Η Expedia έχει στρέψει τα τελευταία χρόνια το βλέμμα της και στη βραχυχρόνια μίσθωση. Μετά την ενσωμάτωση στην πλατφόρμα των καταλυμάτων bnb, αναπτύσσει με ταχύτατους ρυθμούς χρήσιμα εργαλεία για τους διαχειριστές.
Η κα Βασιλική Μαυροκεφάλου, Director Market Management Ελλάδας, Κύπρου και Ανατολικής Αδριατικής, μίλησε στο BnB News για πώς βλέπει η Expedia τη βραχυχρόνια μίσθωση. Περιέγραψε τα εργαλεία που προσφέρει στους διαχειριστές καταλυμάτων bnb και παρουσιάζει μια σειρά από στοιχεία που είναι χρήσιμα σε ό,τι αφορά τις στρατηγικές πωλήσεων που θα πρέπει να ακολουθήσουν.
Πώς βλέπετε να εξελίσσεται η αγορά της βραχυχρόνιας μίσθωσης στην Ελλάδα;
Γνωρίζουμε ότι η βιομηχανία βραχυχρόνιας μίσθωσης αυξάνεται με ταχείς ρυθμούς τα τελευταία χρόνια και έχει ακόμη πολλά περιθώρια. Αυτή τη στιγμή είναι μια αγορά 100 δισεκατομμυρίων δολαρίων και προβλέπεται να φθάσει τα 167,9 δισεκατομμύρια δολάρια το τέλος του 2019.
Η περιοχή της Ευρώπης, Μέσης Ανατολής και Αφρικής (ΕΜΕΑ) κατείχε τις περισσότερες κρατήσεις ενοικίασης διακοπών το 2017. Συγκεκριμένα κατέχει το 52% του παγκόσμιου μεριδίου αγοράς.
Όσον αφορά την Ελλάδα η συνολική τουριστική βιομηχανία έχει σημειώσει σημαντική άνοδο τα τελευταία χρόνια. Παράλληλα έχει αναπτυχθεί και ο χώρος της βραχυχρόνιας μίσθωσης. Το 2018, η Ελλάδα είδε ρεκόρ αφίξεων, με 33 εκατομμύρια επισκέπτες να επισκέπτονται τη χώρα, ενώ από το 2013 μέχρι σήμερα και μόνο η Αθήνα παρατηρεί αύξηση των επισκεπτών κατά 600%. Συνολικά, τα έσοδα από βραχυχρόνια μίσθωση αυξήθηκαν κατά 105% από το 2017. (πηγή: airdna.co).
Όσον αφορά τον όμιλο Expedia, έχουμε ενσωματώσει τα καταλύματα που νοικιάζονται με βραχυχρόνια μίσθωση στην πλατφόρμα μας τα τελευταία χρόνια για να προσφέρουμε στους ταξιδιώτες μια ευρύτερη επιλογή διαμονής. Τώρα επιταχύνουμε αυτή τη διαδικασία. Η προσφορά μας σε επιλογές διαμονής σε παγκόσμιο επίπεδο αυξήθηκε σε περισσότερα από 1,1 εκατομμύρια καταλύμματα διαθέσιμα έως και τις 3ο Σεπτεμβρίου 2019, αποτελούμενα από ξενοδοχεία και εναλλακτικές επιλογές διαμονής. Οι συνολικές διανυκτερεύσεις αυξήθηκαν κατά 11% σε ετήσια βάση, ενώ οι διανυκτερεύσεις για το Vrbo αυξήθηκαν κατά 28% σε ετήσια βάση.
Το Vrbo προσφέρει πλέον πάνω από 1,4 εκατομμύρια καταχωρημένα καταλύματα, τα οποία είναι διαθέσιμα για απευθείας κράτηση σε πραγματικό χρόνο μέχρι και τον Σεπτέμβριο του 2019, συμπεριλαμβανομένων και παραπάνω από 650.000 καταχωρήσεων από το Vrbo. Τα καταλύματα που υπάρχουν στην πλατφόρμα του ομίλου Expedia προβάλλονται σε πάνω από 200 ιστότοπους κρατήσεων σε 75 χώρες και σε 70+ γλώσσες. Οι ιστότοποι αυτοί προσελκύουν πάνω από 750 εκατ. επισκέπτες το μήνα.
