Μέχρι σήμερα τα ταξιδιωτικά γραφεία δεν συμπεριελάμβαναν στα συνεργαζόμενα καταλύματά τους τα Short-Term Rentals (STR). Τα βραχυχρόνιας μίσθωσης καταλύματα δεν έμπαιναν σε κανένα ταξιδιωτικό πακέτο. Τα ταξιδιωτικά γραφεία δεν είχαν τη δυνατότητα να κάνουν κράτηση σε ένα STR για κάποιον πελάτη τους.
Το τελευταίο διάστημα όμως η παγκόσμια κοινότητα του τουρισμού αλλά και οι κοινωνίες ζουν πρωτόγνωρες καταστάσεις. Η αβεβαιότητα κυριαρχεί ύστερα από τα περιοριστικά μέτρα και τα πρωτόκολλα μετακινήσεων. Η τουριστική περίοδος στην Ελλάδα και στον κόσμο διαμορφώνεται μέρα με τη μέρα.
Τα σύνορα ανοίγουν δειλά – δειλά. Οι αεροπορικές εταιρείες αρχίζουν να ανακοινώνουν την έναρξη των προγραμμάτων τους για το καλοκαίρι. Tα ξενοδοχεία από την πλευρά τους προσπαθούν να εναρμονιστούν με τις διαδικασίες που θα πρέπει να ακολουθήσουν. Η κατάσταση δεν έχει αφήσει ανεπηρέαστους τους OTAs των STR. Μάλιστα πρόσφατα η Airbnb ανακοίνωσε την απόλυση 1.900 υπαλλήλων ανά τον κόσμο.
Η συζήτηση έχει ανοίξει
Μέσα σε αυτή την αβεβαιότητα έχει ανοίξει έντονα η συζήτηση στην κοινότητα των Ελλήνων hosts για τις συνεργασίες αλλά και πιθανές πηγές νέων κρατήσεων. Είναι λογικό αυτό εάν σκεφτεί κανείς ότι οι hosts είναι σχεδόν εξαρτημένοι στη μονοκαλλιέργεια κρατήσεων και στο δίκτυο των OTAs.
Αρκετοί οι property managers έχουν επενδύσει στη δημιουργία εταιρικών sites για την προσέλκυση κρατήσεων. Σε τελική φάση όλοι γνωρίζουν ότι αυτό είναι το εύκολο κομμάτι της δουλειάς. Το θέμα είναι πώς να το προωθήσεις και με τι κόστος.
Οι μεμονωμένοι hosts που διαθέτουν πολύ αξιόλογα και υψηλού επιπέδου καταλύματα θεωρούν ότι ένα site ίσως δεν ταιριάζει στο μέγεθός τους. Στρέφονται στη λύση του Google My Business ή στις σελίδες των κοινωνικών δικτύων με κυρίαρχο το facebook.
Σε τέτοιες στιγμές ίσως όλα φαντάζουν αδιέξοδα. Η εξάρτηση προκαλεί στερητικά σύνδρομα αφού οι κρατήσεις είναι από ελάχιστες ως ανύπαρκτες.
Είναι όμως ακριβώς αυτές οι στιγμές που η κοινότητα των STRs θα πρέπει να στρέψει το βλέμμα της και αλλού. Και πριν το κάνει θα πρέπει να αντιληφθεί και να συνειδητοποιήσει ότι ο τουρισμός δεν είναι κάτι μονοδιάστατο.
Δεν υπάρχει μόνο μια πηγή που δίνει κρατήσεις. Κυρίως όμως θα πρέπει να συνειδητοποιήσει ότι για να παίξει ρόλο στην επόμενη ημέρα, επιβάλλεται να έρθει σε επαφή και να συνεργαστεί με διάφορους παράγοντες που επηρεάζουν το τουριστικό προϊόν της χώρας. Και το επηρεάζουν βαθιά με πολύχρονη γνώση και εμπειρία.
