Απαραίτητη είναι η προσαρμογή των hosts στην post covid-19 εποχή.

Η νέα αυτή εποχή απαιτεί προσαρμογή όλων των κλάδων στις νέες απαιτήσεις.
Πάγιες τακτικές που είχαμε ως hosts πρέπει να αλλάξουν για να προσφέρουμε πιο ελκυστικό και πιο ασφαλές κατάλυμα.
Αυτή η post covid-19 εποχή αποτελεί την πρόκληση της κοινότητας των hosts STR που έχει αποδείξει ότι μπορεί να αντιμετωπίζει τις προκλήσεις από όπου και αν προέρχονται.
Απαραίτητα βήματα προσαρμογής λοιπόν είναι:
Πολιτική ακυρώσεων
Ο υποψήφιος Πελάτης θέλει να έρθει αλλά δεν είναι βέβαιος ότι οι συνθήκες θα είναι ευνοϊκές μετά από ένα ή δύο μήνες. Γι’ αυτό το λόγο πρέπει να ξεχάσουμε προς το παρόν τις αυστηρές πολιτικές ακύρωσης.
Η ευελιξία ακύρωσης έχει γίνει πρωταρχικός παράγοντας επιλογής καταλύματος σε όλες τις πλατφόρμες.
Η Airbnb
Στην πλατοφόρμα της Airbnb, η αυστηρή πολιτική θα είναι απολύτως αποτρεπτική από το να ολοκληρωθεί μία κράτηση.
Η αλλαγή σε Μέτρια πολιτική σημαίνει ότι ο επισκέπτης έχει δικαίωμα να ακυρώσει έως πέντε ημέρες πριν την άφιξη. Xωρίς ποινή είναι μονόδρομος!
Η Airbnb έχει προσθέσει και μία επιλογή «Προσωρινής Πολιτικής Ακύρωσης» που είναι super ευέλικτη για το διάστημα έως 30 Ιουνίου. Ωστόσο, το διάστημα αυτό είναι είτε έτσι, είτε αλλιώς νεκρό. Άρα η επιλογή καθίσταται εκ των πραγμάτων ανώφελη. Ίσως χρησιμοποιηθεί εάν η Airbnb το επεκτείνει έως τέλος Οκτωβρίου.
Η Booking.com
Στην πλατφόρμα της booking.com, η πολιτική των τριάντα (30) ημερών ή και παραπάνω για την πληρωμή πριν την ημερομηνία άφιξης είναι επίσης αποτρεπτική. Απαιτείται προσωρινά η προσαρμογή της στις επτά (7) ή το πολύ δεκατέσσερις (14) ημέρες πληρωμής/ακύρωσης πριν την άφιξη.
Δυστυχώς όμως με τις παραπάνω πολιτικές μικρότερης αυστηρότητας, κινδυνεύουμε να πάρουμε επισφαλείς κρατήσεις για το φθινόπωρο, το χειμώνα ή και για το 2021.
Τέλος θα πρέπει να έχουμε στο νου μας ότι όταν θα ομαλοποιηθούν οι συνθήκες, θα πρέπει απαραίτητα να επαναφέρουμε την πολιτική μας στο αυστηρότερο πλαίσο.
Βέβαια μπορούμε και να αγνοήσουμε το θέμα αυτό. Με αυτό τον τρόπο όμως, θα σπρώξουμε τους υποψήφιους επισκέπτες στον γείτονα που πιθανά να έχει πιο ευέλικτη πολιτική.
Περιγραφή καταλύματος
Η Booking.com για αυτό το θέμα έχει ήδη προσθέσει ένα πεδίο για την pos covid-19 εποχή που περιμένει τους hosts να το ενεργοποιήσουν:
- Πηγαίνετε στο Κατάλυμα/Δείτε τις περιγραφές σας.
- Κατεβείτε στην ενότητα «Ψιλά γράμματα» και επιλέξτε τα μέτρα που λαμβάνετε για τον κορονοϊό.
- Τέλος κάντε κλικ στο τέλος της σελίδας «Ζητήστε διόρθωση».
Μετά από αυτή τη διαδικασία, όταν ο υποψήφιος Πελάτης βλέπει το κατάλυμά σας, στην κορυφή της σελίδας θα υπάρχει σε πλαίσιο το:
«In response to the coronavirus (COVID-19), additional safety and sanitation measures are currently in effect at this property».
H Airbnb δεν έχει εφαρμόσει ακόμα τέτοια σήμανση.
Ωστόσο θα βοηθούσε μία προσθήκη στο τέλος της περιγραφής σας με το ίδιο περιεχόμενο. Αποφύγετε να αναφέρετε με λεπτομέρειες τι εφαρμόζετε.