Ποιοι είναι οι πιο δημοφιλείς προορισμοί στην Ελλάδα, με βάση τα στοιχεία της πλατφόρμας Expedia; Και ποιες είναι οι κυριότερες αγορές εισερχόμενου τουρισμού;
Με βάση τα στοιχεία που προκύπτουν από το σύνολο των καταλυμάτων στην πλατφόρμα μας (όχι μόνο της βραχυχρόνιας μίσθωσης) έως και το 2ο τρίμηνο του 2019, οι 5 πιο δημοφιλείς προορισμοί σε σχέση με το μερίδιο αγοράς είναι η Αθήνα, η Σαντορίνη, η Μύκονος, η Ρόδος και η Κρήτη.
Σε ό,τι αφορά τις αγορές εισερχόμενου τουρισμού, μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς κατέχουν οι ΗΠΑ και ακολουθούν Ηνωμένο Βασίλειο, Γερμανία, Γαλλία και Ιρλανδία.
Οι εισερχόμενες αγορές με τη μεγαλύτερη αύξηση ήταν η Κίνα, το Ισραήλ, η Βραζιλία και η Ελλάδα.
Παρατηρήσαμε επίσης μεγάλη αύξηση σε κρατήσεις μέσω κινητού τηλεφώνου (το οποίο είναι ένα ξεχωριστό κανάλι κρατήσεων που μπορεί να χρησιμοποιηθεί με στοχευμένες προσφορές) στις παρακάτω αγορές:
- Κέρκυρα (+35%)
- Πελοπόννησος (35%)
- Αθήνα (30%)
Η βραχυχρόνια μίσθωση στην Expedia
Πρόσφατα ο όμιλος ανακοίνωσε την αναδιάρθρωση του τμήματος βραχυχρόνιων μισθώσεων, με τη μετονομασία της Homeaway σε VRBO. Ποιές είναι οι προσδοκίες της εταιρείας από αυτή την αγορά;
Το Μάιο του τρέχοντος έτους, ο όμιλος Expedia ανακοίνωσε ότι άλλαξε το όνομα του τμήματος που ασχολείται με τις κατοικίες βραχυχρόνιας μίσθωσης από HomeAway σε Vrbo®, επειδή είναι ευκολότερο να το θυμάται και να το λέει κανείς. Επίσης στις ΗΠΑ έχει ισχυρή απήχηση και αυτό συνετέλεσε εξίσου στην απόφασή μας. Κατά το επόμενο έτος, θα συνεχίσουμε σταδιακά το λανσάρισμα κάποιων τοπικών ιστοσελίδων.
Κάτι που επίσης αξίζει να αναφέρω είναι ότι πριν επικεντρωθούμε στο χαρτοφυλάκιο εμπορικών σημάτων μας, έπρεπε να επικεντρωθούμε στην τεχνολογία και το επιχειρηματικό μοντέλο που ήταν απαραίτητα για να γίνει αυτή η μετάβαση εφικτή και να είναι και επιτυχής.
Το HomeAway είναι ένα όνομα που περιγράφει την κατηγορία μας, αλλά το Vrbo θα γίνει μια μάρκα lifestyle επικεντρωμένη στην οικογένεια και τους φίλους που θέλουν να ταξιδέψουν και να μείνουν μαζί. Αυτή είναι η προσδοκία μας.