Ο παρεξηγημένος ρόλος των ταξιδιωτικών γραφείων – Travel Agents
Πολλοί από εμάς φέρνουν στο μυαλό τους εισιτήρια αεροπορικά και ακτοπλοϊκά όταν σκέφτονται τον όρο Travel Agent. Τελικά όμως είναι έτσι; Είναι αυτή η δουλειά τους; Η απάντηση είναι ότι ο Travel Agent είναι ένας από τους πιο σημαντικούς συντελεστές στην διαμόρφωση των ταξιδιών.
Ο ρόλος των Ελληνικών ταξιδιωτικών γραφείων είναι ιδιαίτερα σημαντικός για τον εισερχόμενο τουρισμό της χώρας μας
Τα ταξιδιωτικά γραφεία διαθέτουν τις νόμιμες προϋποθέσεις για την εκτέλεση του έργου τους. Διαθέτουν δηλαδή άδεια από τον Ελληνικό Οργανισμό Τουρισμού και ασφάλεια αστικής επαγγελματικής ευθύνης. Έχουν υποδομές και συστήματα κρατήσεων. Διαθέτουν επίσης έμπειρο στελεχιακό δυναμικό.
Σήμερα υπολογίζονται σε περισσότερα από 2.500 στη χώρα μας. Πάνω από 350 από αυτά έχοντας εξειδίκευση στον εισερχόμενο τουρισμό, τροφοδοτούν την Ελλάδα με εκατομμύρια τουρίστες.
Είναι μέλη σε Εθνικές και Διεθνείς Ενώσεις Ταξιδιωτικών Γραφείων. Παίζουν ενεργό ρόλο στην ανάπτυξη του brand Ελλάδα μέσα σε αυτά τα τεράστια Διεθνή Δίκτυα Πωλήσεων. Διαθέτουν διαδικασίες και πιστοποιήσεις ποιότητας των παρεχομένων Τουριστικών Υπηρεσιών τους.
Μέσα από δεκαετίες επενδύσεων σε χρήμα και χρόνο, ταξιδεύουν σε αγορές που έχουν ενδιαφέρον για την Ελλάδα. Έχουν συμμετάσχει και συμμετέχουν σε Διεθνείς Τουριστικές Εκθέσεις, σε επαγγελματικές συναντήσεις ενώ έχουν αναπτύξει ένα τεράστιο δίκτυο ανά το κόσμο συνεργαζόμενων ταξιδιωτικών γραφείων και tour operators.
Γνωρίζουν πολύ καλά τους προορισμούς της Ελλάδας, τις δυνατότητες διαμονής, τους τρόπους μεταφοράς, τα αξιοθέατα, τα μνημεία και τους αρχαιολογικούς χώρους.
Γνωρίζουν άριστα τις δραστηριότητες και τα ειδικά ενδιαφέροντα του επισκέπτη. Έτσι μπορούν να προσφέρουν ολοκληρωμένες υπηρεσίες, ανταγωνιστικές τιμές και προτάσεις σε κάθε ενδιαφερόμενο ταξιδιώτη.
Τα Ελληνικά ταξιδιωτικά γραφεία είναι ένας μικρός στρατός που δίνει μάχες προβολής και ανάδειξης της Ελλάδας με έναν και μοναδικό στόχο. Να προσελκύσουν όσο το δυνατό περισσότερους επισκέπτες στη χώρα μας.
Ο ρόλος των Travel Agents στον τουρισμό του αύριο
Ο ρόλος των ταξιδιωτικών γραφείων και του εκτεταμένου διεθνούς δικτύου συνεργατών τους θα είναι από τους πιο σημαντικούς συντελεστές στα βήματα ανάκαμψης της παγκόσμιας βιομηχανίας του τουρισμού.
Οι διοργανωτές ταξιδιών έχουν στο κέντρο της προσοχής τους τον άνθρωπο και την ανάγκη του για ταξίδια, εμπειρίες και αναψυχή.
