Ένα από τα πιο αναπτυσσόμενα είδη τουρισμού παγκοσμίως είναι τα ταξίδια ευεξίας. Τα ποσά που υπολογίζεται ότι θα συγκεντρώσουν, καθηλώνουν. Πρόκειται για μια βιομηχανία που εκτιμάται ότι την επόμενη τριετία θα φτάσει τα 8,5 τρισεκατομμύρια δολάρια, με μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 8,6%, σύμφωνα με στοιχεία του Global Wellness Institute.
Μάλιστα από τα στοιχεία προκύπτει ότι ο κλάδος μετά την πανδημία εκτοξεύτηκε στα 5,6 τρισ. δολάρια, από 4,9 τρισ. το 2019. Συνολικά η οικονομία της ευεξίας αντιπροσώπευε το 2022 το 5,6% της παγκόσμιας οικονομίας.
Οι διαχειριστές καταλυμάτων βραχυχρόνιας μίσθωσης που θέλουν να διαφοροποιηθούν από τον ανταγωνισμό, μπορούν να προτείνουν τέτοιες δραστηριότητες στους επισκέπτες τους.
Τα ταξίδια ευεξίας έχουν εξελιχθεί
Η νέα μελέτη «Rethinking Wellness Travel: The Rise of Active Well-Being», που πραγματοποιήθηκε από τη Mabrian Technologies, εξερευνά τις νέες τάσεις της ενεργού ευεξίας στον τομέα του ταξιδιού. Πλέον οι ταξιδιώτες δεν επικεντρώνονται μόνο στην ανάκτηση ηρεμίας και χαλάρωσης αλλά και στην προαγωγή μιας πιο ενεργούς και υγιούς ζωής. Τα στοιχεία της μελέτης αναδεικνύουν ότι αντί για τις παραδοσιακές θεραπευτικές μεθόδους και την ηρεμία, οι ταξιδιώτες αναζητούν τώρα εμπειρίες που συνδυάζουν την άσκηση, την περιπέτεια και την ευεξία.
Οι πέντε βασικοί παράγοντες ζήτησης στα ταξίδια ευεξίας
Αναλύοντας 6,7 εκατομμύρια κριτικές του TripAdvisor για δραστηριότητες στον προορισμό από το 2019 έως το 2023, η μελέτη εντόπισε πέντε βασικούς παράγοντες ζήτησης για ενεργό ευεξία: φυσική αναψυχή (αθλήματα), ήπια πεζοπορία (εκδρομές και περίπατοι) και θαλάσσια σπορ -όλα αυτά δείχνουν μια αυξητική τάση τα τελευταία 4 χρόνια. Ταυτόχρονα, παραμένει το ενδιαφέρον για παραδοσιακές δραστηριότητες ευεξίας και χαλάρωσης (SPA, ιαματικές πηγές) και γαστρονομικές εμπειρίες.
Τη μεγαλύτερη αύξηση παρουσιάζει η ήπια πεζοπορία (+5,1%), η αναψυχή με φυσική δραστηριότητα (+4,7%) και οι γαστρονομικές εμπειρίες (3,5%).
Πώς μπορούν τα Airbnb να προσελκύουν επισκέπτες ευεξίας
Η σωστή και έγκαιρη αξιοποίηση των ευρημάτων της συγκεκριμένης μελέτης από διαχειριστές και ιδιοκτήτες καταλυμάτων βραχυχρόνιας μίσθωσης είναι βέβαιο ότι θα προσελκύσει περισσότερους επισκέπτες που προτιμούν τα ταξίδια ευεξίας. Το πρώτο βήμα για έναν διαχειριστή καταλύματος είναι να εξερευνήσει τις δραστηριότητες που μπορεί να υπάρχουν στην περιοχή του. Αν υπάρχουν σηματοδοτημένα μονοπάτια, εταιρείες που διοργανώνουν διάφορες υπαίθριες δραστηριότητες (trekking, ποδηλασία, καγιάκ κ.ά.), αν γίνονται μαθήματα γιόγκα ή αν υπάρχουν οργανωμένα θαλάσσια σπορ, μπορεί να τα προτείνει στους επισκέπτες του.
Προφανώς οι υπηρεσίες γίνονται ακόμα πιο εντυπωσιακές και ελκυστικές ανάλογα με την τοποθεσία που βρίσκεται το κατάλυμα. Αν για παράδειγμα το κατάλυμα βρίσκεται κοντά στην ύπαιθρο ή σε παραθαλάσσια περιοχή ή κοντά σε ιαματικά λουτρά, τότε η «γκάμα» των δραστηριοτήτων αυξάνεται κατακόρυφα. Εναλλακτικά, θα μπορούσε να συνεργαστεί με ένα γυμναστήριο του τόπου όπου δραστηριοποιείται, δίνοντας τη δυνατότητα στους επισκέπτες να γυμνάζονται έναντι ημερήσιας αμοιβής αντί της συνδρομής.
Μπορεί επίσης να εντοπίσει εστιατόρια της περιοχής που προσφέρουν healthy μενού ή ακόμα και να προτείνει τοπικά καταστήματα τροφίμων όπου μπορεί ο επισκέπτης να αγοράσει φρέσκιες και υγιεινές, τοπικές πρώτες ύλες. Σε πολλές περιοχές οργανώνονται και cooking classes, κάτι που προσελκύει έντονο ενδιαφέρον.
Το αμέσως επόμενο βήμα για την προσέλκυση τέτοιων επισκεπτών είναι η καταχώρηση στις πλατφόρμες (Airbnb, Booking.com, Vrbo) των επιλογών που προσφέρονται γύρω από το κατάλυμα. Φράσεις όπως “active well-being” και “wellness” είναι ιδιαίτερα δημοφιλείς. Στην περιγραφή του καταλύματος μπορεί ο διαχειριστής να βάλει πληροφορίες για το τι μπορεί να κάνει ο επισκέπτης στον προορισμό, περιλαμβάνοντας και δραστηριότητες που συμβάλλουν στην ευεξία.