Τις νέες ταξιδιωτικές τάσεις ανιχνεύει η έρευνα «The Future of Stays» της εταιρείας Beyond. Στόχος της έρευνας είναι να καθοδηγήσει τους διαχειριστές και οικοδεσπότες ακινήτων βραχυχρόνιας μίσθωσης στη διαμόρφωση της κατάλληλης στρατηγικής, που θα βασίζεται στα δεδομένα.
“Με τις κρατήσεις σε εξέλιξη, η πρόσβαση σε δεδομένα σε πραγματικό χρόνο είναι πιο σημαντική από ποτέ για να παραμείνετε μπροστά στο παιχνίδι’, τονίζει η εταιρεία, απευθυνόμενη στους οικοδεσπότες.
Οι έξι βασικές ταξιδιωτικές τάσεις
Η υιοθέτηση της τεχνητής νοημοσύνης κερδίζει έδαφος
Σε μια εποχή όπου η τεχνολογία εμπλέκεται σε κάθε πτυχή της ζωής, μια σημαντική αλλαγή είναι η αυξανόμενη υιοθέτηση της τεχνητής νοημοσύνης (AI) για τον προγραμματισμό ταξιδιών.
Αν και το 54% των ταξιδιωτών παραμένει διστακτικό σχετικά με τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης, ένα σημαντικό 46% είναι ανοιχτό στην ιδέα, σύμφωνα με την έρευνα της Beyond. Αυτό υποδηλώνει μια σταδιακή αποδοχή και περιέργεια για το πώς η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να εξορθολογίσει τον προγραμματισμό του ταξιδιού.
Για τους επισκέπτες, η ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης στα ταξιδιωτικά τους σχέδια μπορεί να απλοποιήσει τη δημιουργία δρομολογίων με εξατομικευμένες προτάσεις με βάση τις προτιμήσεις. Για τους οικοδεσπότες, η αξιοποίηση της τεχνολογίας AI μπορεί να βελτιστοποιήσει τη διαχείριση ακινήτων, από τη δυναμική τιμολόγηση έως τις επικοινωνίες επισκεπτών.
Αναδυόμενες οικολογικές τάσεις
Οι νεότερες γενιές, ιδιαίτερα εκείνες της ηλικίας 18-24 ετών, αναζητούν όλο και περισσότερο αυθεντική τοπική ταξιδιωτική εμπειρία και καταλύματα φιλικά προς το περιβάλλον. Με το 48,1% των ερωτώμενων αυτής της ηλικίας να επιζητούν τις εμπειρίες μικρότερων ομάδων, υπάρχει μια αυξανόμενη ζήτηση για βιώσιμες ταξιδιωτικές επιλογές που δίνουν προτεραιότητα στην περιβαλλοντική ευθύνη.
Έτσι, επιλέγουν καταλύματα φιλικά προς το περιβάλλον που ελαχιστοποιούν το αποτύπωμα άνθρακα. Οι οικοδεσπότες βραχυπρόθεσμης ενοικίασης μπορούν να αξιοποιήσουν αυτήν την τάση εφαρμόζοντας βιώσιμες πρακτικές, όπως ενεργειακά αποδοτικές συσκευές, φιλικά προς το περιβάλλον προϊόντα περιποίησης και προγράμματα ανακύκλωσης. Με την ευθυγράμμιση με τις αξίες του οικολογικού ταξιδιού, οι οικοδεσπότες μπορούν να προσελκύσουν περιβαλλοντικά συνειδητοποιημένους ταξιδιώτες και να διαφοροποιήσουν τις ιδιότητές τους.
Η διαφάνεια είναι το κλειδί
Το 2024, η διαφάνεια διαδραματίζει κεντρικό ρόλο στη δημιουργία και τη διατήρηση της εμπιστοσύνης στον κλάδο των βραχυχρόνιων μισθώσεων.
Σύμφωνα με την έρευνα της Beyond, το 52%των ερωτηθέντων εξέφρασαν την έντονη δυσαρέσκειά τους γιατί εξαπατήθηκαν από την παραπλανητική παρουσίαση ενός ακινήτου στην καταχώριση σε πλατφόρμα.
Γι’ αυτό, οι περισσότεροι ταξιδιώτες αναζητούν πληροφορίες για το κατάλυμα μέσω των κριτικών, της επαλήθευσης φωτογραφιών και της απευθείας επικοινωνίας με τους οικοδεσπότες.
Οι οικοδεσπότες, υπογραμμίζεται στην έρευνα, πρέπει να δώσουν προτεραιότητα στις ακριβείς καταχωρίσεις και τη διασφάλιση της ποιότητας για να οικοδομήσουν μια αξιόπιστη φήμη. Η παροχή λεπτομερών περιγραφών, πραγματικών φωτογραφιών και άμεσης επικοινωνίας μπορούν να εμφυσήσουν εμπιστοσύνη στους πιθανούς επισκέπτες.
