Ο «πόλεμος» στην αγορά των βραχυχρόνιων μισθώσεων καλά κρατεί! Η Expedia Group Inc., προσπαθώντας να ανταγωνιστεί την Airbnb Inc και την Booking Holdings Inc., ανακοίνωσε ότι αναδιοργανώνει το τμήμα βραχυχρόνιων μισθώσεων.
Η Expedia δραστηριοποιείται στον κλάδο των βραχυχρόνιων μισθώσεων μέσω της Bellevue, με έδρα την Ουάσιγκτον. Η εταιρεία διαθέτει δύο υπηρεσίες: την HomeAway και την Vrbo. Αν και έχει επενδύσει στην αύξηση του προφίλ των δύο αυτών υπηρεσιών, η Expedia εξακολουθεί να υστερεί σε σχέση με τις περίπου 6 εκατομμύρια καταχωρήσεις εναλλακτικών καταλυμάτων παγκοσμίως που έχουν η Airbnb και η Booking.
Σε μια προσπάθεια να προλάβει τους αντιπάλους της, η Expedia αναδιοργανώνει το τμήμα βραχυχρόνιων μισθώσεων. Πρώτο βήμα η αλλαγή του ονόματος του τμήματος, από HomeAway σε Vrbo, το οποίο έχει μεγαλύτερη αναγνώριση στις ΗΠΑ. Κατά τη διάρκεια του επόμενου έτους, η Expedia θα κατευθύνει περισσότερους πόρους στο Vrbo, λανσάροντας νέες ιστοσελίδες σε νέες αγορές και κάνοντας rebranding σε υπάρχοντες ιστότοπους, όπως ανακοίνωσε η ίδια.
Επιπλέον τον περασμένο μήνα η Expedia άλλαξε το λογότυπο του Vrbo αλλά και τον τρόπο που προφέρεται. Αντί να διαβάζεται ως αρχικά των λέξεων Vacation Rentals by Owner, θα προφέρεται “VER-bo”.
Επιβράδυνση στα οικονομικά αποτελέσματα
Η Expedia Group Inc. αναδιοργανώνει το τμήμα βραχυχρόνιων μισθώσεων την ώρα που τα οικονομικά αποτελέσματα της για το πρώτο τρίμηνο του έτους υπολείπονται των αρχικών εκτιμήσεων. Η ανάπτυξη της υπηρεσίας Vrbo επιβραδύνθηκε για δεύτερο συνεχόμενο τρίμηνο. Οι μετοχές έπεσαν περισσότερο από 3%.
Οι πωλήσεις έφτασαν στα 2,61 δισ. δολάρια, από 2,51 δισ. δολάρια το προηγούμενο έτος, σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρείας. Η αύξηση των εσόδων από την Vrbo επιβραδύνθηκε στο 14%.
Η Expedia ανακοίνωσε ότι οι κρατήσεις του Vrbo ανήλθαν σε 4,16 δισ. δολάρια, αυξημένες κατά 5% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Αυτό ήταν περίπου το ήμισυ του ρυθμού ανάπτυξης της κύριας δραστηριότητας του συγκεκριμένου ομίλου OTA (Online Travel Agent). Η εταιρεία ολοκλήρωσε το πρώτο τρίμηνο με περισσότερα από 1,1 εκατομμύρια ακίνητα στην πλατφόρμα της, συμπεριλαμβανομένων και των περίπου 460.000 καταχωρήσεων του Vrbo.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος Mark Okerstrom δήλωσε ότι η πρόσφατη επιβράδυνση του Vrbo σχετίζεται εν μέρει με τον εξορθολογισμό των υπηρεσιών βραχυχρόνιας μίσθωσης της Expedia. Οι αλλαγές που βρίσκονται σε εξέλιξη δεν τους εμφανίζουν τόσο ψηλά στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google όσο πριν.
Εκτιμά ότι η ανάπτυξη θα παραμείνει περίπου στα ίδια επίπεδα όσο διαρκεί η αναδιοργάνωση του brand της Vrbo. “Μπορεί να μας πάρει λίγο χρόνο για να ξεπεραστεί αυτό”, δήλωσε ο Okerstrom, προσθέτοντας ότι αναμένει ότι η αύξηση των κρατήσεων του Vrbo θα βελτιωθεί αργότερα φέτος.
Η εταιρεία ανακοίνωσε απώλειες 27 σεντς ανά μετοχή το πρώτο τρίμηνο, εξαιρουμένων ορισμένων στοιχείων. Αυτό σε σύγκριση με μια προσαρμοσμένη απώλεια 46 σεντς ανά μετοχή την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους. Οι OTA’s συχνά αντιμετωπίζουν απώλειες κατά το πρώτο τρίμηνο, καθώς λιγότεροι άνθρωποι ξεκινούν διακοπές στην αρχή του έτους.
Τα ορόσημα των βραχυχρόνιων μισθώσεων της Expedia
1995 – Η VRBO ιδρύεται στην Aurora του Κολοράντο.
2005 – H HomeAway ιδρύεται στο Austin.
2006 – Η HomeAway αποκτά την VRBO.
2011 – Η HomeAway μπαίνει στο Χρηματιστήριο.
2015 – Η Expedia Group αποκτά την HomeAway έναντι 3,9 δισ. δολαρίων.
Μάρτιος 2019 – Η VRBO μετονομάζεται σε Vrbo.