Τόσο στις ΗΠΑ όσο και στην Ευρώπη, η βραχυχρόνια μίσθωση έχει αλλάξει ριζικά, μετά από μια δεκαετία ανάπτυξης. Τα ακίνητα (rentals) αποτελούν για πολλούς ταξιδιώτες μέρος των επιλογών τους διαμονής. Νέοι οικοδεσπότες, ιδιοκτησίες και επισκέπτες συνέχισαν να μπαίνουν στην αγορά, αλλά ο ρυθμός ανάπτυξης επιβραδύνθηκε.
Και τότε, κατά τη διάρκεια της πανδημίας, η βραχυχρόνια μίσθωση αναδύθηκε ως ένα φωτεινό σημείο στον ταλαιπωρημένο ταξιδιωτικό κλάδο. Οι ταξιδιώτες υιοθέτησαν τη βραχυχρόνια μίσθωση ως μια επιλογή διαμονής που προσέφερε ασφάλεια αλλά και ιδιωτικότητα. Πολλοί από αυτούς επέλεξαν μικρότερες πόλεις και μη-αστικούς προορισμούς. Η ζήτηση εκτοξεύτηκε στα ύψη.
Δύο έρευνες της Phocuswright εντοπίζουν τις διαφορές ανάμεσα στις δύο μεγάλες αγορές, τις ΗΠΑ και την Ευρώπη.
Αν και στις δύο περιοχές η βραχυχρόνια μίσθωση αναπτύχθηκε αισθητά μέσα στο 2020, στις ΗΠΑ η άνοδος ήταν σημαντικά μεγαλύτερη από ό,τι στην Ευρώπη. Έτσι, το 46% των ταξιδιωτών στις ΗΠΑ επέλεξε κατάλυμα βραχυχρόνιας μίσθωσης το 2020 έναντι περίπου 43% στην Ευρώπη.
Αυτό είχε ως συνέπεια, η ανάπτυξη της αγοράς στις ΗΠΑ να φτάσει το 52%, έναντι 31% στην Ευρώπη. Αντίστοιχα τα ακαθάριστα έσοδα κρατήσεων έφτασαν στις ΗΠΑ τα 37 δισ. δολάρια έναντι 33 δισ. ευρώ στην Ευρώπη.
Μια άλλη διαφορά είναι το γεγονός ότι η Airbnb κατατάσσεται πρώτη σε προτίμηση πλατφόρμα στις ΗΠΑ και δεύτερη η Booking.com ενώ στην Ευρώπη η κατάταξη είναι αντίστροφη.
Τέλος, ο βασικός λόγος που οι ταξιδιώτες επιλέγουν διαμονή σε ένα κατάλυμα βραχυχρόνιας μίσθωσης, για τις ΗΠΑ είναι η τοποθεσία ενώ για την Ευρώπη είναι το value-for-money.
Υπάρχει πάντως και ένα κοινό στοιχείο ανάμεσα στις δύο αγορές. Οι επισκέπτες προτιμούν κυρίως μονοκατοικίες, χωρητικότητας μιας μόνο οικογένειας.