Οι extra επισκέπτες είναι τα επιπλέον άτομα που έρχονται σε ένα ακίνητο πέραν αυτών που έχουν δηλωθεί κατά την κράτηση. Κάποιες φορές, σε συνεννόηση μεταξύ των επισκεπτών και του ιδιοκτήτη. Τις περισσότερες φορές αυτό δε γίνεται, με αποτέλεσμα να καταφθάνουν άτομα για τα οποία ο ιδιοκτήτης δεν έχει ενημερωθεί.
Αυτό δε σημαίνει πως οι επισκέπτες ετοιμάζονται για πάρτι ή κάποια άλλη δραστηριότητα που θέλουν να κρατήσουν κρυφή από τους hosts. Μπορεί απλώς να θέλουν να αποφύγουν το όριο της μέγιστης χωρητικότητας ή το επιπλέον κόστος ανά άτομο. Μπορεί επίσης, ο επισκέπτης που κάνει την κράτηση να μη γνωρίζει την πολιτική του host για extra επισκέπτες. Σε κάθε περίπτωση, σαν hosts θέλετε να μεγιστοποιείτε το κέρδος σας, αλλά και να προστατεύσετε την ιδιοκτησία σας. Γι’ αυτό είναι σημαντικό να περιορίσετε τις καταχρηστικές συμπεριφορές ή στην περίπτωσή μας, τους extra επισκέπτες.
Φιλοξενώντας extra επισκέπτες, οι hosts διατρέχουν διάφορους πιθανούς κινδύνους. Για παράδειγμα, ο θόρυβος. Πολλά άτομα, κάνουν πολλή φασαρία, με αποτέλεσμα να ενοχλήσουν τους γείτονες, οι οποίοι ίσως κάνουν παράπονα. Ένα άλλο πρόβλημα είναι η επιπλέον ευθύνη. Καταχωρημένοι ή μη, οι επισκέπτες μπορούν να σας μηνύσουν για κλοπές ή τραυματισμούς εάν συμβούν όσο μένουν στο ακίνητό σας. Μεγαλύτερα κόστη λογαριασμών και συντήρησης, καθώς αναλόγως των καλεσμένων αυξάνονται και τα έξοδα σύμφωνα με τα amenities που παρέχετε. Σε κάποιες περιοχές υπάρχουν κανονισμοί για το μέγιστο αριθμό επισκεπτών που επιτρέπονται ανά ακίνητο. Εκεί, οι ιδιοκτήτες μπορεί να κληθούν να πληρώσουν μέχρι και πρόστιμο αν δεν συμμορφωθούν με αυτούς. Για όλους τους παραπάνω λόγους, θα ήταν καλό να κάνετε γνωστή την πολιτική σας στους επισκέπτες ώστε να αποτρέψετε ανεπιθύμητες καταστάσεις.
Προσθέστε μία χρέωση extra επισκεπτών στην καταχώρησή σας
Πλατφόρμες όπως οι Airbnb, Vrbo και Booking.com σας επιτρέπουν να καταχωρήσετε τα ακίνητά σας, σύμφωνα με κριτήρια που εσείς αποφασίζετε. Έτσι, μπορείτε να συμπεριλάβετε και τον αριθμό των επισκεπτών που θέλετε ή είστε υποχρεωμένοι από το νόμο να φιλοξενείτε. Το extra guest fee της Airbnb είναι ένας πολύ απλός τρόπος να το κάνετε. Τι είναι το extra guest fee; Όταν οι επισκέπτες κάνουν μία κράτηση, δηλώνουν πόσα άτομα θα μείνουν σε αυτή. Μπορεί για παράδειγμα σε κράτηση μίας εβδομάδας, να θέλουν να φέρουν κάποια επιπλέον άτομα για ένα ή δύο βράδια. Σε αυτή την περίπτωση πληρώνουν το extra guest fee, για τα άτομα που δεν ήταν δηλωμένα στην αρχική καταχώρηση.
Εδώ χρειάζεται λίγη προσοχή. Το ποσό της χρέωσης το καθορίζετε εσείς. Όμως, ο επισκέπτης πρέπει να πληρώσει αυτή τη χρέωση τη στιγμή της κράτησης. Αν το ποσό είναι μεγάλο, διακινδυνεύετε να χάσετε την κράτηση.
Πώς να προσθέσετε το extra guest fee στην καταχώρησή σας στο Airbnb
- Συνδεθείτε στο λογαριασμό σας, και μπείτε στην καρτέλα “host”και από εκεί “listing”. Επιλέξτε την καταχώρηση που θέλετε.
- Πατήστε “Pricing”. Εδώ μπορείτε να ορίσετε όλες σας τις χρεώσεις.