Οι ανησυχίες για το απόρρητο παραμένουν
Το 21% των επισκεπτών παραδέχτηκε ότι έψαξαν για κρυφές κάμερες κατά τη διάρκεια της διαμονής τους, γεγονός που αντικατοπτρίζει την αυξανόμενη σημασία της ιδιωτικής ζωής και της ασφάλειας. Για να αμβλύνουν αυτές τις ανησυχίες, οι οικοδεσπότες θα πρέπει να κοινοποιούν με σαφήνεια τις πολιτικές απορρήτου τους και να καθησυχάζουν τους επισκέπτες για την απουσία συσκευών παρακολούθησης.
Τόσο οι ταξιδιώτες όσο και οι οικοδεσπότες πρέπει να είναι προορατικοί στην αντιμετώπιση ζητημάτων που σχετίζονται με το απόρρητο.
Οι ταξιδιώτες θα πρέπει να ρωτούν για μέτρα απορρήτου, ενώ οι οικοδεσπότες οφείλουν να επιδείξουν διαφάνεια, επισημαίνοντας χαρακτηριστικά ασφαλείας και σεβόμενοι τις ανησυχίες των επισκεπτών για το απόρρητο. Καλλιεργώντας ένα περιβάλλον εμπιστοσύνης και διαφάνειας, και τα δύο μέρη μπορούν να απολαύσουν μια εμπειρία χωρίς ανησυχίες
Ξεχωριστά υπνοδωμάτια ζητούν τα ζευγάρια
Οι ταξιδιωτικές προτιμήσεις γίνονται πιο εξατομικευμένες, προκαλώντας αλλαγές στις παραδοσιακές συνήθειες διακοπών. Διαπιστώνεται ότι το 61% των ερωτηθέντων εξέφρασαν την επιθυμία για ξεχωριστά υπνοδωμάτια όταν ταξιδεύουν με συντρόφους, σηματοδοτώντας μια απομάκρυνση από τις συμβατικές εγκαταστάσεις καταλυμάτων.
Για τους ταξιδιώτες, αυτή η προτίμηση υπογραμμίζει τη σημασία της επιλογής καταλυμάτων που καλύπτουν διαφορετικές ρυθμίσεις ύπνου. Η επιλογή για ενοικιάσεις με πολλά υπνοδωμάτια ή η κράτηση γειτονικών δωματίων μπορεί να βελτιώσει τη συνολική άνεση και ξεκούραση. Οι οικοδεσπότες μπορούν να επωφεληθούν από αυτές τις ταξιδιωτικές τάσεις προσφέροντας διάφορες επιλογές ύπνου. Αυτό πρέπει να παρουσιασθεί κατάλληλα από το μάρκετινγκ των ιδιοκτησιών τους, δίνοντας έμφαση ότι πρόκειται για ευέλικτους χώρους κατάλληλους για ζευγάρια, οικογένειες ή παρέες φίλων.
Οι ανέσεις κυριαρχούν
Οι ανέσεις συνεχίζουν να αποτελούν την κινητήρια δύναμη πίσω από τις ταξιδιωτικές αποφάσεις, με τους ταξιδιώτες να δίνουν προτεραιότητα σε χαρακτηριστικά που βελτιώνουν τις εμπειρίες τους. Το 55% των ταξιδιωτών ανέφερε ότι τα κοκτέιλ δίπλα στην πισίνα ήταν απαραίτητα για την αντιμετώπιση της καλοκαιρινής ζέστης στην Ιταλία, υπογραμμίζοντας τη σημασία των εξατομικευμένων ανέσεων που ευθυγραμμίζονται με τις προτιμήσεις των ταξιδιωτών και απογειώνουν τη διαμονή τους.
Για ταξιδιώτες που αναζητούν αξέχαστες εμπειρίες, η επιλογή καταλυμάτων με ξεχωριστές ανέσεις μπορεί να κάνει σημαντική διαφορά – είτε πρόκειται για βεράντα στον τελευταίο όροφο, υπηρεσίες σπα ή γκουρμέ επιλογές για φαγητό, αυτά τα χαρακτηριστικά μπορούν να ενισχύσουν τη χαλάρωση και την απόλαυση. Οι οικοδεσπότες μπορούν να επιμεληθούν μοναδικές ανέσεις που έχουν απήχηση στο κοινό-στόχο τους, προσελκύοντας τελικά περισσότερες κρατήσεις και θετικές κριτικές.