Προτιμήστε να γράψετε ότι εφαρμόζετε τις οδηγίες του Εθνικού Συστήματος Υγείας (NHS) για την πανδημία. Άλλωστε είναι απολύτως βέβαιο ότι οι οδηγίες θα αλλάζουν και θα εξελίσσονται.
Προετοιμασία καταλύματος
Θα πρέπει να καθαρίζω προσεκτικότερα; Να αποστειρώνω το κατάλυμα; Να αφήνω κενό μεταξύ των κρατήσεων για 24 ή 72 ώρες;
Η απάντηση δεν έχει δοθεί ακόμα σε λεπτομέρειες.
Η Airbnb έχει ανακοινώσει ότι θα εφαρμόσει ένα online πρόγραμμα εκπαίδευσης των hosts για την post covid-19 εποχή. Στο τέλος θα δίνει ένα Πιστοποιητικό για το κατάλυμα. Πάντως και σε αυτή την περίπτωση, συστήνει το κατάλυμα να παραμένει κενό για 24 ώρες. Διαφορετικά συστήνει κενό 72 ωρών.
Ωστόσο, ούτε το πρόγραμμα εκπαίδευσης είναι έτοιμο, ούτε υπάρχει μηχανισμός ελέγχου των 24 ή 72 ωρών. Και οι συνεχόμενες κρατήσεις που ήδη έχουμε για το καλοκαίρι ή το φθινόπωρο; Τι οδηγίες θα δώσει το Υπουργείο Τουρισμού και ο ΕΟΔΥ;
Επειδή η απάντηση είναι ακόμα ρευστή, ενδεικτικά προτείνω τα παρακάτω:
- Προσθήκη αντισηπτικού κοντά στην είσοδο, σε συσκευασία 500-1000ml. Γάντια & μάσκες είναι ευθύνη του επισκέπτη.
- Προσεκτικό καθάρισμα όλου του καταλύματος.
- Αλλαγή, όχι μόνο των λινοσκεπασμάτων, των προστατευτικών θηκών τους, των μαξιλαριών αλλά και των στρωμάτων.
- Κατάργηση για την καλοκαιρινή περίοδο, των κουβερτών, των κουβερλί και στρώσιμο των κρεβατιών μόνο με -κατά προτίμηση- ολόλευκα σεντόνια. Τοποθέτηση ενός runner (τραβέρσα), διότι το πλύσιμο των κουβερλί κάθε φορά που αλλάζει πελάτης είναι σχεδόν αδύνατο.
- Αποφυγή των χαλιών και μοκετών που συγκεντρώνουν περισσότερο τα μικρόβια.
- Καθαρισμός πατωμάτων και γενική καθαριότητα με καθαριστικά που μειώνουν σοβαρά το μικροβιακό φορτίο.
- Αφού καθαριστεί το κατάλυμα, καθαρίζουμε με ένα σπρέι αντισηπτικού τις επιφάνειες που αγγίζουμε συχνότερα. Όπως τραπέζι, πάγκοι, πόμολα, βρύσες, διακόπτες φώτων, κ.λπ.
- Προτρέπουμε το προσωπικό καθαρισμού να χρησιμοποιεί μάσκα και γάντια για την προστασία του.
Cleaning fee
Η ανάγκη εκτεταμένου καθαρισμού και πρόσθετων ενεργειών προετοιμασίας επιβάλλει την αύξηση της χρέωσης καθαρισμού. Άλλωστε η συνήθης χρέωση των 20-40 ευρώ που εφαρμοζόταν στην Ελλάδα ήταν από τις χαμηλότερες στον κόσμο. Στην υπόλοιπη Ευρώπη είναι συνήθως 50-150 ευρώ και στην Αμερική 70-300 δολάρια και πάει λέγοντας.
Μη ρωτήσετε εάν είναι νόμιμο το cleaning fee. Το θέμα έχει λυθεί θετικά εδώ και πολύ καιρό.
Τιμολογιακή πολιτική
Εάν έχετε σκοπό να εφαρμόσετε κενό μεταξύ των κρατήσεων, αυξήστε την τιμή σας ανάλογα. Διαφορετικά, πολύ γρήγορα η δραστηριότητα σας θα γίνει μόνιμα ζημιογόνος και ασύμφορη.
Ως προς την πολιτική διαθεσιμότητας (κενό ή όχι) χρησιμοποιείστε σαν βασικό οδηγό τις οδηγίες που θα δώσει ο ΕΟΔΥ και το αρμόδιο Υπουργείο.
Όχι τις παραινέσεις των πλατφορμών.
Άλλωστε οι Έλληνες επιστήμονες απέδειξαν ήδη ότι είναι χρόνια μπροστά από την ευρωπαϊκή υποτιθέμενη ανοσία αγέλης ή τα υπερατλαντικά εσωτερικά απολυμαντικά.
*Ο Χάρης Λουβερδής είναι από τα πιο ενεργά μέλη της κοινότητας STR στην Ελλάδα.