Θεωρείτε ότι η ανάπτυξη της βραχυχρόνιας μίσθωσης λειτουργεί ανταγωνιστικά ή συμπληρωματικά στα κλασικά τουριστικά καταλύματα;
Πιστεύουμε ότι στην παγκόσμια ταξιδιωτική αγορά αξίας 1,7 τρισεκατομμυρίων δολαρίων υπάρχει αρκετός χώρος για ανάπτυξη και καινοτομία για όλους τους τύπους καταλυμάτων. Έχουμε 750 εκατομμύρια επισκέψεις στις ιστοσελίδες μας κάθε μήνα. Και δουλεύουμε εξαιρετικά σκληρά σε όλα τα brands του ομίλου Expedia για να προβάλουμε στους ταξιδιώτες τα καταλύματα των συνεργατών μας.
Δεσμευόμαστε να βοηθήσουμε τους συνεργάτες μας να μεγιστοποιήσουν τις ευκαιρίες κράτησης και τα έσοδα. Παράλληλα προσπαθούμε να δώσουμε στους ταξιδιώτες που μας επιλέγουν περισσότερες επιλογές διαμονής που καλύπτουν διαφορετικές ανάγκες.
Γιατί θα προτείνατε σε έναν ιδιοκτήτη ή σε μια εταιρία διαχείρισης ακινήτων να αναρτήσει τα διαμερίσματα ή τις βίλες του στις πλατφόρμες σας;
Προσβλέπουμε στο να συνδεθούμε με όλους τους παρόχους ταξιδιωτικών υπηρεσιών σε όλο τον κόσμο και να διευκολύνουμε την πραγματοποίηση ταξιδιωτικών κρατήσεων σε κάθε έναν από αυτούς.
Θα τους προσελκύσουμε και θα διατηρήσουμε μία καλή συνεργασία μέσω:
- της τεράστιας προώθησης που κάνουμε στα καταλύμματά τους,
- της επιπλέον ζήτησης στην οποία έχουν πρόσβαση μέσω της ταξιδιωτικής μας πλατφόρμας και
- των ευκαιριών αύξησης των εσόδων που προσφέρουμε.
Ενδεικτικά να αναφέρω ότι επενδύσαμε 5.7 δισεκατομμύρια σε μάρκετινγκ και 1.6 δισεκατομμύρια σε τεχνολογία μέσα στο 2018. Έχουμε λοιπόν στην διάθεσή μας πόρους που μας επιτρέπουν να προσφέρουμε προστιθέμενη αξία στους συνεργάτες μας.
Πιο συγκεκριμένα προσφέρουμε σε όλους τους συνεργάτες μας πρόσβαση σε έναν μεγάλο αριθμό ταξιδιωτών, τεχνολογιών και πόρων που τους βοηθούν να βελτιστοποιήσουν τα έσοδά τους. Υποστηριζόμενοι από μια ομάδα market managers που συνεχώς μεγαλώνει, παρέχουμε ιδέες, στρατηγικές και συμβουλές σύμφωνα με τις ιδιαιτερότητες της κάθε αγοράς, για να διασφαλίσουμε ότι οι διαχειριστές ακινήτων αξιοποιούν τα εργαλεία και την τεχνολογία που προσφέρουμε για να βελτιστοποιήσουν την προβολή τους.
Τι εργαλεία προσφέρει η Expedia για τη βραχυχρόνια μίσθωση;
Κατ’ αρχήν, πρόσβαση σε έναν μεγάλο αριθμό ταξιδιωτών, σε εγχώριες και διεθνείς αγορές. Ανέφερα και παραπάνω ότι στην πλατφόρμα μας πραγματοποιούνται 750 εκατομμύρια επισκέψεις ανά μήνα.
Τεχνολογία που διευκολύνει τη διαχείριση και προώθηση των ακινήτων που διαχειρίζονται:
Α. Πρόσβαση ανά πάσα στιγμή στο σύστημα διαχείρισης ακινήτων Partner Central.
Β. Βοήθεια για τη σύνδεση των καταλυμμάτων μέσω channel manager.
Γ. Απόλυτο έλεγχο των τιμών και της διαθεσιμότητας των καταλυμάτων.
Δεν υπάρχει κόστος καταχώρησης ή μηνιαίας συνδρομής – υπάρχει απλώς μία χρέωση για κάθε επιβεβαιωμένη κράτηση.