- Προχωρήστε προς τα κάτω και βρείτε το τμήμα “Extra Charges”. Σε αυτό το σημείο μπορείτε να δείτε και άλλα fees όπως καθαριότητας, τιμές Σαββατοκύριακου κ.ά. Προσθέστε ή αλλάξτε την τιμή χρέωσης extra guest καθώς και για πόσα άτομα αφορά. Πατήστε αποθήκευση.
Τι να κάνετε αν οι επισκέπτες σας φέρουν επιπλέον άτομα χωρίς να σας ενημερώσουν
Αν υποψιάζεστε ότι οι επισκέπτες σας έφεραν επιπλέον άτομα στο ακίνητό σας, έχετε δύο επιλογές:
- Ρωτήστε τους. Αυτή είναι η πιο φιλική προσέγγιση όπου τους ρωτάτε αν τα άτομα είναι περισσότερα από αυτά που συμφωνήθηκαν. «Είμαι σίγουρος πως έχει γίνει κάποιο λάθος, αλλά νομίζω πως τα άτομα που φέρατε είναι περισσότερα από αυτά που δηλώσατε στην κράτηση». Με αυτό τον τρόπο, τους δίνετε την ευκαιρία να σας απαντήσουν, αλλά και να έχουν μία θετική εμπειρία από εσάς. Θυμηθείτε, πως υπάρχει περίπτωση να μην γνώριζαν την πολιτική σας για το όριο επισκεπτών. Αν σας απαντήσουν θετικά, τους γνωστοποιείτε τη χρέωση των επιπλέον ατόμων και κάνετε ένα αίτημα αλλαγής στην Airbnb. Εναλλακτικά, αν για οποιονδήποτε λόγο (νομικό ή άλλο) δεν μπορείτε να τους φιλοξενήσετε, ενημερώστε τους. Σε αυτή την περίπτωση, μπορεί να αντιμετωπίσετε δυσκολίες, άρα εξετάστε την αμέσως επόμενη επιλογή.
- Επικοινωνήστε με την Airbnb. Αν, παρά την ευγενική σας προσέγγιση, οι επισκέπτες σας δεν θέλουν να συνεργαστούν, απευθυνθείτε στην Airbnb. Κρατήστε στο νου σας ότι αν χρειαστεί να μεσολαβήσει η Airbnb, ίσως το θέμα χρειαστεί παραπάνω χρόνο για να λυθεί. Και μπορεί να οδηγήσει και σε αρνητική κριτική από τον επισκέπτη σας. Και εδώ καταλήγουμε πως η καλύτερη θεραπεία είναι η πρόληψη. Φροντίστε οι επισκέπτες σας να γνωρίζουν την πολιτική σας πριν κάνουν την κράτηση.
Πώς θα εμποδίσετε τους extra επισκέπτες
Υπάρχουν αρκετοί, σίγουροι τρόποι να βγάλετε τους επισκέπτες σας από τον πειρασμό να φέρουν επιπλέον άτομα στο ακίνητό σας.
- Θέστε ξεκάθαρους κανόνες για το ακίνητό σας. Οι κανόνες σας εκφράζουν τι περιμένετε από τους επισκέπτες σας. Άρα πρέπει να είναι ξεκάθαροι και να καθορίζουν ακριβώς το μέγιστο επιτρεπτό όριο ατόμων που μπορείτε να φιλοξενήσετε. Αν θέλετε μπορείτε να το ενισχύσετε ακόμη περισσότερο. Προσθέτοντας μία συμφωνία που θα αναφέρει ρητά πόσα άτομα θα μείνουν και ότι απαγορεύεται να έρθουν περισσότεροι από αυτούς.
- Τροποποιήστε την καταχώρησή σας. Προσθέστε φράσεις όπως «Θα σας υποδεχτούμε στο check-in.” Ή «Θα χρεώσουμε το Χ ποσό για κάθε επιπλέον επισκέπτη ανά διανυκτέρευση.» Ή ακόμη, «Οι μη καταχωρημένοι επισκέπτες δεν έχουν δικαίωμα εισόδου στο σπίτι». Έτσι, έχετε κάποιες πολύ καλές πιθανότητες να τους αποθαρρύνετε από το να μη σεβαστούν την ιδιοκτησία σας.
- Ζητήστε ένα security deposit. Έχοντας πληρώσει μία εγγύηση κατά την κράτηση, οι επισκέπτες καταλαβαίνουν πως οφείλουν να σεβαστούν την ιδιοκτησία σας. Το ποσό του deposit το αποφασίζετε εσείς και το χρεώνετε στην κάρτα που θα πληρώσει την κράτηση. Επιστρέφεται στο τέλος της διαμονής. Όπως και με το extra guest fee, δράστε προληπτικά, ώστε να αποφύγετε δυσάρεστες εκπλήξεις. Ενημερώστε τους επισκέπτες σας από πριν για το security deposit που θα πληρώσουν, βάζοντάς το στους κανόνες του ακινήτου σας.
