Σύμφωνα με ακαδημαϊκές έρευνες, το 91% των χρηστών του internet που κάνουν αναζητήσεις, δεν προχωρούν στη δεύτερη σελίδα των αποτελεσμάτων. Μπορεί η αναζήτηση στην πλατφόρμα της Airbnb να είναι πολύ διαφορετική από αυτές που γίνονται στο Google, αν όμως το κατάλυμά σας βρίσκεται «χωμένο» κάπου στην 10η σελίδα των αναζητήσεων ενός δημοφιλούς προορισμού, μάλλον δεν θα βλέπετε τις κρατήσεις σας να αυξάνονται όσο θα θέλατε. Πώς όμως θα μπορέσετε να ανεβείτε στη λίστα που εμφανίζονται τα αποτελέσματα αναζητήσεων της Airbnb;
Η Airbnb, αν και κρατά εμπιστευτική την ακριβή λιστα των στοιχείων που εξετάζει, ωστόσο αποκαλύπτει τις βασικές κατηγορίες των περίπου 100 παραγόντων που εξετάζει ο αλγόριθμός της.
Ας δούμε μερικές από αυτές.
Ανάγκες των επισκεπτών: Εξετάζονται παράγοντες που σχετίζονται με τον επισκέπτη, συμπεριλαμβανομένης της τοποθεσίας από όπου ψάχνει, των προηγούμενων ταξιδιών του, των καταχωρήσεων που έχει προσθέσει στη WishList του ή στις οποίες έχει κάνει κλικ και πολλά άλλα.
Στοιχεία καταχώρησης: Υπολογίζονται στοιχεία όπως ο αριθμός των αξιολογήσεων πέντε αστεριών, η τιμή, η τοποθεσία της καταχώρησης, το αν είναι ενεργοποιημένη η Άμεση κράτηση, το πόσο γρήγορα ο οικοδεσπότης της καταχώρησης ανταποκρίνεται στα αιτήματα και πολλούς άλλους παράγοντες.
Στοιχεία ταξιδιού: Συνυπολογίζονται πόσα άτομα θα ταξιδεύουν, για πόσο χρονικό διάστημα θα είναι το ταξίδι, πόσο μελλοντικά θα είναι το ταξίδι, αν έχουν καθορίσει μια ελάχιστη ή μέγιστη τιμή και μια ποικιλία άλλων παραγόντων.
Κατανοώντας τους χρήστες που κάνουν αναζήτηση
Η Airbnb για να καταλάβει πώς έχουν ανταποκριθεί οι επισκέπτες στην κάθε καταχώρηση σε προηγούμενες αναζητήσεις, ερευνά πολλά σημάδια, αλλά δύο σημαντικοί παράγοντες είναι:
Κλικ σε αποτελέσματα αναζήτησης: Όταν μια καταχώρηση εμφανίζεται στα αποτελέσματα αναζητήσεων της Airbnb, θεωρούμε καλό σημάδι αν ένας επισκέπτης πατήσει σε αυτή την καταχώρηση για να μάθει περισσότερα. Για να διασφαλίσουμε ότι αυτό είναι δίκαιο για ολόκληρη την κοινότητα των οικοδεσποτών μας, μετράμε μόνο τα κλικ από διαφορετικούς επισκέπτες.
Αιτήματα σε σελίδα καταχώρησης: Εξετάζουμε πόσο συχνά οι επισκέπτες στέλνουν αίτημα κράτησης όταν κοιτάζουν την καταχώρησή σας. Έχουμε ανακαλύψει ότι οι επιτυχημένες καταχωρήσεις βοηθούν τους επισκέπτες να αποφασίσουν να κάνουν κράτηση.
Κατανοώντας τις καταχωρήσεις
Αυτοί είναι ορισμένοι από τους παράγοντες πάνω στους οποίους οι οικοδεσπότες έχουν τον περισσότερο έλεγχο:
Κριτικές: Για την κατάταξη στα αποτελέσματα αναζητήσεων της Airbnb εξετάζεται ο αριθμός των ταξιδιών που έχουν ολοκληρωθεί, καθώς και οι κριτικές και οι αξιολογήσεις που έχουν αφήσει οι επισκέπτες. Ενώ οι καλές αξιολογήσεις είναι απαραίτητες για την καλή απόδοση στην αναζήτηση, ένας μικρός αριθμός αρνητικών αξιολογήσεων ή αναπάντητων κριτικών από τους επισκέπτες δεν θα έχει αναγκαστικά ουσιαστικό αντίκτυπο στην κατάταξή σας.
Τιμή: H τιμή είναι ένας από τους μεγάλους καθοριστικούς παράγοντες που λαμβάνουν υπόψη οι επισκέπτες μας κατά τη σύγκριση καταχωρήσεων. Για τον λόγο αυτό, είναι σημαντικό να ορίσετε μια ανταγωνιστική τιμή για την αγορά σας.
Superhost: Παρόλο που η ιδιότητα Superhost δεν προωθεί μια καταχώρηση, οι παράγοντες χάρη στους οποίους αποδίδεται ο τίτλος Superhost παίζουν ρόλο.
Νέες καταχωρήσεις: Για να σιγουρευτούμε ότι οι νέοι οικοδεσπότες μπορούν να καθιερωθούν επιτυχώς, φροντίζουμε οι νέες καταχωρήσεις να εμφανίζονται σε καλές θέσεις στα αποτελέσματα αναζητήσεων της Airbnb.