Είναι ένας ιδιαίτερα πελατοκεντρικός κλάδος. Γνωρίζουν προσωπικά τον πελάτη και ο πελάτης τους εμπιστεύεται απόλυτα. Υπό αυτή την έννοια, προφανώς ο Travel Agent θα σπεύσει να ικανοποιήσει τις σύγχρονες τάσεις των ταξιδιωτών και να προσφέρει την εμπειρία διαμονής που όλο και περισσότεροι πελάτες αναζητούν.
Η μεγάλη ευκαιρία των Ελλήνων hosts
Οι λόγοι που έχουν δημιουργήσει ζήτηση για διαμονή σε ακίνητα STR είναι πολλοί και αυξανόμενοι. Ανάμεσα στους οποίους είναι το κόστος, η άνεση και η ανεξαρτησία που προσφέρουν σε σχέση με τα ξενοδοχεία. Πολλά καταλύματα απευθύνονται σε πολυμελείς οικογένειες και παρέες σε αστικό και μη περιβάλλον.
Οι νέοι θέλουν να ζήσουν την εμπειρία ενός καταλύματος στην καρδιά της πόλης, αναζητώντας τον παλμό της διασκέδασης και των διαφορετικών εμπειριών που προσφέρει.
Πολλοί αναζητούν παραδοσιακά καταλύματα θέλοντας να ζήσουν σαν ντόπιοι ενώ άλλοι θέλουν να αποφύγουν την πολυκοσμία και το τουριστικό στερεότυπο που προσφέρουν τα ξενοδοχεία.
Τέλος, στην κατηγορία τον πολυτελών διακοπών, έχει γίνει προφανές ότι οι βίλες κερδίζουν συνεχώς έδαφος σε όλα τα επίπεδα στους πελάτες υψηλών απαιτήσεων. Ιδίως με τις παρούσες συνθήκες και όπως αυτές διαμορφώνονται.
Σε ένα υπό διαμόρφωση περιβάλλον της αγοράς STR τα ταξιδιωτικά γραφεία μπορούν να προσφέρουν υψηλού επιπέδου υπηρεσίες. Έχουν τη δυνατότητα με συγκεκριμένους όρους και προϋποθέσεις να τα εντάξουν στις τουριστικές τους υπηρεσίες και να προβάλλουν δυναμικά τα καταλύματα από ολόκληρη την επικράτεια.
Χρειάζονται όμως εργαλεία προκειμένου να αντλούν πληροφορίες. Όπως τη διαθεσιμότητα των ακινήτων για να μπορούν να ενημερώνουν τους πελάτες τους άμεσα. Τα συστήματα κρατήσεων, ιδίως των property managers, θα τους λύσουν τα χέρια προκειμένου εύκολα, γρήγορα και αξιόπιστα να κάνουν τις κρατήσεις των πελατών τους.
Επίσης ένα πολύ σημαντικό κομμάτι είναι το θέμα της αστικής και επαγγελματικής ευθύνης αλλά και των πρωτοκόλλων υγιεινής που πρέπει να εφαρμόζονται.
Το πιο σημαντικό κομμάτι όμως είναι ότι οι property managers αλλά και οι ανεξάρτητοι hosts θα πρέπει να αντιληφθούν ότι πρέπει να διαμορφωθεί ένα πλαίσιο δεοντολογίας. Ένα πλαίσιο που θα απορρίπτει ερασιτεχνικές πρακτικές και θα μπορέσει να αναπτύξει νέες συνεργασίες. Νέες συνεργασίες που θα καταστήσουν τη δραστηριότητα Short Term Rental αναπόσπαστο κομμάτι των παρεχόμενων υπηρεσιών της χώρας.
Οι Έλληνες hosts θα αποκτήσουν συμμαχίες με δυναμικούς επαγγελματίες της αγοράς. Θα αποκτήσουν πρόσβαση σε πηγές κρατήσεων που μέχρι τώρα ήταν σχεδόν αποκλεισμένοι.
Τώρα είναι η στιγμή για να αντιληφθούν ότι εκτός από τη λίμνη υπάρχει η θάλασσα. Γρήγορα θα αντιληφθούν ότι αυτή η θάλασσα είναι ωκεανός.
– O Πράκτορας –