Τα ανεξάρτητα μικρά καταλύματα είναι αυτά που οι τουρίστες ζητούν περισσότερο από κάθε άλλο είδος καταλυμάτων αυτό το καλοκαίρι. Χαρακτηριστικό είναι ότι τον Ιούλιο του 2021 το ενδιαφέρον των ταξιδιωτών για βραχυχρόνιες μισθώσεις ήταν 15% πάνω από την προ πανδημίας εποχή.
Το συμπέρασμα αυτό αναδεικνύεται σε έρευνα της ομάδας Tourism Consumer Insights της STR.
Τα ξενοδοχεία επίσης με λιγότερα από 50 δωμάτια είναι η κατηγορία καταλυμάτων που συγκέντρωσε μεγαλύτερο ενδιαφέρον σε σύγκριση με πριν από την πανδημία. Οι ταξιδιώτες φαίνεται να θεωρούν ότι στα μικρότερα ξενοδοχεία μπορεί να είναι πιο αποτελεσματικά τα υγειονομικά πρωτόκολλα.
Γενικά, ωστόσο, οι ταξιδιώτες εξακολουθούν να ενδιαφέρονται λιγότερο για διαμονή σε ξενοδοχεία τώρα σε σύγκριση με πριν από την πανδημία. Είναι ενδιαφέρον ότι οι τουρίστες έχουν αυτήν την περίοδο πιο αρνητική εικόνα για τα οικονομικά ξενοδοχεία έναντι των πολυτελών. Προφανώς, η αίσθηση αυτή διαμορφώνεται από την αντίληψη του ταξιδιώτη για το επίπεδο καθαριότητας στις κατηγορίες καταλυμάτων.
Σχετική είναι η διαπίστωση και για τους ξενώνες, που συνεχίζουν να υποφέρουν περισσότερο από άλλους τύπους καταλυμάτων. Σχεδόν 6 στους 10 ταξιδιώτες δήλωσαν ότι τους ενδιέφερε λιγότερο να μείνουν σε ξενώνα τώρα σε σύγκριση με πριν την πανδημία. Η αναλογία αυτή πάντως είναι καλύτερη από τα προηγούμενα ευρήματα για τους ξενώνες.
Οι προτιμήσεις καταλύματος από εθνικότητες
Η προηγούμενη έρευνα έδειξε ότι οι Βρετανοί ταξιδιώτες ήταν λιγότερο πρόθυμοι να μείνουν σε ξενοδοχεία σε σύγκριση με άλλους ταξιδιώτες. Προτίμησαν αυτόνομα καταλύματα το καλοκαίρι.
Οι Βορειοαμερικανοί ήταν αυτοί που ενδιαφέρονταν περισσότερο από άλλους για επώνυμα καταλύματα σε σχέση με άλλες εθνικότητες.
Γενικά οι Ευρωπαίοι προτιμούσαν μικρότερα καταλύματα, μικρότερα ξενοδοχεία και bed and breakfast. Αυτά τα ευρήματα παραμένουν και στην τελευταία έρευνα.
Ποια θα είναι η νέα κανονικότητα;
Τα ευρήματα της έρευνας θέτουν ένα ενδιαφέρον ερώτημα: είναι αυτή η εικόνα η αντανάκλαση της νέας κανονικότητας στις προτιμήσεις διαμονής ή οι προκλήσεις που θέτει η παραλλαγή Delta οδηγούν σε μια συνεχιζόμενη νοοτροπία πανδημίας στην οποία οι καταναλωτές δίνουν προτεραιότητα στις προσπάθειες ελαχιστοποίησης του κινδύνου μόλυνσης;
Η επόμενη έρευνα θα εξετάσει ακριβώς αυτή τη νέα κανονικότητα, που φαίνεται να διαμορφώνουν οι φόβοι των μεταλλάξεων του ιού, τα αυξανόμενα ποσοστά εμβολιασμού και η επέκταση των ταξιδιωτικών επιλογών.
Η συνέχιση της διαβεβαίωσης των επισκεπτών σχετικά με τα μέτρα προστασίας από τον COVID θα συμβάλει στην ενθάρρυνση των ταξιδιών σε μια περίοδο που παραμένουν διαρκείς ανησυχίες για τον ιό, τονίζει η ομάδα έρευνας. Και προσθέτει: Το αποτελεσματικό μάρκετινγκ θα είναι επίσης ένα άλλο σημαντικό συστατικό που θα επιτρέψει την ανάκαμψη της βιομηχανίας καταλυμάτων. Τα τρέχοντα στοιχεία δείχνουν ότι ορισμένοι τομείς μπορεί να είναι πιο εφευρετικοί και δημιουργικοί από άλλους για να προσελκύσουν πελάτες.