Ομάδες εξειδικευμένες για να βοηθήσουν στην καταχώρηση των καταλυμάτων στην ταξιδιωτική μας πλατφόρμα.
Πρόσβαση σε πακέτα, συνδυασμένη διαμονή, αεροπορικά εισιτήρια ή / και κρατήσεις αυτοκινήτων. Ένας πολύ καλός τρόπος για να οικοδομήσουμε μια ισχυρή βάση αυξανόμενων καταναλωτών χωρίς να υποβαθμίζουμε τις τιμές λιανικής.
Οι ταξιδιώτες που κάνουν κράτηση πακεταρισμένων διακοπών είναι πολύτιμοι. Κι αυτό γιατί συνήθως κάνουν κράτηση πολύ νωρίτερα, παραμένουν περισσότερο και είναι λιγότερο πιθανό να ακυρώσουν καθώς συνήθως η χρέωση για την πτήση είναι μη επιστρέψιμη.
Πώς εκπαιδεύεται κάποιος στην πλατφόρμα σας; Τι υποστήριξη παρέχετε σε όσους καταχωρούν το ακίνητο τους στην Homeaway/VRBO?
Οι διαχειριστές ακινήτων έχουν τώρα την επιλογή να συνεργαστούν με το Vrbo, το Expedia Group ή και τα δύο.
Μια ομάδα Market Managers παγκοσμίως είναι αφιερωμένη στη συλλογή σχολίων από τους διαχειριστές ακινήτων, στην κατανόηση των αναγκών τους και στην παροχή βοήθειας με σκοπό να πετύχουν όσο το δυνατό περισσότερα μέσω της συνεργασίας με την ταξιδιωτική μας πλατφόρμα. Τα οφέλη και οι δυνατότητες που προσφέρονται αναφέρθηκαν και παραπάνω.
Τι συμβουλές έχετε να δώσετε στους hosts σχετικά με την τιμολόγηση των ακινήτων τους;
Κάθε κατάλυμα είναι διαφορετικό. Η στρατηγική τιμολόγησης εξαρτάται από πολλούς διαφορετικούς παράγοντες όπως:
- το κόστος,
- τι κάνουν οι ανταγωνιστές,
- η τοποθεσία του καταλύμματος,
- οι ανέσεις που προσφέρει,
- η ζήτηση,
- η εποχικότητα,
- τα σχόλια επισκεπτών και πολλά άλλα.
Με αυτά σαν δεδομένα, δίνουμε στους συνεργάτες μας τη δυνατότητα μέσω της τεχνολογίας να έχουν ορατότητα στους περισσότερους από τους παράγοντες που αναφέρονται παραπάνω.
Για παράδειγμα, το Rev + είναι μια λύση revenue management που μπορούν να έχουν πρόσβαση οι συνεργάτες μας δωρεάν. Εκεί βρίσκουν δεδομένα και αναλυτικά στοιχεία πρόβλεψης σε πραγματικό χρόνο. Αυτά τα δεδομένα τους δίνουν τη δυνατότητα να παίρνουν έξυπνες αποφάσεις τιμολόγησης και να αυξάνουν τα έσοδα τους.
Επιπλέον, μέσω του Expedia Group Partner Central, της πλατφόρμας που επιτρέπει στους συνεργάτες μας να διαχειρίζονται την επιχείρησή τους με το Expedia Group, οι συνεργάτες μας και οι διαχειριστές ακινήτων που συνεργάζονται με εμάς μπορούν να αντιδρούν σε πραγματικό χρόνο, ενημερώνοντας τις τιμές και τη διαθεσιμότητα, αυξάνοντας την προβολή στην πλατφόρμα, απαντώντας στα σχόλια των επισκεπτών, ανεβάζοντας προσφορές σε πραγματικό χρόνο, αντιδρώντας σε διαφορετικά μοτίβα ζήτησης και, τελικά, μεγιστοποιώντας τη συνεργασία τους με εμάς.