Εμπειρία κρατήσεων των επισκεπτών
Η θετική εμπειρία των επισκεπτών είναι βασικός παράγοντας επιτυχίας μιας καταχώρησης. Και η Airbnb φροντίζει να το μετράει αυτό. Έτσι, οι οικοδεσπότες που έχουν αποδεδειγμένα καλό ρυθμό απάντησης, ανεβαίνουν στη λίστα των αποτελεσμάτων αναζητήσεων της Airbnb. Πως θα το επιτύχετε αυτό;
Ρυθμός και χρόνος απάντησης: Αν απαντάτε στα αιτήματα εντός 24 ωρών, τότε η καταχώρησή σας θα εμφανίζεται σε καλύτερη θέση στα αποτελέσματα αναζήτησης.
Απορρίψεις: Για τους οικοδεσπότες που επιλέγουν να χρησιμοποιήσουν το Αίτημα κράτησης, η ταξινόμηση κατά την αναζήτηση παρακολουθεί πόσοι επισκέπτες υποβάλλουν ένα αίτημα για κράτηση, αλλά απορρίπτονται. Περιστασιακά, οι απορρίψεις είναι απαραίτητες, έτσι, παρόμοια με άλλους παράγοντες στην κατάταξη αναζήτησης, η Airbnb ενδιαφέρται τα γενικά πρότυπα για εβδομάδες και μήνες, αντί για μεμονωμένες απορρίψεις.
Άμεση κράτηση: Οι επισκέπτες στην Airbnb εκτιμούν τη γρήγορη και εύκολη εμπειρία κρατήσεων και είναι πιο πιθανό να κάνουν κράτηση σε μια καταχώρηση με ενεργοποιημένη την Άμεση κράτηση. Η αναζήτηση στοχεύει να δείξει τις καταχωρήσεις που οι επισκέπτες είναι πιο πιθανό να κάνουν κράτηση, οπότε οι καταχωρήσεις με Άμεση κράτηση προωθούνται από τον αλγόριθμο. Βεβαίως, αν μια καταχώρηση με Αίτημα για κράτηση (χωρίς να έχει ενεργοποιημένη την Άμεση κράτηση) έχει καλές αποδόσεις σε άλλους παράγοντες της εμπειρίας κρατήσεων, είναι δυνατόν να έχει καλή θέση στα αποτελέσματα αναζητήσεων της Airbnb.
Τοποθεσία
Η κατάταξη αναζήτησης προσπαθεί να εμφανίζει καταχωρήσεις σε τοποθεσίες όπου οι επισκέπτες ενδιαφέρονται περισσότερο για κράτηση. Η Airbnb διαπίστωσε ότι αυτό βοηθά τους επισκέπτες να βρουν μια καταχώρηση για τα ταξίδια τους και επίσης δημιουργεί περισσότερες κρατήσεις για την κοινότητα των οικοδεσποτών μας. Για να γίνει αυτό, εξετάζει τις προηγούμενες κρατήσεις από την κοινότητα των επισκεπτών. Η πλατφόρμα μπορεί να μάθει πού είναι πιο πιθανό να κάνει κράτηση ένας επισκέπτης όταν κάνει αναζήτηση για μια συγκεκριμένη πόλη.
Προβολή στα αποτελέσματα αναζητήσεων της Airbnb
Παρόλο που δεν αποτελεί συγκεκριμένο τμήμα των αποτελεσμάτων της αναζήτησης, ένας παράγοντας για την καλή απόδοση στα αποτελέσματα αναζητήσεων της Airbnb είναι η καταχώρηση να έχει δικαίωμα να εμφανίζεται και να είναι ορατή στα αποτελέσματα αναζήτησης. Ακολουθούν ορισμένοι παράγοντες που πρέπει να έχετε υπόψη σας:
Καθυστέρηση ενεργοποίησης: Για να έχουν χρόνο στους οικοδεσπότες να ελέγξουν τις ρυθμίσεις τους, χρειάζεται 6 έως 24 ώρες από τη δημιουργία μιας καταχώρησης μέχρι την εμφάνισή της στα αποτελέσματα αναζητήσεων της Airbnb.
Όρια ελάχιστης και μέγιστης διανυκτέρευσης: Για να εμφανίζεται στην αναζήτηση στην οποία έχει επιλέξει ημερομηνίες ο επισκέπτης, μια καταχώρηση πρέπει να έχει το κατάλληλο όριο ελάχιστης και μέγιστης διανυκτέρευσης. Αν ένας οικοδεσπότης θέλει να εμφανίζεται η καταχώρησή του στον μέγιστο αριθμό αναζητήσεων, συνίσταται να μειώσει όσο το δυνατόν περισσότερο το όριο ελάχιστης διανυκτέρευσης και να αυξήσει το όριο μέγιστης διανυκτέρευσης.
Μακροπρόθεσμες ενοικιάσεις: Ορισμένοι επισκέπτες της Airbnb αναζητούν για διαμονή μεγαλύτερη από 28 διανυκτερεύσεις. Για να εμφανίζεται μια καταχώρηση σε αυτές τις αναζητήσεις, είναι απαραίτητο να χρησιμοποιείται μια μηνιαία έκπτωση στη βασική τιμή σας για να προσφέρεται μια λογική τιμή στους επισκέπτες.