θα σας καταβάλλουμε το 25%, μέσω της πολιτικής σας ακυρώσεων. Αυτό ισχύει αναδρομικά σε όλες τις ακυρώσεις που σχετίζονται με τον COVID-19 κατά τη διάρκεια αυτού του χρονικού διαστήματος. Το κόστος αυτό καλύπτεται εξ ολοκλήρου από την Airbnb. Οι πληρωμές αυτές θα αρχίσουν να αποδίδονται τον Απρίλιο. Οι επισκέπτες με κρατήσεις που έχουν κλείσει πριν από τις 14 Μαρτίου θα εξακολουθήσουν να έχουν τη δυνατότητα να ακυρώσουν και να λάβουν κανονική επιστροφή χρημάτων ή ταξιδιωτική πίστωση για το 100% του ποσού. Περισσότερες πληροφορίες μπορείς να δείτε στο airbnb.com/250msupport.
Δημιουργούμε ένα fund 10 εκατ. δολαρίων για την ανακούφιση των Superhosts
Αυτό δημιουργήθηκε για τους Superhosts που νοικιάζουν το δικό τους σπίτι και χρειάζονται βοήθεια για να πληρώσουν το ενοίκιο ή το δάνειό τους. Καθώς και για τους μακροχρόνιους οικοδεσπότες Εμπειριών που προσπαθούν να τα βγάλουν πέρα. Οι εργαζόμενοί μας άρχισαν αυτό το fund, με δωρεές από τους ίδιους ύψους 1 εκατομμυρίου δολαρίων. Ο Joe, ο Nate κι εγώ καταβάλλουμε τα υπόλοιπα 9 εκατομμύρια δολάρια. Ξεκινώντας από τον Απρίλιο, οι οικοδεσπότες θα μπορούν να υποβάλλουν αιτήματα για χρηματοδότηση έως 5.000 ευρώ. Τα ποσά αυτά δεν χρειάζεται να μας επιστραφούν. Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να δείτε στο airbnb.com/superhostrelief.
Διευκολύνουμε προηγούμενους επισκέπτες σας να σας στείλουν απευθείας οικονομική βοήθεια
Έχουμε ακούσει από αναρίθμητους επισκέπτες πόσο ευγνώμονες είναι για την ευελιξία των Airbnb hosts και ενδιαφέρονται να σας υποστηρίξουν οικονομικά. Δημιουργούμε τον τρόπο για τους επισκέπτες να στείλουν ένα μήνυμα και μια συνεισφορά στους οικοδεσπότες που τους έχουν φιλοξενήσει παλαιότερα. Περιμένουμε αυτό να ενεργοποιηθεί τον Απρίλιο. Ξέρουμε ότι ακόμα και το λίγο μπορεί να γίνει πολύ σε αυτή τη δύσκολη εποχή.
Συνεργαστήκαμε με την αμερικανική κυβέρνηση για να διασφαλίσουμε υποστήριξη των οικοδεσποτών από το Νομοσχέδιο Αρωγής
Αυτός ο νόμος επιτρέπει τώρα στους Αμερικανούς hosts να αξιοποιήσουν πολλά από τα μέτρα ανακούφισης. Σε αυτά περιλαμβάνονται επιχορηγήσεις μικρών επιχειρήσεων, δανειοδότηση μικρών επιχειρήσεων και βοηθήματα ανεργίας. Ένα μεγάλο ευχαριστώ για τα περισσότερα από 105.000 τηλεφωνήματα και emails που κάνατε στα μέλη του Κογκρέσου.
Επίσης εργαζόμαστε πάνω σε κάποιες ακόμα πρωτοβουλίες για τις οποίες θα δώσουμε λεπτομέρειες τις επόμενες εβδομάδες. Αυτές περιλαμβάνουν την ενεργή συνεργασία με εμπειρογνώμονες και επιδημιολόγους σχετικά με τα πρότυπα καθαριότητας για να κρατήσουμε εσάς και τους επισκέπτες σας ασφαλείς, ταξιδιωτική ασφάλεια για εσάς και τους επισκέπτες σας, καθώς και για να σας βοηθήσουμε να ξαναφτιάξετε την επιχείρησή σας.
Η δέσμευσή μου προς εσάς είναι να ανοικοδομήσουμε τη συνεργασία μας. Όταν συνεργαζόμαστε, είμαστε πιο ισχυροί και καλύτεροι. Είδα ένα πρόσφατο τέτοιο παράδειγμα, κατά τη συνδυασμένη προσπάθειά μας να προσφέρουμε στέγη για ιατρούς που εργάζονται στην πρώτη γραμμή. Μαζί βοηθούμε να στεγαστούν πάνω από 100.000 πάροχοι υγειονομικής περίθαλψης και εργαζόμενοι σε οργανώσεις αρωγής, παρέχοντας δωρεάν στέγη ή κατόπιν επιδότησης. Πάνω από 40.000 από εσάς έχετε ήδη προσφέρει βοήθεια. Επισκεφθείτε την ιστοσελίδα airbnb.com/covid19relief για να συμμετάσχετε.
Η εμπιστοσύνη είναι το θεμέλιο μιας εταιρικής σχέσης και χτίζεται με την πάροδο του χρόνου. Γνωρίζουμε ότι πρέπει να δουλέψουμε για να ενισχύσουμε την εμπιστοσύνη σας, αλλά αποτελεί προτεραιότητά μας και δεσμευόμαστε σε αυτήν. Όταν τα ταξίδια ξαναρχίσουν -και αυτό θα γίνει- ανυπομονούμε να καλωσορίσουμε και πάλι μαζί εκατομμύρια επισκέπτες.
Brian Chesky