- Ενσωματώστε το στο μήνυμα κατά το check-in. Στείλτε ένα αυτοματοποιημένο μήνυμα στους επισκέπτες σας μόλις κάνουν την κράτηση. Προσθέστε σε αυτό τη φράση «Τι ώρα φτάνετε; Και για πόσα άτομα να προετοιμάσω το σπίτι;»
Πώς θα γνωρίζετε αν υπάρχουν extra άτομα στο ακίνητό σας
Υπάρχουν κάποια πράγματα που «μαρτυρούν» αν οι επισκέπτες σας έφεραν παραπάνω άτομα απ’ όσα έπρεπε. Ένας εύκολος τρόπος να το καταλάβετε είναι από την κατάσταση στην οποία άφησαν το σπίτι. Για παράδειγμα, χρησιμοποίησαν περισσότερα σεντόνια από αυτά που ήταν απαραίτητα; Άφησαν τα διπλάσια σκουπίδια από αυτά που θα άφηναν όσα άτομα ήταν καταχωρημένα να μείνουν;
Για να μη χρειάζεται να μαντεύετε, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε κάποιο σύστημα εντοπισμού θορύβου. Ένα τέτοιο εργαλείο μετρά τον θόρυβο που δημιουργείται στο ακίνητό σας, και σας ειδοποιεί όταν γίνεται ενοχλητικός. Έτσι, μπορείτε να ξέρετε και αν γίνεται κάποιο πάρτι για το οποίο δεν ενημερωθήκατε. Μπορείτε επίσης να εγκαταστήσετε κάμερες στις εισόδους, αν και κάποιοι νόμοι απαγορεύουν τη χρήση τους στο εσωτερικό του σπιτιού. Ειδικότερα η Airbnb, είναι πολύ αυστηρή σε αυτό και μπορεί και να σας αποβάλλει από την πλατφόρμα αν το μάθει. Αν τελικά βάλετε κάμερες στις εισόδους, θα πρέπει να ενημερώστε για αυτές. Για να το κάνετε αυτό, βρείτε το “Health & Safety” στην περιγραφή της καταχώρησής σας. Προσθέστε το στο “Things to Know”. Έτσι, ο επισκέπτης σας θα είναι ενήμερος. Και αν ακόμη κι έτσι παραβεί τους κανόνες σας, μπορείτε να παρουσιάσετε στοιχεία στην Airbnb χωρίς προβλήματα παραβίασης της ιδιωτικότητας.
Πριν προχωρήσετε στην όποια εγκατάσταση, ελέγξτε τους κανόνες της πλατφόρμας για τις κάμερες ασφαλείας ή άλλων συσκευών και πράξτε ανάλογα.
Τι γίνεται αν οι επισκέπτες σας φέρουν κατοικίδια;
Τα κατοικίδια θεωρούνται extra επισκέπτες, σωστά; Άρα ναι, το ίδιο ισχύει και για αυτά. Μπορείτε να κάνετε το ακίνητό σας pet-friendly, χρεώνοντας ένα ποσό σε εκείνους που θέλουν μαζί και τους τετράποδους φίλους τους. Οι περισσότεροι ιδιοκτήτες κατοικίδιων δεν θα έχουν πρόβλημα να πληρώσουν κάτι παραπάνω για να φέρουν μαζί τους καλύτερους τους φίλους. Αλλά πάντα υπάρχει η περίπτωση κάποιος να το φέρει κρυφά.
Καταλήγουμε (ξανά) πως η πρόληψη είναι η καλύτερη αντιμετώπιση
Προλάβετέ το, λοιπόν. Είναι ευκολότερο να εμποδίσετε τους επισκέπτες σας να φέρουν επιπλέον άτομα (ή κατοικίδια), χωρίς να το ξέρετε, από το να αντιμετωπίσετε κάτι τέτοιο αν προκύψει. Αν υπολογίσετε, μάλιστα, ότι το κόστος μπορεί να είναι ένα αρνητικό review, η πρόληψη σας έρχεται πιο οικονομική.
Ξεκαθαρίστε από την αρχή τους κανόνες σας και δώστε την ευκαιρία στους επισκέπτες να χρησιμοποιήσουν το extra guest fee. Έτσι, θα μπορείτε να αποφύγετε αρνητικές καταστάσεις αργότερα. Το να είστε hosts δεν χρειάζεται να είναι δύσκολο, και δεν θα είναι δύσκολο αν χρησιμοποιείτε όλα τα εργαλεία που έχετε στη διάθεσή σας.